Robert Woodward "Bobby" Rahal
1953.01.10.

Születési hely: Medina, Ohio, USA

Az SSCA (Sports Car Club of America) keretein belül kezdett versenyezni 1975-től az Atlantic Bajnokságban.
1976-ban A CASC (Canadian Automobile Sport Clubs) és az IMSA (International Motor Sports Association) által rendezett Atlantic bajnokságokban szerepelt. Mindkét Sorozatban megszerezte első győzelmét ekkor.
AZ CASC bajnokságban a kanadai Mosport Park-ban, az IMSA bajnokságban a kalifornia-i Monterey pályán tudott nyerni.
Az 1977-es bajnokságban a háromszoros bajnok Gilles Villeneuve mögött a 2. helyen végzett.
1978-ban három győzelmet jegyzett a bajnokságban, de csak az 5. helyig jutott vele. Ebben a szezonban részt vett az Amerikai és a Kanadai Formula-1-es nagydíjakon a Wolf csapattal. Ebben az évben az európai Formula 3-ban versenyez.
1979-ben az európai Formula 2-es sorozatban tekeri a kormányt a Chevron Racing-nél. Nem tud igazán jó eredményeket elérni.
Visszatér Amerikába és a Can-Am, IMSA GT bajnokságban szerepel. De részt vesz a Le Mans 24 Órás versenyen is.
1982-ben a Truesports csapathoz szerződik a CART sorozatba. A szezon első három versenyén nem remekel. Majd jött Cleveland, ahol győzni tud. Ettől a versenytől kezdve jönnek az eredmények. Az év végén újoncként a bajnokság 2. helyén végez.
1983-as szezon is döcögősen indul, de ismét elkapja a ritmust. Ismét elkönyvelhet egy győzelmet, amit a Riverside-i versenyen szerez. Az év végi Phoenix-i versenyen a szabadedzésen történt baleset miatt nem tud indulni. Az év végén a tabella 5. helyét foglalja el.
1984-ben a szezon első fele katasztrofális számára, alig szerez pontot. Az év második felében viszont szárnyal.Az októberi Phoenix-i és a Laguna Seca-i versenyeken nyer. Rendre a Top 5-ben végez, ennek eredményeként előre lép az összetett 3. helyre.
1985, a szokásos balszerencsés szezonkezdés, öt műszaki hiba miatti kiesés és egy baleset. A szezon második fele viszont ismét kárpótolja. Három győzelem, Mid-Ohio, Michigan és Laguna Seca. A bajnokságot ismét a 3. helyen zárja.
1986 Bobby Rahal éve. Hat győzelem szerzett és megnyeri első Indianapolis-i trófeáját. A versenyt a 4. helyről kedte meg. Ezen kívül még nyer a következő versenyeken is: Toronto, Mid-Ohio, Sanair, Michigan és Laguna Seca. Michael Andretti előtt 8 ponttal megszerzi a bajnoki címet.
1987-ben megismétli az előző évi sekerét, és ismét bajnok lesz. Ismét Michael Andretti-t utasítja maga mögé. Az Indianapolis-i és az Elkhart Lake-i versenyeken nem tud pontot szerezni. Szerez három győzelmet, Portland, Meadowlands és Laguna Seca. Tíz Top 5 helyezést tudott begyűjteni.
1988, utolsó éve a Truesports csapatnál. Nyolc évet versenyzett velük, két bajnoki címet szerezve. Ebben a szezonban is jól szerepeltek. Igaz csak egy győzelmet tud felmutani. A Pocono-i versenyt nyeri meg. A stabil pontgyűjtés pedig a bajnokság 3. helyéhez segíti.
1989-re átszerződika Gelles-Kraco Racing-hez. Az első szezonja a csapatnál döcögösre sikeredett. Meadowlans-ben az első helyen intik le. ettől függetlenül felemásra sikerült a bajnokság. Visszacsúszik a 9. helyre.
1990-re összeáll a csapat és jönnek a jobb eredmények is. Ebben az évben győzelmet nem könyvelhet el, de szerez öt 2. helyet. Összesen kilenc Top 5 helyezést gyűt be. Indanapolis-ban 2. helyen intik le. A bajnokságban a 4. helyen végez.
1991 sikeres éve a bajnokságban a 2. helyet szerzi meg. Egy győzelmet tudhat magáénak, a Meadowlands-i versenyt nyeri meg. Egész évben rendre a mezőny elején fejezi be a versenyeket, ami nagyban segíti az év végi jó helyezését.
1992-ben már mint csapattulajdonos indul a versenyeken. Carl Hogan-el közösen létrehozzák a Rahal Hogan Racing-et. Négy győzelmet aratva, Phoenix, Detroit, Loudon és Nazareth, megszerzi első éves csapatának a bajnoki címet a Miller Genuine Draft sör támogatásával. Rahal-nak ez már a 3. bajnoki címe.
1993-as szezonban is rendre a Top 10-ben fejezi be a versenyeket, győzni viszont nem tud a '91-es szezonban. Így csak az összetett 4. helyét foglalja el.
Az 1994-es évadban még visszább csúszik a bajnoki tabellán egészen a 10. helyig. A versenyek nagy része csalódást keltően sikerül. Egyetlen 3. helyet tud csak felmutatni, igaz azt az Indy500-on.
1995-ben a csapat motort cserél, a Honda helyett az Ilmor (Mercedes-Benz) szállítja a motorokat. Újból sikeres évet tudhat maga mögött. Tizenkét Top 10 helyezést szerez, ami elegendőnek bizonyul a bajnokság 3. helyéhez.
1996-tól már Team Rahal néven fut a csapat, és a Mercedes motort Reynard kasztniba építik be. Ez a váltás visszaveti a csapatot. Az év végére kezd összeállni a technika, így jönnek a Top 5 helyezések is. Az év végén a 7. helyen zár.
1997-től új motorszállítója lesz, a Ford. A versenyeken a középmezőnyben végez. Mid-Ohio-ban éri el a szezon legjobb helyezését, a 3. helyen intik le. A csalódást keltő 12. helyen végez.
1998-ban sem tud komoly eredményeket elérni és ez rányomja a bélyegét a szezonjára. A 10. helyen fejezi be a bajnokságot. Az év végén szögre akasztja a bukósisakot és visszavonul.

