Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1023
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 976
Látogatók a hónapban: 20757
Összes látogatók: 1630182
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Alexander Rossi Simon Pagenaud Takuma Sato
182 pont 176 pont 146 pont 138 pont 132 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 103. Indianapolis 500 versenyig

van hátra

Team Penske

Egy igazán patináns csapat, amely a '70-es évek elejétől a sorozat meghatározó csapatávé kezdte kinőni magát.
1967-ben Trans-Am és Can-Am versenyeken debütál Mark Donohue-t versenyeztetve egy Chevy Camaro-val. A Can-AM-ben 1974-ig, a Trans-Am sorozatban egészen 1971-ig futtatja csapatát.
Roger Penske által alapított csapat az 1968-as Mosport-i két versenyen mutatkozott be az open-wheel kategóriában, és nem is rosszul. Mark Donohue-val a volán mögött egy 6. és egy 4. helyet szereztek. Még egy versenyen álltak rajthoz, a Riverside-i pályán, de itt a felfüggesztés meghibásodása miatt Donohue kiállni kényszerült. Ekkor a csapat még az Eagle által gyártót kasznit használt és Chevy motort.
Egészen 1971-ig a csapat csak 4 - 5 versenyen állt rajthoz Mark Donohue-val. 1969-ben már Lola-Chevy, majd Lola-Ford párosítással gurultak pályára. A legjobb eredményük a Brainerd-i második versenyen elért 4. hely volt. 1970-ben már komolyabb eredményeket hoztak. Két Indianapolis-i versenyen, Indy 500 és Indy 150, is a 2. helyen intették le Donohue-t. Ebben az évben a Lola-Ford és McLaren-Offy párosításoknak szavazott bizalmat a csapat.
1972-es az első teljes szezonjuk, miközben 1971-től egészen 1977-ig a Formula-1-ben is versenyeztette csapatát, legnagyobb sikerük az 1976-os USA GP-n John Watson által elért győzelem volt. Ebben az évben a McLaren-Offy autó mellett döntött Penske. Jó döntésnek bizonyult, hiszen az évad 10 versenyéből hatszor zártak autói a Top5-ben. Ebből két győzelem is volt. Gery Bettenhausen a Trenton-i versenyen szerezte meg a csapat első győzelmét, míg Mark Donohue az 56. Indianapoli 500-as versenyen emelhette magasra a Borg-Warner trófeát. A csatnál versenyzett még Gordon Johncock és Mike Hiss is, mindketten egy-egy versenyen kaptak lehetőséget.
1973-ra Gary Bettenhausen maradt a teljes szezonos versenyző. Ebben az évben a McLraen és Eagle kasznit variálták az Offy motorral. Bettenhausen a Texas-i oválon győztesként szállhatott ki az autójából, és összesen hat Top5 helyezést zsebelt be.
A következő '74-es szezon gyengére sikerült, de 1975 visszataláltak a helyes útra. Ekkor már Tom Sneva tekerte a kormányt, mint teljes szezonos versenyző. Mellette Bobby Allison kapott még lehetőséget. Sneva a Michigan-i versenyen állhatott fel a dobogó legfelső fokára, győztesként.
Ezután három szezonon keresztül a Tom Sneva, Mario Andretti páros volt a fő versenyzőgárdája. Főleg McLaren autókat használtak egészen 1978-ig. Már 1977-ben kipróbálták a saját Penske PC elnevezésű autót pár versenyen. Ebben az évben szerezte meg a csapat az első bajnoki címét, Tom Sneva-val. Sneva két versenyt nyerve; Texas és Pocono, és összesen nyolc Top5 helyezést gyűjtve.
Viszont 1978-tól csak a Penske kasztnis autó futott a pályára ki. És nem kis nevek alkották a csapat gerincét, Tom Sneva, Mario Andretti és Rick Mears. A bajnok ismét Tom Sneva lett, tizenkét Top5 helyezést szerezve, igaz versenyt nyernie nem sikerült. De ezt pótolta Andertti (Trenton) és Rick Mears (két Milwaukee verseny és Barnds Hatch).
A '80-as évektől a sorozat Top csapata lett. 1979 és 2003 között kilenc bajnoki és 12 Indy500 győzelmi trófeát tehettek a vitrinbe, és ezt nem kissebb nevekkel a volán mögött érte el, mint Rick Mears, Al Unser, Bobby Unser, Emerson Fittipaldi Danny Sullivan, Al Unser Jr., Gil De Ferran és Helio Castroneves. Sikerei jelentős részét a kor legjobb motorjával a méltán híres Ford Cosworth DFX-es érte el. 1986-tól egészen 1993-ig Chevy motorokat épített az autóiba.
A sikeres Penske kasznit 1984 és 1987 között többször is March-ra cserélte, majd visszatért teljes mértékben a saját tervezésű autóhoz. De a '90-es években ismét megpróbálkozott másik gyártókkal, így pályára gördültek ismét Lola, majd pedig Reynard kasztnikkal is. Ekkor már az Ilmor cég által fejlesztett Mercedes motorok dübörögtek a burkolat alatt.
Roger Penske az 1996-ban létrehozott IRL sorozatba átpakol 2003-ban. Itt viszont már csak a sorozat által meghatározott autót használhatja, és ez a Dallara, bár még a G-Force is elérhető volt még. Az IRL-ben is meghatározó szerepet játszott Roger Pendke csapata, annak ellenére hogy csak egy bajnoki címet sikerült szerezniük, és Sam Hornish Jr. révén is csak egy Indy500 győzelemig jutottak 2006-ban.
2008-ban ismét egységes lett a két sorozat. Innentől kezdődik az igazán nagy csata a másik patináns csapattal a Chip Ganassi csapatával. Amelyben az elmúlt 10 évet nézve a bajnoki címek terén a hat CGR címmel szemben csupán három bajnoki trófeája van. A klasszikus Indy versengésben éppen hogy le van maradva a Ganassi és az Andretti csapat mögött.
2009-ben Helio Castroneves, majd 2015-ben Juan-Pablo Montoya szerezte meg neki a Borg-Warner trófeát. A bajnoki címeket pedig Will Power (2014), Simon Pagenaud (2016) és a 2017-es szezonban szerződtetett fiatal amerikai titán Josef Newgarden hódította el a bajnoki címet ezáltal méltón megünnepelve a csapat 50. szezonját. A csapat minden szezonnak bajnokesélyesként vághat neki. Mint mindig jelenleg is kiváló versenyzőket szerepeltet. Jelenlegi 2018-as csapata is csak bajnokokból áll Will Power, Simon Pagenaud és Josef Newgarden
Roger Penske csapat 2018-ban már az 51. szezonját kezdi meg.

