Rex Houston Mays, Jr.
1913.03.10. - 1949.11.06.
Születési hely: Riverside, California, USA
Első versenyeit a legendás Legion Ascot Speedway-en futotta.
1934-ben, 21 évesen már AAA Pacific Coast Championship bajnok. A következő 1935-ös szezonban megismétli e sikerét.
Az AAA Nemzeti Bajnokságban is 1934-ben mutatkozik be. Az Indianapolis 500 mérföldes versenyen az 53. körben műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. A Mines Field-i versenyen sincs szerencséje, itt váltóhiba miatt fejezte be a versenyt.
1935-ben két versenyre nevezi Paul Weirick a Gilmore Special gépével, Indianapolis-ra és a bajnokságon kívüli Legion Ascot-ra. Indianapolis-ban ismét az autó hibája miatt kiáll. A Legion Ascot-i versenyt viszont megnyerte.
Az 1936-os szezonban is a Paul Weirick autóját vezette. Indianapolis-ban pole-ból indulhat de 192. körben elfogy az üzemanyag és kiáll a versenyből. Megszerzi első bajnoki győzelmét a Goshen-i dirt ovál pályán. A bajnoki tabella 11. helyén végez.
1937 három versenyes évad. Bill White és Paul Weirick autóit vezette. Két versenyen müszaki hiba miatt kiesik, egyedül a Westbury-i versenyen intik le a 3. helyen. A bajnokságban a 8. helyen végzett.
1938-as két bajnoki versenyéből Syracuse-i versenyen a 2. helyen végzett, míg sz Indy500-on feltöltő hiba miatt ki kell állni az Alfa Romeo versenyautóval. Az év végi tabella 13. helyére rangsorolják. Az AAA Sprint Car bajnokságában is remekel, főleg a Milwaukee Mile pályán rendezett versenyeken, ahol győzelmeket és második helyeket szerzett.
1939 katasztrofális éve. Mindhárom bajnoki versenyen kiesik, pont nélkül zárta a bajnokságot.
1940-re a Bowes Racing, Inc. csapat szerződtette. Ebben az évben az ugyancsak klasszis Ted Horn-t utasítja maga mögé a bajnoki pontvadászatban. Ismét egy rövid, három versenyes szezon. Indianapolis-i versenyen pole-ból rajthelyről indulva a 2. helyen futott be. Milwaukee-ban és Syracuse-ban pole-ból indulva nyeri a versenyeket.
1941 majdnem pontos másolata az 1940-es évadnak. A különbség, hogy nem három pole-t szerzett, csak kettőt (Milwaukee és Syracuse). A versenyen elért eredményei ugyanazok, Indy500 2. hely, a két következő versenyt megnyerte. Ismét bajnoki címet ünnepelhetett. És megint Ted Horn volt a legyőzött versenyzőtárs.
1942-ben az USA belép a II. Világháborúba, így csak 1946-tól írják ki ismét a bajnokságot.
1946-ban a Bowes csaoattal tér vissza a bajnokságba. Három győzelmet is szerez, Langhorn, Milwaukee és Indiana State Fairgrounds (Indianapolis 100). Emellett háromszor indulhatott pole-ból. A bajnokságban a három győzelem ellenére is csak 9. helyen végzett.
1947-es szezonban győznie nem sikerül egy versenyen sem, de ettől függetlenül az 5. helyen fejezi be az évet. Többször esik ki az autó meghibásodása miatt. Nem igazán volt versenyképes autó alatta. A sprint car versenyeken szerzett győzelmei kárpótolják egy kicsit.
1948 sem sikerül fényesen. Számszerint hatszor esik ki az autója miatt. Két 4. hely és egy 7. hely csak a 13. helyig juttatja el. Három pole-t szerzett Indianapolis és DuQuoin-i versenyen.
1949-ben Erwin Wolfe csapatával kezdi a szezont. A nehéz szezonkezdet után elkezdenek jönni az eredmények. Igaz győzelmeket nem tudott elérni, de rendre a 2. és 3. helyeken ért célba. Az utolsó Del Mar-i verseny előtt még versenyben van a bajnokság 3. helyéért.
A 2. rajthelyről vág neki a versenynek. A 14. körben egy kerék nyomba belement (a Del Mar-i pálya dirt ovál volt) ami megdobta az autóját, Rex Mays kiesett az autóból, és a pályához csapódott. Autója a fából készült korlátot átszakítva állt meg.
Rex Mays a helyszínen életét vesztette.
1950-től egészen 1987-ig emlékére rendezték meg a Rex Mays Classic versenyt a Milwaukee pályán. Néhány név a győztesek közül, Tony Bettenhausen, Roger Ward, A.J. Foyt, Mario Andretti, Al Unser, Bobby Unser, Joe Leonard, Johnny Rutherford dtb, számtalan kiváló egyéniség.
Mays nagysága a versenyeken mutatott fantasztikus csatáiról, valamint személyes bátorságáról és vezetői szerepvállalásáról ismert. Az 1948-as milwaukee-i versenyen például Mays összetörte a saját autóját, hogy elkerülje Duke Dinsmore-t, akit az autójából a pályára dobtak; Mays saját biztonságát kockáztatva irányította a szembejövő forgalmat a tehetetlen sofőr körül a vakító porban.
Ez csak egy a sok hősies tettei közül, amellyel segítette verenyzőtársait a pályán.
Rajtok: 57
Győzelmek: 8
Pole: 19
Vezetett körök: 1123
Díjai:
1990, National Sprint Car Hall of Fame
1995, Motorsports Hall of Fame of America