
A csapatatot az egykori versenyző, Chip Ganassi alapította 1990-ben.
Mint csapattulajdonos már 1990 előtt belekóstolt a csapatvezetésbe, mivel a Pat Patrick(Patrick Racing) csapatának résztulajdonosa volt.
Az első szezonra Eddie Cheever-t szerződtete. És szerződést kötött a Target céggel, amely partneri kapcsolat 25 éven keresztül élt. Cheever négy Top5 helyezést hozott össze, így a bajnokságban az első nekifutásra a 10. helyen zártak.
A következő szezonban is sikerült három Top5-öt összehozni és a bajnoki versenygés 9. helyét.
1992-ben Edie Cheever mellet versenyeztette Robby Gordon-,t Arie Luyendyk-et és egy verseny erejéig Didier Theys-t is. Ismét a 10. helyen végzett Cheever.
A következő szezonokban a csapat rendre bontogatta szárnyait. AZ 1993-as Indy500-on Luyendyk-el a csapat a 2.helyen végzet, amely kiváló eredmény volt egy fiatal csapattól. De sikerült ötször a Top5-ben is végezniük.
Az első győzelmet az 1994-es nyitó viadalon, a Surfers Paradise-i versenyen sikerült Michael Andretti-vel a volán mögött megszerezni. Andretti kiváló teljesítményt nyújtva hozta be a csapatot az összetett 4. helyére.
1995-ben nem muzsikált túl jól a csapat. Persze változott a versenyzői felállás is. Andretti és Mauricio Gugelmin ment és jött Bryan Herta és Jimmy Vasser. A csapat legjobb eredményét Bryan Herta a Cleveland-i reptéren érte el a 2. helyével, ugyanitt Vasser a 3. lett. A jobb szezont futó Vasser a bajnokság 8. helyére hozta be a #12-es Reynard-Ford-ot.
Miután Herta nem vált be igazán, jöhetett Alex Zanardi. A Ford motor helyet pedig Honda erőforrás dübörgöttt fel Ganassi autóiban, és ez kiváló választásnak bizonyult. A következő négy szezont bajnoki címmel zárta a csapat, 1996: Jimmy Vasser, majd 1997 és 1998: Alex Zanardi, 1999: Juan-Pablo Montoya. Hatalmas teljesítményt nyújtva a négy szezon 72 versenyéből 30-at megnyertek Chip Ganassi fiai.
De mint minden kiváló sorozat ez is megszakadt 2000-ben. Ez az új Toyota motorra való átállásnak volt tudható be. 2000-ben még viszonylag sikeresek maradtak, négyszer intették le autóikat győztesként; Milwaukee, Michigan, Gateway és Houston. Az IRL sorozat keretein belül megrendezett Indianapolis 500-as versenyt Montoya megnyerte egy G-Force-Aurora autóval. Ez volt a CGR első Indy500 győzelme. 2001 a teljes mélypont. A bajnokságot a 16. és 17. helyen fejezték be autói.
2002-re összekapta magát a csapat és a Toyota, így Bruno Junqueira a szezont a 2. helyen zárta. Junqueira két versenyt(Motegi, Denver), Kenny Brack pedig egy versenyt, Mexico, tudott nyerni. Ebben az évben már félig az ellenlábas IRL sorozatban is versenyeztek, és Jeff Ward révén a Texas-i versenyt meg is nyerték.
2003 a Ganassi csapatnak is a váltás éve volt, ugyanúgy mint a Penskének. Az IRL-ben folytatta a csapat, és Scott Dixon-nal meg sem álltak a bajnoki címig három győzelemmel és kilenc Top5-el a zsebében. Az ausztrál Scott Dixon 2002-ben került a csapathoz és a mai napig Ganassinál versenyez, egy hihetetlen termékeny karriert futva be, az Indy versenyzés meghatározó arca lett.
Majd ismét jött egy két évig tartó mélypont, amikor is a bajnokság végére az autói a Top10-be sem tudták beverekedni magukat. 2006-tól ismét kezdtek jönni az eredmények, 2006 és 2007 bajnoki összetett 2. helyek.
2008-ban a két rivális széria összeköltözött, és ezzel el is jött Chip Ganassi csapatának újabb aranykora. Sorozatban ismét négy bajnoki cím; 2008-ban Dixon (Indy500 győzelem is), majd 2009-ben a NASCAR kalandból visszatért, az akkor már IRL bajnok és Indy500 győztes Dario Franchitti-t leszerződtette. Franchitti ezt három bajnoki címmel, 2009, 2010 és 2011 és Két Indy 500 győzelemmel; 2010 és 2012.
Scott Dixon 2012-ben nagy csatában maradt alul Ryan Hunter-Reay-el szemben. Csak a 3. helyet tudta megszerezni 33 pont hátránnyal.
2013-tól a csapat hatalmas csatát vívott minden szezonban Roger Penske autóival, Dixon a hátán vitte a csapatot és kétszer is, 2013 és 2015, bajnokként zárta a szezont. Az utóbbi szezonokban viszont alul maradtak a Team Penske fölényével szemben.
2018-as szezonban új lendülettel szállhatnak harcba a bajnoki címért. A versenyzőpárost az elnyűhetetlen Scott Dixon és a tavly még újoncként versenyző Ed Jones alkotja.
De ahogy Roger Penske, úgy Chip Ganassi sem ragadt le csak az Indy autók versenyeztetésénél.
Csapatokat versenyeztet a NASCAR Cup-ban, a NASCAR Xfinity Series-ben, rendszeres résztvevője a Rolex 24H és Grand-Am versenyeknek, az IMSA és a WEC sorozatoknak.
A NASCAR Cup versenyeken 1989-ben mutatkozott be csapatával és eddig 22 győzelmet szereztek.
Az Xfinity sorozatban 2004-től van csapata, versenyzői tizenhatszor tudtak a dobogó legfelső fokára felállni.
A Grand-Am sorozathoz is 2004-ben csatlakozott és sikert sikerre halmozott, bajnoki címek és hat Rolex 24H győzelem; 2006, 2007, 2008, 2011, 2013 és 2015. Nem kis nevek szerepelnek győztes autóiba, mint Scott Dixon, Tony Kanaan, Juan-Pablo Montoya, Dario Franchitti, Dan Wheldon, Scott Pruett és Graham Rahal.
A WEC (World Endurance Championship) bajnokságban 2016-tól indított csapatot egy Ford GT autóval. A 2016-os Le Mans-i 24 órás versenyen csapata kategóri győzelmet szerzett; Olivier Pla, Stefan Mücke és Billy Johnson összeállítással. De nyerni tudtak csapatai még Fuji-i, Shanghai-i és Silverstone-i 6 órás versenyeken is.
Bajnoki címek:
Indy autók: 1996, 1997, 1998,1999, 2003,2008, 209, 2010, 2011, 2013, 2015
Ötszörös Grand-AM bajnok
Indianapolis 500 győzelmek: 2000, 2008, 2010, 2012
Rolex 24H győzelem, 2006, 2007, 2008, 2011, 2013, 2015
|