Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 3
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1080
Online látogató: 3
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 998
Látogatók a hónapban: 25063
Összes látogatók: 1490792
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

Henry E. Banks

1913.06.14. - 1994.12.18.

Születési hely: Croydon, Anglia

Angliában született, de a Michigan-i Royal Oak városkában nevelkedett. Családi hagyományt követett, hiszen édesapja a századfordulón az angliai versenypályákat koptatta.
1932-ben 19 évesen, helyi nem hivatalos "Outlaws" versenyeken szerezte a tapasztalatai egy Ford A Model volánja mögött. Első versenyen összetörte az autóját, majd a következőket megnyerte. Az "Outlaws" bajnokságot egyenletes teljesítményt nyújtva nyerte meg. Első hivatalos Midget versenye a Detroit-i Speedway-en a "King of Outlaws" volt. Sikeres bemutatkozás, a 3. helyen intették le a verseny végén. A kezdetekben főleg Midget és Big Car versenyeken vett részt. A Pontiac Motor Company autó tesztelője is volt.
Az AAA Nemzeti Bajnokságban 1935-ben mutatkozott be a Syracuse-i dirt ovál pályán, ahol 97 kör után csak a 12. helyen tudott befutni. Még az Altoona-i versenyen is rajthoz állt, ahol a 9. helyen látta meg a kockás zászlót.
1936-ban Ralph DePalma csapatánál kapott lehetőséget. Nem sok sikert könyvelhetett el. Indianapolis-ban sikertelen kvalifikáció, majd egy 11. és egy 20. hely a Syracuse-i és a Vanderbilt Cup versenyeken. Eközben viszont a Midget és Big Car versenyeken sikeres volt.
1937-ben sem termett sok babér a csúcskategóriában számára. Indianapolis-ban ismét sikertelen kvalifikáció a Vanderbilt Cup-on pedig kiesés.
Egészen 1940-ig csak az Indianapolis 500-as versenyeken próbálkozott, de a csak tartalék versenyzőként jutott lehetőséghez.
1941-ben megnyerte az ARDC Midget bajnokságot.
a II. Világháború alatt a Ford Motor Company repülőgép motorokat gyártó részlegénél dolgozott.
1946-ban visszatér a versenypályákra. Egészen 1950-ig csak pár versenyen vett részt, de ezek sem hoztak átütő sikert. Vagy nem tudta kvalifikálni magát, vagy az autó mondta fel a szolgálatot.
1947-ben 30 Midget Car versenyt nyert meg, amely kiváló teljesítmény.
1950-ben a Blue Crown csapat biztosít számára autót a teljes szezonra. És ez meghozza az áttörést. Igaz Indianapolis-ban még egy Maserati kasztnis Offy motoros autóval indult. A versenyen olajcső törés miatt kiállt. Milwaukee-tól kezdve versenyzett a Bue Crown géppel. Zsinórban öt Top5 helyezést szerzett, Detroit-ban pedig első győzelmét is bezsebelte. A szezon hátralévő versenyin mér három Top5 helyezést gyűjtött be. Az szezon végén szoros küzdelemben, de megszerezte a bajnoki címet. De nem tétlenkedett a Midget versenyken sem a Nemzeti midget bajnokságot a 2. helyen zárta.
A következő két évet is a Blue Crown csapatnál tölti 1951-ben a 2., 1952-ben pedig a 3. volt a bajnoki versengésben. E két szezonban győzelmet nem sikerült szereznie, de összesen kilenc Top5 helyet hozott össze.
1953 és 1954-ben már nem nem versenyzett, igaz három versenyre nevezett, Indianapolis-ban sikertelen kvalifikációt futott, majd a többi versenyre nevezéseit visszavonta.
1953-ban két filmben is szerepelt, a "To Please A Lady" amelyben nem kisebb egyéniséggel, mint Clark Gable-el játszott együtt és a "Roar of the Crowd"-ban. 1954-ben végleg szögre akasztotta a sisakját.
Visszament dolgozni a Ford Motor-hoz, majd 1959-ben az újonnan megalakult USAC vezetőségében vállalt szerepet.

Bajnok: 1950

Rajtok: 43
Győzelmek: 1
Pole: 1

Címei:
1982, Michigan Motor Sports Hall of Fame
????, National Midget Racing Hall of Fame

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.01.22.

Mai születésnaposok!

Bob Sall
1908.01.22.-1974.10.14.

Gonzalo Rodríguez
1972.01.22.-1999.09.11.

Felipe Giaffone
1975.01.22.


Mai megemlékezés!

Ernest Friderich
1886.10.23.-1954.01.22.

Mike Hawthorn
1929.04.10.-1959.01.22.

Winfield J. Barndollar
1883.12.15.-1962.01.22.

Loral Tansy
1904.04.17.-1994.01.22.

Leland Colvin
1914.08.17.-1994.01.22.

William 'Wild Bill' Cantrell
1908.01.31.-1996.01.22.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.68 másodperc 2,063,146 egyedi látogató