Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1015
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 976
Látogatók a hónapban: 20749
Összes látogatók: 1630174
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Alexander Rossi Simon Pagenaud Takuma Sato
182 pont 176 pont 146 pont 138 pont 132 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 103. Indianapolis 500 versenyig

van hátra

Chip Ganassi Racing Team

A csapatatot az egykori versenyző, Chip Ganassi alapította 1990-ben.
Mint csapattulajdonos már 1990 előtt belekóstolt a csapatvezetésbe, mivel a Pat Patrick(Patrick Racing) csapatának résztulajdonosa volt.
Az első szezonra Eddie Cheever-t szerződtete. És szerződést kötött a Target céggel, amely partneri kapcsolat 25 éven keresztül élt. Cheever négy Top5 helyezést hozott össze, így a bajnokságban az első nekifutásra a 10. helyen zártak.
A következő szezonban is sikerült három Top5-öt összehozni és a bajnoki versenygés 9. helyét.
1992-ben Edie Cheever mellet versenyeztette Robby Gordon-,t Arie Luyendyk-et és egy verseny erejéig Didier Theys-t is. Ismét a 10. helyen végzett Cheever.
A következő szezonokban a csapat rendre bontogatta szárnyait. AZ 1993-as Indy500-on Luyendyk-el a csapat a 2.helyen végzet, amely kiváló eredmény volt egy fiatal csapattól. De sikerült ötször a Top5-ben is végezniük.
Az első győzelmet az 1994-es nyitó viadalon, a Surfers Paradise-i versenyen sikerült Michael Andretti-vel a volán mögött megszerezni. Andretti kiváló teljesítményt nyújtva hozta be a csapatot az összetett 4. helyére.
1995-ben nem muzsikált túl jól a csapat. Persze változott a versenyzői felállás is. Andretti és Mauricio Gugelmin ment és jött Bryan Herta és Jimmy Vasser. A csapat legjobb eredményét Bryan Herta a Cleveland-i reptéren érte el a 2. helyével, ugyanitt Vasser a 3. lett. A jobb szezont futó Vasser a bajnokság 8. helyére hozta be a #12-es Reynard-Ford-ot.
Miután Herta nem vált be igazán, jöhetett Alex Zanardi. A Ford motor helyet pedig Honda erőforrás dübörgöttt fel Ganassi autóiban, és ez kiváló választásnak bizonyult. A következő négy szezont bajnoki címmel zárta a csapat, 1996: Jimmy Vasser, majd 1997 és 1998: Alex Zanardi, 1999: Juan-Pablo Montoya. Hatalmas teljesítményt nyújtva a négy szezon 72 versenyéből 30-at megnyertek Chip Ganassi fiai.
De mint minden kiváló sorozat ez is megszakadt 2000-ben. Ez az új Toyota motorra való átállásnak volt tudható be. 2000-ben még viszonylag sikeresek maradtak, négyszer intették le autóikat győztesként; Milwaukee, Michigan, Gateway és Houston. Az IRL sorozat keretein belül megrendezett Indianapolis 500-as versenyt Montoya megnyerte egy G-Force-Aurora autóval. Ez volt a CGR első Indy500 győzelme. 2001 a teljes mélypont. A bajnokságot a 16. és 17. helyen fejezték be autói.
2002-re összekapta magát a csapat és a Toyota, így Bruno Junqueira a szezont a 2. helyen zárta. Junqueira két versenyt(Motegi, Denver), Kenny Brack pedig egy versenyt, Mexico, tudott nyerni. Ebben az évben már félig az ellenlábas IRL sorozatban is versenyeztek, és Jeff Ward révén a Texas-i versenyt meg is nyerték.
2003 a Ganassi csapatnak is a váltás éve volt, ugyanúgy mint a Penskének. Az IRL-ben folytatta a csapat, és Scott Dixon-nal meg sem álltak a bajnoki címig három győzelemmel és kilenc Top5-el a zsebében. Az ausztrál Scott Dixon 2002-ben került a csapathoz és a mai napig Ganassinál versenyez, egy hihetetlen termékeny karriert futva be, az Indy versenyzés meghatározó arca lett.
Majd ismét jött egy két évig tartó mélypont, amikor is a bajnokság végére az autói a Top10-be sem tudták beverekedni magukat. 2006-tól ismét kezdtek jönni az eredmények, 2006 és 2007 bajnoki összetett 2. helyek.
2008-ban a két rivális széria összeköltözött, és ezzel el is jött Chip Ganassi csapatának újabb aranykora. Sorozatban ismét négy bajnoki cím; 2008-ban Dixon (Indy500 győzelem is), majd 2009-ben a NASCAR kalandból visszatért, az akkor már IRL bajnok és Indy500 győztes Dario Franchitti-t leszerződtette. Franchitti ezt három bajnoki címmel, 2009, 2010 és 2011 és Két Indy 500 győzelemmel; 2010 és 2012.
Scott Dixon 2012-ben nagy csatában maradt alul Ryan Hunter-Reay-el szemben. Csak a 3. helyet tudta megszerezni 33 pont hátránnyal.
2013-tól a csapat hatalmas csatát vívott minden szezonban Roger Penske autóival, Dixon a hátán vitte a csapatot és kétszer is, 2013 és 2015, bajnokként zárta a szezont. Az utóbbi szezonokban viszont alul maradtak a Team Penske fölényével szemben.
2018-as szezonban új lendülettel szállhatnak harcba a bajnoki címért. A versenyzőpárost az elnyűhetetlen Scott Dixon és a tavly még újoncként versenyző Ed Jones alkotja.

