Royal Richard "Jim" Rathmann
1928.06.16. - 2011.11.23.
Születési hely: Alhambra, California, USA
Tinédzser korában már Hot Rod autókkal foglalkozott. Barátaival együtt eldöntötték, hogy Hot Rod versenyzéssel kezdenek el foglalkozni, egyik barátja Troy Ruttman volt. Első Hot Rod versenyét 16 évesen futotta. Mivel ekkor még túl fiatal volt, ezért bátyja születi anyakönyvi kivonatát kellett használnia.
A következkező éveit versenypályákon töltötte.
A Nemzeti Bajnokságban 1949-ben debütált, Indianapolis-ban a 21 évesen. A versenyen a 11. helyen intették le. A következő Milwaukee-i versenyre viszont nem tudta kvalifikálni magát.
1950-ben csak az Indianapolis 500-as versenyen vett részt, de csak 24. lett. A versenyt eső miatt a 122. körben leintették.
1949 és 1951 között főleg NASCAR versenyeken vesz részt. Az 1951-es Soldiers Field-i versenyt meg is nyeri.
1952-ben tér vissza a nyitott kerekes versenyzéshez, igaz nem teljes szezont megy. Rögtön a szezonnyitó Indianapolis-i versenyen, barátja Troy Ruttman mögött a 2. helyen fut be. Az év többi része nem sikerül túl fényesen. Csupán a Raleigh-i versenyen tud egy 4. helyet még felmutatni.
1953-ban ismét csak Indianapolis-ban állt rajthoz, ekkor a 7. helyen intették le. Részt vesz a Carrera Panamerica versenyen egy Oldsmobil volánja mögött.
1954-es évben Indianapolis mellett még a Darlington-i versenyre is nevez. Az eredmények csalódást keltőek voltak.
1955-ben is két versenyen vesz részt. Indianapolis-i versenynek természetesen rendszeres résztvevője. Emellett még Miwaukee-ban is rajthoz állt. Az Indy500-on a 14., míg Milwaukee-ban 20. lett. Részt vesz a Sebring-i 12 órás versenyen, de célba érnie nem sikerült.
1956-ban majdnem a teljes szezont végig viszi a Hopkins csapattal. Két Top 5 helyet sikerül szereznie, Lakewood-ban 4 és DuQuoin-ban pedig 3. helyen zárt.
Az 1957-ben sikeresebb szezont fut. A bajnokság 2. helyén végzett. Indianapolis-ban 2, az augusztusi Milwaukee versenyt megnyeri. Összesen öt alkalommal végzett a Top 10-ben.
1958 mozgalmas év lett. Az USAC bajnokság mellett még indult Sebringben egy Chevy Corvette-el. Majd egy Maserati 405s Sportkocsival az USAC Road Racing bajnokságban is indult. Ettől függetlenül John Zink csapatával kiváló erdményeket ér el. Bár ez az év végi 14. helyen nem mutatkozik, mivel egy bajnokságon kívüli versenyen éri el legjobb eredményeit. Megnyeri mindhárom Race of Two Worlds at Monza-i versenyt, kettőt pole-ból indulva.
1959-ben jól nyitja a szezont, megnyeri a Daytona-i 100 mérföldes versenyt. Trenton-ban és az augusztusi Milwaukee versenyeken a 4. helyen intették le. Indianapolis-ban ismét a 2. helyen végzett. Ebben az évben is részt vesz több USAC Raod Racing versenyen.
1960-ban megszerzi a Borg-Warner trófeát, megnyeri az Indy500 3 és fél órás száguldását, 138.767 mph-ás átlagot futva. Milwaukee-ban és Trenton-ban viszont nem sok babér terem számára. Sebringben is rajthoz állt.
1961-ben négy verseny szerepelhetett a tervei közt, de ezekből csak az Indianapolis-i valósult meg. Korán már a 48. körben kiesett műszaki hiba miatt. Rendszeres résztvevője a Sebring-i 12 órás versenyeknek.
1962 és 1963 már csak indianapolis-ról szól. '62-ben 9. lett, '63-ban ismét műszaki hiba miatt állt ki a 99. körben. És ezzel le is zárult versenyzői karrierje.
Privát életében ezután egy Chevy kereskedést üzemeltetett a floridai Melbourne-ben. 2001-ben hunyt el floridiai otthonában.
Bajnok: -
Indianapolis 500 győzelem: 1960
Rajtok: 38
Győzelmek: 3
Pole: 1
Pontok: 6024.3
Címei:
2007, Motorsports Hall of Fame of America