A Team Rahal tulajdonosaként továbbra is a versenypályák közelében marad.
2000-ben a Formula-1-es Jaguar csapatnál dolgozik mint csapatfőnök.
2000-ben fél évig a CEO elnöke is volt.
2004-től csatlakozik a csapathoz David Letterman (Letterman Show) és a csapat Rahal Letterman Racing néven fut tovább. A 2003-as szezon után átcuccol a rivális IRL sorozatba.
2008-ban az újraegyesült (ChampCar és IRL) IndyCar sorozatban nem indít autót. A 2010-es szezont újból kihagyják.
2011-ben csak az Indy500-on indítanak autót. Ebben az évben is bővül a csapattulajdonosok sora, csatlakozik Mike Lanigan is. Így a csapat új neve; Rahal Letterman Lanigan Racing
2012-ben visszatér a csapat teljes szezonra, a japán Takuma Sato-val a kormány mögött.
2013-ban szerződteti fiát Graham-et. nehéz szezont futnak, csak a 18. helyet tudják megszerezni. A következő évadban ugyanez a helyzet állt elő.
2015-ben viszont a bajnoki címért küzdenek és csak az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím sorsa Scott Dixon javára. Graham két győzelmet is szerez a csapatnak. de végül a 4. helyen zártak
2016-ban az 5. helyen végeztek, egy versenyt tudtak nyerni.
A következő szezonban Graham a 6. helyen végez egy győzelemmel a zsebében.
2020-abn a csapat eléri legnagyobb sikerét, Takuma Sato megnyeri a csapatnak az Indianapolis 500 mérföldes versenyt. Graham a 3.helyen fejezte be az 500 mérföldes száguldást.>br> A 2021-es szezonnal bezárólag minden évadban a Top 10-ben végzett a #15-ös autó Graham vezetésével.
2022-ben és 2023-ban már nem tudtak bekerülni a Top 10-be.

Bajnok: 1986, 1987, 1992
Indianapolis 500 győzelem: 1986

Versenyek: 265
Győzelmek: 24
Pole: 17
Pontok: 6890

Címei:
2004, Motorsports Hall of Fame of America
2004, International Motorsports Hall of Fame
2013, SCCA Hall of Fame
2014, Indianapolis Motor Speedway Hall of Fame
2014, Simeone Foundation Spirit of Competition Award