Thomas Willard "Tommy" Milton
1893.11.14.-1962.07.10.
A Minnesota-i St. Paul városban született.
1913-ban kisajátította a család öreg Mercer autóját, és két évig a Alex Sloan vándorcirkuszának tagjaként dolgozott. Miután függetlenedni próbált, kirúgták.
1914-ben 21 évesen kezdte hivatalos versenyzői pályafutását. Első versenyét egy Midwester United States dirt track versenyen futotta.
1915 környékén találkozott Fred és Agui Dusenberg, így vált a Dusenberg csapat tagjává, ahol a folyamatos jó teljesítménye miatt az első számú versenyző lett.
1916-tól az AAA Nemzeti Bajnokság résztvevője volt, a szezon végén újoncként az összetett 7. helyén végzett. Legjobb eredménye a Tacoma-i 2. hely volt.
1917-ben begyűjtötte első győzelmét is a Szept. 15.-i 2. Providnce-i versenyen, és az ezt követő 3. versenyt is megnyerte. A szezon során csak három versenyt nem tudott befejezni. A versenyeken rendre a mezőny élén végzett. A bajnokságot az 5. helyen zárta.
1918-ban részt vesz az I. világháborúban, majd visszatér a versenyzéshez. A szezon első versenyét Uniontown-ban megnyeri. Ebben az évben mindössze öt versenyen vesz részt. Viszont rendre jó eredményeket ér el, és így megszerzi a 8. helyet a szezon végére.
1919-ben továbbra is a Dusenberg csapatot erősíti. A szezon során öt győzelmet szerez, Uniontown-i versenyeken, Sheepshead Bay és Elgin. A Szeptemberi 6. Sheepshead-i versenyen megsérül és nem tud indulni. Mivel csak a szezon felében versenyez ezért ez csak az 5. helyre volt elég.
1920 ápr. 20.-án Daytona Beach-en megdöntötte Ralph DePalma sebességrekordját, 156.046 mph-s sebességet érve el. A bajnokság csak öt versenyből állt. A Tacomai versenyen első lett, Indianapolis-ban 3. és az Elgin-i versenyen pedig a 2. helyen végzett. A két Beverly Hills-i versenyen pedig kiesett. Bajnokságon kívül is indult és három győzelmet is szerzet, egy Beverly Hills-i és két Uniontown-i versenyen. Gaston Chevrolet mögött a 2. helyen végzett.
1921-ben már nem kizárólag Dusenberg autóval indult, hanem Miller és Frontenac versenyautókkal is. A szezonban fantasztikusan teljesített, mindössze három versenyt nem tudott befejezni, 14 versenyes kiesés nélküli sorozatot produkált. Az Indianapolis 500 mérföldes versenyt Frontenac autóval nyerte, míg a Beverly Hills 4. és a Tacoma-i versenyeket Miller autóval. A Tacoma-i versenyt pole-ból indulva tudta nyerni. Az 1921-es szezonban begyűjtött amit lehetett, Bajnok és Indy 500 győztesként zárta az évet.
Az 1922-es évadban nem tudta megvédeni bajnoki címét, annak ellenére, hogy továbbra is kiváló formában versenyzett. Ekkor csak Miller autóval indult. A szezonnyitó Beverly Hills-i versenyek közül hármat megnyert és még szerzett egy 2. helyet is. Indianapolisban a 44. körben kiállni kényszerült, majd a következő Uniontown-i versenyt sem tudta befejezni. A további versenyekből Kansas City-ben nyerni tudott és még négy 2. helyet is begyűjtött, de ez csak a 2. helyre volt elég Jimmy Murphy mögött.
1923 egy rövid versenyévad volt, csak nyolc versenyből állt. Ebben az évben a technika ördöge hátráltatta, a nyolc versenyől ötször esett ki műszaki hiba miatt. De azért volt sikere is , hiszen Indianapolis-ban megszerezte a Pole-t és megnyerte az 500 mérföldes versenyt. Ennek a győzelemnek köszönhetően az 5. lett az év végén.
1924-ben jobban teljesített a Miller autó, csak egy kiesése volt meghibásodás miatt, és egy pedig baleset miatt. Csak a Charlotte-i versenyt tudta megnyerni. Szoros küzdelemben szorult a 4. helyre a bajnokság végén.
Az utolsó teljes szezonjában, Milles SC és Dusenberg SC autókkal versenyzett. Culver City-ben és Sharlotte-ban nyerni tudott. Egyedül a szezon közepe sikeredett gyengébbre műszaki hibák miatt. Az 1925-ös bajnokságot a 2. helyen zárta.
1926-ban egy versenyen indult, a Fulford-i oválon, de a 42. körben motorhiba miatt kiállni kényszerült.
1927-ben nevezett az Indy 500-ra egy Miller autóval. A 200 körös verseny végén a 8. helyen intik le.
Testvérével megalapították a Hercules Drop Forge Company and the Milton Engineering Company céget.
1949-es Indianapoli 500-as versenyen mint Chief Steward tért vissza az AAA kérésére.
1962 Július 10.-én hunyt el hosszú betegség után.
AAA Nemzeti Bajnok: 1921
Indianapolis 500 győzelem: 1921, 1923
Rajtok: 102
Győzelmek: 20
Pole: 7
Pontok: 11203
Vezetett körök: 2209
Címei:
1954, Indianapolis Motor Speedway Hall of Fame
1992, National Sprint Car Hall of Fame
1998, Motorsports Hall of Fame of America