Gil de Ferran
1967.11.11. - 2023.12.29
Születési hely: Párizs, Franciaország
Párizsban született, de brazil szülők gyermekeként és brazil nemzetiségű ezért.
A fiatal de Ferran-t Emerson Fittipaldi inspirálta, így lett belőle autóversenyző.
Gil is kart versenyzéssel kezdett a 80-as évek elején.
Majd formula versenyzésre váltott 1987-ben mikor lehetőséget kapott a brazil Formula-Ford 1600-as bajnokságban, amit meg is nyert 7 győzelmet szerezve.
1989-ben az angolt Formula-Ford 1600 sorozatban tekeri a kormányt Európában. Az év végén a 3. helyen végez mind a RAC és mind az Esso által szponzorált szériában, összesen 8 versenyt nyerve.
1990: Ekkor a EFDA Formula Opel Lotus Euroseries-ben versenyez és a 3. helyen zárt, de rajthoz áll a Formula Vauxhall Lotus sorozatban is, ahol az összetett 2. helyet szerzi meg.
1991-ben három győzelemmel és 6 pódiummal megszerzi a brit Formula-3 harmadik helyét.
1992-ben ismét két bajnokságban vesz részt, Masters of Formula-3 és a brit Formula-3. A brit Formula-3-at a második évében bajnokként zárja. A Masters of Formula-3 sorozatot pedig harmadikként.
1994-ben harmadik lesz a nemzetközi Formula-3 bajnokságban, két győzelemmel a zsebében
1995-ben lehetőséget kap a C.A.R.T. bajnokságban Jim Hall csapatánál (Jim Hall Racing Team). Megszerzi a Rookie of the Year címet. Tehetsége már ebben a szezonban megmutatkozik. A Cleveland-i reptéren megszerzi első pole-ját, majd a szezonzáró Laguna Seca-i versenyt megnyeri.
1996-ban is a Jim Hall Racing-et erősíti. az év végére előrelép a 6. helyre. Long Beach-en pole-ból indulhat, Cleveland-i versenyen elsőként intik le. A szezon során hat Top 5 helyezést szerez.
1997: Harmadik szezonjában már a bajnoki címért harcol Alex Zanardi-val. Ebben a szezonban a Walker Racing autóját vezeti. Érdekesség hogy versenyt nem nyer '97-ben, de a tíz Top 5 helyezés hozzásegítette a 2. helyhez.
1998 nem sikerül fényesen. Derrick Walker csapata nem muzsikál valami fényesen. Nagyon sokszor műszaki hiba miatt kényszerül feladni a versenyt. A versenyképtelen technikával csak a 12. lesz.
1999: A csapat ebben a szezonban magához tér és jönnek az eredmények is. Első hely Portland-ban, pole; Motegi és Toronto. Sajnos de Ferran a szezon során hatszor fejezi be a versenyt összetört autóval. Ami ismét rányomja bélyegét a szezonra, így a 8. helyen rangsorolják az év végén.
2000-re a Penske csapat szerződteti. A sorozat egyik legpatinánsabb csapatához került. Két győzelmet, Nazareth és Portland és négy pole-t (Homestead, Long Beach, Houston, Fontana) szerez. Tizenöt pontszerző helyének köszönhetően megszerzi a bajnoki címet, 10 ponttal Adrian Fernandez előtt.
2001: Gil de Ferran ebben az évben fölényesen nyeri második bajnoki címét Roger Penske autójával. Az angliai Rockingham-ban és a következő Houston-i versenye győz. Összesen tizenkét Top 5 helyezést gyűjt be. Igazából a szezon második felében nyújtott erős teljesítménye segítette a bajnoki címhez.
2002-ben a Penske csapattál együtt átpakol a rivális IRL sorozatba, ahol az összetett 3. helyén végez.
2003-ban Scott Dixon szorítja a 2. helyre 18 pont különbséggel. Megszerzi első Indianapolis 500-as trófeáját. Még két versenyen győz, Nashville és a Ft. Worth-i évadzárón.
Kétszeres bajnokként és Indy500 győztesként vonul vissza az év végén az open-wheel versenyzéstől.
2005-2007: A Formula-1-es BAR csapat sportvezetője.
2008-ban megalakítja a de Ferran Motorsports csapatot, mellyel az American Le Mans Series-ben versenyez.
2009-ben a szezon során öt versenyt nyertek meg csapattársával, Simon Pagenaud-val, Long Beach, Miller Motorsport Park, Lime Rock Park, Mid-Ohio és Laguna Seca. A de Ferran Motorsports (Acura AR7 4.0 L V8) a 2. helyen zárta az LMP1-es osztályt. Ez volt utolsó versenyszezonja pilótaként.
Az IndyCar-ba visszatér a deFerran Dragon Racing tulajdonosaként 2010-ben. Rafa Matos-al a 14. helyen végez a csapat.
2018 és 2021 között a Formula-1-es McLaren csapat sportigazgatója.
2023-ban tért vissza a McLarenhez mint tanácsadó.
2023 decemberében a floridai The Concours Club versenypályán szívrohamot kapott és elhunyt.
Bajnok: 2000 és 2001
Indianapolis 500 győzelem: 2003
Rajtok: 160
Győzelmek: 12
Pole: 21
Pontok: 1847
2013-ban az Autosport magazin az 50 legjobb pilóta közé sorolta de Ferran-t, aki soha nem versenyzett a Formula-1-ben.