De ahogy Roger Penske, úgy Chip Ganassi sem ragadt le csak az Indy autók versenyeztetésénél.
Csapatokat versenyeztet a NASCAR Cup-ban, a NASCAR Xfinity Series-ben, rendszeres résztvevője a Rolex 24H és Grand-Am versenyeknek, az IMSA és a WEC sorozatoknak.
A NASCAR Cup versenyeken 1989-ben mutatkozott be csapatával és eddig 22 győzelmet szereztek.
Az Xfinity sorozatban 2004-től van csapata, versenyzői tizenhatszor tudtak a dobogó legfelső fokára felállni.
A Grand-Am sorozathoz is 2004-ben csatlakozott és sikert sikerre halmozott, bajnoki címek és hat Rolex 24H győzelem; 2006, 2007, 2008, 2011, 2013 és 2015. Nem kis nevek szerepelnek győztes autóiba, mint Scott Dixon, Tony Kanaan, Juan-Pablo Montoya, Dario Franchitti, Dan Wheldon, Scott Pruett és Graham Rahal.
A WEC (World Endurance Championship) bajnokságban 2016-tól indított csapatot egy Ford GT autóval. A 2016-os Le Mans-i 24 órás versenyen csapata kategóri győzelmet szerzett; Olivier Pla, Stefan Mücke és Billy Johnson összeállítással. De nyerni tudtak csapatai még Fuji-i, Shanghai-i és Silverstone-i 6 órás versenyeken is.

Bajnoki címek:
Indy autók: 1996, 1997, 1998,1999, 2003,2008, 209, 2010, 2011, 2013, 2015
Ötszörös Grand-AM bajnok

Indianapolis 500 győzelmek: 2000, 2008, 2010, 2012
Rolex 24H győzelem, 2006, 2007, 2008, 2011, 2013, 2015

Születésnapok és megemlékezések
2019.05.21.

Mai születésnaposok!

Tom Alley
1889.05.21.-1953.03.26.

Max McVey
1891.05.21.-1939.07.15.

Norske Larson
1894.05.21.-1931.09.09.

Bud Sennett
1912.05.21.-2003.07.25.

Wally Stokes
1913.05.21.-1949.08.21.

Danny Ongais
1942.05.21.


Mai megemlékezés!

Johnny Hannon
1908.11.09.-1935.05.21.

Hartwell Wilburn 'Stubby' Stubblefield
1909.12.28.-1935.05-21.

Jack Rounds
1930.12.02.-1998.05.21.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.24 másodperc 2,235,096 egyedi látogató