John James "Jack" McGrath, Jr.
1919.10.08. - 1955.11.06.
Születési hely: Los Angeles, California, USA
McGrath egy 180 centi magas és több mint 80 kg-os versenyző volt.
1919-ben született Los Angelesben, de a kaliforniai Dél-Pasadenában nőtt fel. Apja, Erin McGrath egy húscsomagoló üzem tulajdonosa volt Los Angelesben, ahol Jack a középiskolai szünetekben dolgozott.
16 évesen vásárolt egy 1929-es Ford T-modellt, amelyet saját maga készített fel a kaliforniai Muroc száraz tónál történő 90 mérföld/órás gyorsulási versenyre. Jack egy tehetséges szerelővé és autóépítővé vált a következő évek alatt.
1942-ben kivételes mechanikai képességei arra késztették, hogy javítóműhelyt nyisson, amelyet addig vezetett, amíg profi autóversenyzővé nem vált. Igaz ezért édesapjával összetűzésbe került, aki azt akarta, hogy a családi húsfeldolgozó vállalkozásában a teherautót vezesse.
1945-ben indult a hivatalos versenyzői karrierje. Korának egyik kiváló csapattulajdonosa és promótere, Bill White egyengette útját a korai szakaszban. Ekkor főleg Midget Car versenyeken vett részt.
1946-ban megnyerte a CRA-California Roadster Association bajnokságot, és a "Hot Rods királyának" nyilvánították.
1947-ben már keleti parti versenyeken vett részt. Itt ismerkedett meg Rex Mays-el, aki a mentora lett. Sajnos ez csak Mays 1949-es haláláig tartott. Nagyon tisztelte Mays-t, ami egy kijelentése is bizonyít: "Bárcsak olyan lehetnék, mint Mays".
1948-tól már versenyez az AAA Nemzeti Bajnokságban is. Igaz csak három versenyen áll rajthoz. Bill Sheffler szerződtette. átütő sikert nem tudott elérni. Legjobb eredménye az Arlingtonban elért 9. hely volt. Az AAA Sprint car bajnokságában is rajthoz állt.
1949-ben az AAA berkein belül ismét indul pár versenyen. Ebben az évben Leo Dobry autóját vezeti. Arlingtonban a 3. helyet szerezte meg.
1950-től már aktív résztvevője a bajnokságnak. Jack B. Hinkle által épített Hinkle Special autót terelgeti a szezon során. Két győzelmet is szerzett (Langhorne és Syracuse). Viszont ami nem segíti az az öt műszaki hiba miatti kiesés. Az évad végén a 9. helyen zárt.
Az 1951-es évadban győzelmet ugyan nem sikerül szereznie. A szezont a 4. helyen fejezi be a pontversenyt, amihez a hét Top 5 helyezés segítette. Indianapolis 500 mérföldes versenyen a 3. helyről rajtolva meg tudja tartani a helyét és az előkelő 3. helyen intik le. A Midget és Sprint Car bajnokságokat sem hanyagolta el. A Salem Speedway-i Midget versenyt megnyerte. Ebben az évben még bemutatkozott az AAA Stock Car versenyein is.
1952-es bajnokságban már bizonyos hogy Jack McGrath top versenyzője a sorozatnak. Továbbra is a Hinkle féle csapatot erősíti. A szezon alatt begyűjtött három pole-t (Syracusa, San Jose és Phoenix) és egy győzelem (Syracuse) mellett még öt Top 5 helyezést. A bajnokságban az 5. helyen végez. Ebben a szezonban több Stock Car győzelmet is elkönyvelhetett. Míg Milwaukee-ban sikerül egy Midget Car versenyt is nyernie.
Az 1953-as szezonban éri el karrierje legjobb eredményét, az összetett 2. helyet. A júniusi Milwaukee versenyt győzelemmel fejezte be. Három Top 5 helyezéssel indítja a szezonját. Majd szerez még további kettőt. Ismét remekelt a Stock Car bajnokságban is. Két versenyen is győzelmet ünnepelhetett.
1954-ben továbbra is a bajnoki címért küzd. Győzelmet nem tudott szerezni, de két pole-t begyüjtött. Ebből egyiket az Indy500 kvalifikációján érte el, míg a másikat a Sacramento-i versenyen szerezte meg. Négy alkalommal ért célba a Top 5-ben. Az évad végén a bajnokság 3. helyén végez.
1955 nem indul jól számára. Egyetlen 2. helyet tud szerezni az évad során. Három versenyen kénytelen feladni a küzdelmet műszaki hiba miatt. De amikor meglátja a kockás zászlót sem tud jó eredméyneket elérni.
Majd elérkezett a Pheonix-i verseny, ahol halálos balesetet szenvedett a 86. körben. A jobb első kerék tengelytörése miatt az autó felborult és többször is átfordult. McGrath azonnal életét vesztette súlyos fejsérülései következtében.
Rajtok: 67
Győzelmek: 4
Pole: 9
Pontok: 6162.1