Carl Eugene Scarborough
1914.07.03. - 1953.05.30.
Születési hely: Benton, Illinois, USA
A versenyzést 1939-ben kezdte. Midget Car és Sprint Car versenyeken vett részt. A versenyzésen kívül szerszámkészítéssel foglalkozott.
Első győzelmét 1941-ben az Ohio State Dirt Track Crown versenyen érte el.
1946-ban elsőként tudott megnyerni két sorozatot, a National Midget Car és a Central States Racing Association Midget bajnokságának címeit.
1947-ben az AAA által szervezett közép-nyugati Sprint Car bajnokságban vett részt. Megnyerte a Winchester Speedway-en rendezett versenyt. Több dobogós helyzést is tudott szerezni ebben a bajnokságban,
1950-től az AAA National Championship sorozatban próbál szerencsét. Lawrence W. Jewell autójával próbál indulni. Első évében négy versenyen próbált indulni, köztük az Indianapolis 500 mérföldes versenyen. De nem koronázta siker törekvéseit, egy versenyen sem tudott felállni a rajtvonalhoz.
1951 a legaktívabb éve, bár ekkor is csak két versenyre tudja kvalifikálni magát, Indy500 és Darlington. Mindkét alkalommal műszaki miatt feladni kényszerül a versenyt.
1952-ben csak két versenyre nevezik be. Sikertelen kvalifikáció Indianapolis-ban a Bowes Seal Fast csapat autójával. A következő Milwaukee-i versenyen sem tud rajthoz állni Peter Wales autójával.
1953-ban Lee Elkins McNamara Spl. autójában kap helyet az Indianapolis-i versenyre. A 19. rajthelyet szerzi meg. Carl Scarborough-é talán az egyik legfurcsább haláleset az Indy 500-as versenyek történetében.
Scarborough a 70. körben állt ki az első boxkiállásra, a hőség miatt elájult az autóban. Kiemelték, és a bokszutca falán pihent, amikor az autó a tankolás után kigyulladt. A tüzet gyorsan eloltották.
Scarborough nem érezte jól magát, és leült a bokszutca falán. A helyét Bob Scott vette át az autóban. Scarborough ismét elvesztette az eszméletét, valószínűleg a tűzoltásból származó szén-monoxid füst belélegzésétől. A mentőnek 15 percbe telt, mire odaért hozzá. A testhőmérséklete 104 fokos volt, amikor megérkezett a kórházba, és tovább emelkedett.
A kórházban megpróbálták újraéleszteni, sikertelenül. A szén-monoxid miatt szívrohamot is kaphatott. Halálának oka a hőstressz volt, mivel szervezete dehidrálttá vált a verseny alatt.
Az 1953-as versenyt az addigi legmelegebb időjárási körülmények között futották le.
Rajtok: 3
Győzelmek: -
Pole: -
Pontok: 17.5
Címei:
1985, Michigan Motor Sports Hall of Fame