Floyd "Chip" Ganassi, Jr.
1958.05.24.

Születési hely: Monessen, Pennsylvania, USA

Az ifjú Ganassi 19 évesen, 1977-ben Bob Bondurant versenyzői iskolájában pallérozódott, miközben még középiskolás tanulmányait is folytatta. Első versenyét is ekkor nyerte egy Formula Ford autóval
Miközben építette versenyzői karrirjét a középiskola elvégzése után jelentkezettt a Duquesne egyetemre, ahol 1982-ben végzett.
1981-ben ült először CART autóba. A Brayton Racing adta meg neki a lehetőséget a Phoenix-i versenyen. A versenyre nem tudta kvalifikálni magát.
1982-ben a Rhoades Racing ajánlott neki helyet csapatnál. Alacsony költségvetésű csapat és nem is futottak teljes szezont. A szezon során 10 pontott gyűjtött.
1983-tól már Pat Patrick versenyautóját vezeti. A szezon alatt három Top 5 helyezést ért el. A szezon végén a 9. helyen végzett.
A következő '84-es szezonban is a Patrick Racing-nél vezet. A Michigan-i oválon súlyos balesetet szenvedett. Az egyik kanyarban megpördült autójával, majd ütközött Al Unser Jr. autójának. Az autó átcsúszott a pálya melletti füves részen, nekiütközött egy belső oszlopnak, az autó többször átfordult és széttört. Ganassi súlyos fejsérüléseket szenvedett és eszméletlen volt. A CART orvosa Dr. Olvey elkezdte az újraélesztést és sikeresen visszahozta Ganassi-t.
A balesetet követően kilenc hónapig nem versenyzett. Ezután sem versenyzett többé főállásban.
1985-ben tért vissza a versenypályára, az Indy500-on a Gilmore csapattal vett részt. Ezután még Michigan-ben állt rajthoz a Machinists Union Racing autójával.
A Machinists Union Racing-nél marad 1986-ban is. De csak a Phoenix-ben és Indianapolis-ban állt rajthoz.
A következő években portautó versenyzéssel foglalkozott. Az 1986-os Watkins Glen-i Kodak Copies 500 sportkocsi versenyen csapattársával kategória győzelmet szereztek.
1987-ben részt vett a Le Mans 24 órás versenyen, de műszaki hiba miatt kisett a csapat.
1989-ben résztulajdonos lett Pat Patrick csapatánál. Pat Patrick kiválása után 1990-ben megalakult a Chip Ganassi Racing.
Az első szezonra Eddie Cheever-t szerződtette. Szerződést kötött a Target céggel, amely partneri kapcsolat 25 éven át tartott. Cheever négy Top 5 helyezést hozott össze, így a bajnokságban az első nekifutásra a 10. helyen zártak.
A következő szezonban is sikerült három Top 5-öt összehozni és a bajnoki versenygés 9. helyét.
1992-ben Eddie Cheever mellett versenyeztette Robby Gordon-t, Arie Luyendyk-et és egy verseny erejéig Didier Theys-t is. Ismét a 10. helyen végzett Cheever a szezon végén.
A következő szezonokban a csapat rendre bontogatta szárnyait. AZ 1993-as Indy500-on Luyendyk-el a csapat a 2. helyen végzet, amely kiváló eredmény volt egy fiatal csapattól. De sikerült ötször a Top 5-ben is végezniük.
Az első győzelmet az 1994-es nyitó viadalon, a Surfers Paradise-i versenyen sikerült Michael Andretti-vel a volán mögött megszerezni. Andretti kiváló teljesítményt nyújtva hozta be a csapatot az összetett 4. helyére.
1995-ben nem muzsikált túl jól a csapat. Persze változott a versenyzői felállás is. Andretti és Mauricio Gugelmin ment és jött Bryan Herta és Jimmy Vasser. A csapat legjobb eredményét Bryan Herta a Cleveland-i reptéren érte el a 2. helyével, ugyanitt Vasser a 3. lett. A jobb szezont futó Vasser a bajnokság 8. helyére hozta be a #12-es Reynard-Ford-ot.
Miután Herta nem vált be igazán, jöhetett Alex Zanardi. A Ford motor helyet pedig Honda erőforrás dübörgöttt fel Ganassi autóiban, és ez kiváló választásnak bizonyult. A következő négy szezont bajnoki címmel zárta a csapat, 1996: Jimmy Vasser, majd 1997 és 1998: Alex Zanardi, 1999: Juan-Pablo Montoya. Hatalmas teljesítményt nyújtva a négy szezon 72 versenyéből 30-at megnyertek Chip Ganassi fiai.
De mint minden kiváló sorozat ez is megszakadt 2000-ben. Ez az új Toyota motorra való átállásnak volt tudható be. 2000-ben még viszonylag sikeresek maradtak, négyszer intették le autóikat győztesként; Milwaukee, Michigan, Gateway és Houston. Az IRL sorozat keretein belül megrendezett Indianapolis 500-as versenyt Montoya megnyerte egy G-Force-Aurora autóval. Ez volt a CGR első Indy500 győzelme.
2001 a teljes mélypont. A bajnokságot a 16. és 17. helyen fejezték be autói.
2002-re összekapta magát a csapat és a Toyota, így Bruno Junqueira a szezont a 2. helyen zárta. Junqueira két versenyt (Motegi, Denver), Kenny Brack pedig egy versenyt, Mexikó, tudott nyerni. Ebben az évben már félig az ellenlábas IRL sorozatban is versenyeztek, és Jeff Ward révén a Texas-i versenyt meg is nyerték.
2003 a Ganassi csapatnak is a váltás éve volt, ugyanúgy mint a Penskének. Az IRL-ben folytatta a csapat, és Scott Dixon-nal meg sem álltak a bajnoki címig három győzelemmel és kilenc Top 5-el a zsebében. Az ausztrál Scott Dixon 2002-ben került a csapathoz és a mai napig Ganassinál versenyez, egy hihetetlen termékeny karriert futva be, az Indy versenyzés meghatározó arca lett.
Majd ismét jött egy két évig tartó mélypont, amikor is a bajnokság végére az autói a Top 10-be sem tudták beverekedni magukat. 2006-tól ismét kezdtek jönni az eredmények, 2006 és 2007 bajnoki összetett 2. helyek.
2008-ban a két rivális széria összeköltözött, és ezzel el is jött Chip Ganassi csapatának újabb aranykora. Sorozatban ismét négy bajnoki cím; 2008-ban Dixon (Indy500 győzelem is), majd 2009-ben a NASCAR kalandból visszatért, az akkor már IRL bajnok és Indy500 győztes Dario Franchitti-t leszerződtette. Franchitti ezt három bajnoki címmel, 2009, 2010 és 2011 és Két Indy 500 győzelemmel; 2010 és 2012.
Scott Dixon 2012-ben nagy csatában maradt alul Ryan Hunter-Reay-el szemben. Csak a 3. helyet tudta megszerezni 33 pont hátránnyal.
2013-tól a csapat hatalmas csatát vívott minden szezonban Roger Penske autóival, Dixon a hátán vitte a csapatot és kétszer is, 2013 és 2015, bajnokként zárta a szezont. Az utóbbi szezonokban viszont alul maradtak a Team Penske fölényével szemben.
2018-as szezonban új lendülettel szállhatnak harcba a bajnoki címért. A versenyzőpárost az elnyűhetetlen Scott Dixon és a tavly még újoncként versenyző Ed Jones alkotja.
2019-ben Scott Dixon csak a 4. helyet tudta megszerezni két győzelemmel. Csapattársa, az újonc Felix Rosenqvist a 6. helyet tudta megszerezni, elhódítva a Rookie of the Year címet.
2020-as szezonban Dixon (4 győzelem) egy igen szoros csatában utasítja maga mögé Josef Newgarden-t (4 győzelem). Két csapattársa a Top 10-be sem tudott bekerülni a szezon végére.
2021-ben a Dixon-Palou-Ericsson hármas viszi pályára a Ganassi autókat. Alex Palou három győzelmet aratva nyeri meg a bajnoki címet. Dixon a 4., míg Ericsson a hatodik helyen fejezte be a pontversenyt.
A következő szeonban is maradt a három versenyző. de ekkor Dixon dominált a csapatnál. A két Penskét, Power és Newgarden, nem tudta legyőzni. Nagy versenyben voltak Roger Penske fiaival. Dixon a harmadik, Palou és Ericsson az 5. és 6. helyet szerezte meg.
2023, a Ganassi csapat dominanciáját hozta. Palou és Dixon között dőlt el a bajnoki cím sorsa. Végül Palou szerezhette meg a 2. bajnoki címét. A csapat egy autóval bővült, amit az újonc Marcus Armstrong kapott meg.
2024-ben továbbra is Dixon és a Palou viszi hátán a csapatot. Chip Ganassi öt autósra növelte csapatát. Helyet kapott két újonc, Kyffin Simpson és Linus Lundqvist. Marcus Armstrong pedig a második szezonját tölti a cspatnál.
A csapat jelenlegi főbb szponzorai a PNC Bank és az NTT DATA cégek.

