A kezdeti évek elég zavarosak. Hivatalos bajnokság nem volt. Bár később, 1929-re, Arthur Means és Val Haresnape létrehozta a bajnoki szezonokat a saját gondolatuk szerint.
Hivatalos American Automobile Association (AAA) által szervezett bajnokság, az AAA National Championship, 1916-ben volt kiírva először.
Az I. Világháború után újra 1920-tól indítanak hivatalos bajnokságot. A II. Világháború miatt 1942-1945 között nincs bajnoki kiírás. Ezt követően 1946 egy újabb kezdet éve.
1955 az utolsó szezon, mert a következő évtől már USAC szankcionálta a bajnokságot.
A köztes, nem hivatalos szezonokban a versenyzők természetesen kaptak pontokat. De csak az adott pályán elért győzelemért kaphattak trófeát és pénzdíjat.
Viszont 1951-ben Russell Catlin felülvizsgála a korai éveket és a Means és Haresnape általkészített táblázatok alapján visszamenőleg megírta a bajnokság történetét, sőt kiegészítette visszamenőleg 1902 és 1908 közötti évekkel. Így hozva létre 50 bajnoki szezont az AAA 1952-es jubileimi évfordulójáig.
Az tény, hogy az AAA (American Automobile Association) bajnoki évadjai közül az 1909-1915 és 1917-1919 közötti időszakok mennyire valós, vagy mennyire megkreált, csak Arthur Means és Val Haresnape tudná megmondani.
Az eredeti hivatalos bajnoki szezonoknak, 1916, majd 1920-tól lévő évek számítanak.
Ettől függetlenül a nem hivatalos bajnokságok győztesei is megérdemelnek minden elismerést és megemlítést. Hiszen az akkori kor legnagyobbjait találhatjuk közöttük.
1902 | Harry Harkness | USA | - | Mercedes Simplex 40 |
1903 | Barney Oldfield | USA | Henry Ford | Ford 999 |
1904 | George Heath | USA | Panhard | Panhard |
1905 | Barney Oldfield | USA | Peerless | Peerless "Green Dragon" |
1906 | Joe Tracy | USA | Locomobile Co. | Locomobile |
1907 | Eddie Bald | USA | - | Oldsmobile |
1908 | Louis Strang | USA | - | Isotta 60 |
1909 | George Robertson | USA | Simpex Auto Co. Locomobile Co. |
Simplex Locomobile |
1910 | Ray Harroun | USA | Nordyke & Marmon Co. | Marmon "WASP" Model 32 |
1911 | Ralph Mulford | USA | Lozier Motor Co. | Lozier |
1912 | Ralph DePalma | USA | Mercer Auto Co. E. J. Schroeder |
Mercer Mercedes |
1913 | Earl Cooper | USA | Ideal Motor Car Co. Walter M. Brown |
Stutz-Wisconsin Stutz-Wisconsin |
1914 | Ralph DePalma | USA |
Ralph DePalma E. C. Patterson |
Mercedes Mercedes |
1915 | Earl Cooper | USA |
Stutz Motor Car Co. | Stutz |
1916 | Dario Resta | Angol | Peugeot Auto Import Co. Indianapolis Speedway Team |
Peugeot L45 Peugeot |
1917 | Earl Cooper | USA | Earl Cooper | Stutz Special |
1918 | Ralph Mulford | USA | R. K. Mulford | Frontenac |
1919 | Howdy Wilcox | USA | Indianapolis Speedway Team | Peugeot GP Indy500 |
1920 | Gaston Chevrolet | Francia/USA | Chevrolet Bros. Chevrolet Bros. |
Frontenac Monroe Special |
1921 | Tommy Milton | USA | R. Cliff Durant Chevrolet Bros. |
Durant Special Frontenac |
1922 | Jimmy Murphy | USA | Duesenberg J. A. Murphy R. Cliff Durant |
Duesenberg GP Murphy Special Durant Spl. |
1923 | Eddie Hearne | USA | R. Cliff Durant | Durant Special |
1924 | Jimmy Murphy | USA | Harry A. Miller Jimmy Murphy |
Miller Special Miller FD Spl. |
1925 | Peter DePaolo | USA | Duesenberg Bros. | Duesenberg Spl. |
1926 | Harry Hartz | USA | Harry Hartz | Miller Spl. |
1927 | Peter DePaolo | USA | Peter DePaolo | Perfect Circle Miller Spl. |
1928 | Louis Meyer | USA | Alden Sampson II Alden Sampson II |
Miller Special Stutz Spl. |
1929 | Louis Meyer | USA | Alden Sampson II | Miller Spl. |
1930 | Billy Arnold | USA | Harry Hartz Reed & Mulligan Louis F. Schneider Harry Hartz |
Miller-Hartz Special Reed Fronty Spl. Bowes Seal Fast Spl. Hartz-Duesenberg Spl. |
1931 | Louis Schneider | USA | Louis F. Schneider | Bowes Seal Fast Spl. |
1932 | Bob Carey | USA | Louis Meyer Joseph Marks Joseph Marks |
Jadson Valve Spl. Jadson Valve Spl. Marks-Miller Spl. |
1933 | Louis Meyer | USA | Louis Meyer | Tydol Spl. |
1934 | William C. "Bill Wild" Cummings | USA | Mike J. Boyle Fred Frame |
Boyle Products Spl. DePaolo Auto Service Spl. |
1935 | Kelly Petillo | USA | C. M. Petillo | Gilmore Speedway Spl. |
1936 | Mauri Rose | USA | F.W.D. Auto Co. Lou H. Moore |
F.W.D. Spl. Burd Piston Ring Spl. |
1937 | Wilbur Shaw | USA | W. Wilbur Shaw Vincent Fiermonte & G. C. Rand Leon Duray |
Gilmore Speedway Spl. Maserati V8 RI Duray-Miller Spl. |
1938 | Floyd Roberts | USA | Louis H. Moore | Burd Piston Ring Spl. |
1939 | Wilbur Shaw | USA | Boyle Racing Headquarters | Boyle Spl. |
1940 | Rex Mays | USA | Bowes Racing, Inc. | Bowes Seal Fast Spl. |
1941 | Rex Mays | USA | Bowes Racing, Inc. | Bowes Seal Fast Spl. |
1946 | Ted Horn | USA | Boyle Racing Headquarters Fred A. Peters |
Boyle Spl. Peters Spl. |
1947 | Ted Horn | USA | H. C. Henning Ted Horn Engineering |
Bennett Brothers Spl. T.H.E. Spl. |
1948 | Ted Horn | USA | Ted Horn Enterprises H. C. Henning |
T.H.E. Spl. Bennett Brothers Spl. |
1949 | Johnnie Parsons | USA | Kurtis-Kraft, Inc. | Kurtis-Kraft Spl. |
1950 | Henry Banks | USA | Louis H. Moore Indianapolis Race Cars, Inc. |
Blue Crown Spark Plug Spl. IRC Spl. |
1951 | Tony Bettenhausen | USA | Rotary Engineering Corp. Murrell Belanger, Sr. |
Mobiloil Spl. Belanger Motors Spl. |
1952 | Chuck Stevenson | USA | Bessie Lee Paoli | Springfield Welding's Smith Spl. |
1953 | Sam Hanks | USA | Ed J. Walsh | Bardahl Spl. |
1954 | Jimmy Bryan | USA | Dean Van Lines Racing Division | Dean Van Lines Spl. |
1955 | Bob Sweikert | USA | John S. Zink Co. | John Zink Spl. |