Mr. Penske viszont nem ragadt le az open-wheel versenyzésnél.
Egy nagyon komoly NASCAR csapattal is rendelkezik. A NASCAR-ban 1972-ben debütált a csapat ugyancsak Mark Donohue-val.
1976-ban Bobby Allison az összetet 4. helyét szerezte meg. 1977 végén Penske elatta a csapatát az Elliot családnak.
1991-ben hívta életre újból a csapatot, Rusty Wallace-al a volán mögöttés a Miller sör szponzorációjával. Wallace egészen 2005-ig vezette az autóját. 2008-ban Ryan Newman és a Penske csapat megnyerte a Daytona 500-at. Ezután csatlakozott Brad Keselowsky, majd Joy Logano. Logani 2015-ben megnyerte a csapat második Daytona 500-as trófeáját. A harmaik versenyző lejenleg a 25 éves Ryan Blaney.
Az évadok során összesen 166 versenyen intettél le győztesként az autóit, és 2012-ben Brad Keselowsky-val bajnokok lettek.

A másik NASCAR sorozat amelyben részt vesznek az Xfinity Series. Ebben a sorozatban 1997-ben álltak rajthoz először Rusty Wallace-al. Ebben a sorozatban is sikerült bajnoki címet szerezniük 2010-ben. Brad Keselowsky hat győzelemmel a zsebében hódította el a címet.

Roger Penske sokoldalúságát jellemzi, hogy az American LeMans Series-ben 2005-től vesz rész az LMP2-es kategóriában. Már a 2006-os szezonban a bajnoki címig jutnak, a Lucas Luhr és Sasha Maassen féle csapat egyéni bajnoki címet szerez, a másik csapat Timo Bernard és Romain Lucas az összetett 5. helyét szerzi meg. 2007-ben ismét csapat és egyéni címet szereznek, most a Bernard/Lucas páros lett a bajnok, míg a Luhr/Briscoe páros a 3. helyen zárt. A 2008-as szezonban megnyerék a 12 órás Sebring-i versenyt és a bajnokságot is immár sorozatban harmadszor, ismét a Bernard/Lucas páros bizonyult a legjobbnak.

De kihagyhatatlannak tűnik számára az ausztrál V8 Supercars bajnokság is, ahol 2015-ben vetette meg a lábát a Dick Johnson Racing-el fuzionálva létrejött a DJR Team Penske.

A csapat rendszeres résztvevője a Daytona 24 órás versenynek is. 1969-ben Mark Donohue és Chuck Parsons pilóta párossal sikerült megnyerniük a neves versenyt.

2017-ben pedig bejelentette, hogy visszatér az IMSA kategóriába is 2018-tól.

Bajnoki címek:
Open-wheel: 1977, 1978, 1979, 1981, 1982, 1983, 1985, 1988, 1994, 2000, 2001, 2006, 2014, 2016, 2017
NASCAR Xfinity Series: 2010
NASCAR Sprint Cup: 2012

Indianapolis 500 győzelem: 1972, 1979, 1981, 1984, 1985, 1987, 1988, 1991, 1993, 1994, 2001, 2002, 2003, 2006, 2009,2015
Daytona 24H győzelem: 1969
Daytona 500 győzelem: 2008, 2015

Születésnapok és megemlékezések
2019.05.21.

Mai születésnaposok!

Tom Alley
1889.05.21.-1953.03.26.

Max McVey
1891.05.21.-1939.07.15.

Norske Larson
1894.05.21.-1931.09.09.

Bud Sennett
1912.05.21.-2003.07.25.

Wally Stokes
1913.05.21.-1949.08.21.

Danny Ongais
1942.05.21.


Mai megemlékezés!

Johnny Hannon
1908.11.09.-1935.05.21.

Hartwell Wilburn 'Stubby' Stubblefield
1909.12.28.-1935.05-21.

Jack Rounds
1930.12.02.-1998.05.21.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.22 másodperc 2,235,104 egyedi látogató