De ahogy Roger Penske, úgy Chip Ganassi sem ragadt le csak az Indy autók versenyeztetésénél.
Csapatokat versenyeztet a NASCAR Cup-ban, a NASCAR Xfinity Series-ben, rendszeres résztvevője a Rolex 24H és Grand-Am versenyeknek, az IMSA és a WEC sorozatoknak.

A NASCAR Cup versenyeken 1989-ben mutatkozott be csapatával és eddig 22 győzelmet szereztek.
Az Xfinity sorozatban 2004-től van csapata, versenyzői tizenhatszor tudtak a dobogó legfelső fokára felállni.
A Grand-Am, jelenleg IMSA, sorozathoz is 2004-ben csatlakozott és sikert sikerre halmozott, bajnoki címek és hét Rolex 24H győzelem; 2006, 2007, 2008, 2011, 2013, 2015 és 2018. Nem kis nevek szerepelnek győztes autóiba, mint Scott Dixon, Tony Kanaan, Juan-Pablo Montoya, Dario Franchitti, Dan Wheldon, Scott Pruett és Graham Rahal.
A WEC (World Endurance Championship) bajnokságban 2016-tól indított csapatot egy Ford GT autóval. A 2016-os Le Mans-i 24 órás versenyen csapata kategóri győzelmet szerzett; Olivier Pla, Stefan Mücke és Billy Johnson összeállítással. De nyerni tudtak csapatai még Fuji-i, Shanghai-i és Silverstone-i 6 órás versenyeken is. 2017-be Silversone-ban, majd 2018-ban Spa-ban is nyertek versenyt.
A Global RallyCross bajnokságban a 3. helyen végzett a csapat 2016-ban egy Ford Fiesta ST-vel.

Bajnoki címek:
Indy autók: 1996, 1997, 1998,1999, 2003,2008, 209, 2010, 2011, 2013, 2015, 2018, 2020, 2021, 2023
Ötszörös Grand-AM bajnok

Indianapolis 500 győzelmek: 2000, 2008, 2010, 2012, 2022
Rolex 24H győzelem, 2006, 2007, 2008, 2011, 2013, 2015

Cimei:
2016, Motorsports Hall of Fame of America