
1896.12.24. - 1974.01.26.
Születési hely: Pomona , California, USA
Tizennyolc éves korában került be az autóversenyzés körébe. Versenyszerelőként indult a pályafutása.
Az I. Világháború után aláírt a Duesenberg csapathoz, és itt a későbbi bajnok Eddie Hearne versenyszerelője lett. 1919-ben és 1920-ban nagyon jó eredményeket ért el el együtt.
Versenyzőként 1921-ben mutatkozhatott be az egyik Beverly Hills-i versenyen, a 200 körös verseny végén az 5. pozícióban intették le. Majd még a San Carlos-i 250 mérföldes versenyen is lehetőséget kapott, it a 4. helyen végzett. Ezen eredményeknek köszönhetően a következő évben teljes értékű versenyzője lett a Duesenberg csapatnak.
1922-ben meg is hálálta a bizalmat. A bajnokság 3. helyén zárt. Újoncként kiváló eredményeket autózott meg. A szezon 18 versenyéből 13 versenyen a Top5-ben intették le. Az Áprilisi San Carlos-i pályán megszerezte pályafutása első győzelmét. A szezonban a legrosszabb eredménye két 8. hely volt.
A kiváló eredmények ellenére a következő '23-as évadban a Miller csapatot erősíti. Nem volt szerencsés választás. A Miller autók megbízhatósága nem volt jó. A szezon nyolc versenyéből négyen műszaki hiba miatt állt ki. Két értékelhető versenyen volt csak. Indianapolis-ban 2. lett, a Fresno-i 150 mérföldes versenyt pedig megnyerte. A bajnokságban még így is a 4. helyig jutott.
1924-re megbízhatóbbá tették a Miller autókat.Az eredmények is ígéretesebbek, kilenc verseny, öt Top5 helyezés. De ez csak az összetett 6. helyére volt elég.
1925-re a Miller egy új SC jelölésű autót küldött pályára. Ez a típus meghozta az áttörést a gyártónak. A Culver city-i bajnokságon kívüli 5. versenyen egy győzelem. A bajnoki versenygésben pedig 9 Top a szezon 11 versenyén. Ez egy kiváló sorozat melynek eredményekén a bajnokságot a 3. helyen zárta.
1926 Harry Hartz éve. Az autó tökéletes, ezt bizonyítja az öt nyert verseny; Atlantic City-ben 3 , Rockingham és Charlotte pedig 1-1 győzelem. Indianapolis-ban ismét egy 2. hely. A szezon hosszú, 24 verseny. Hartz tizennyolc versenyen állt rajthoz, ebből tizenhétszer a Top5-ben intették le. Csapattársa Frank Lockhart próbált vele lépést tartani, de vágül hatalmas fölénnyel Hartz lett a bajnok.
1927 vegyes szezon sikerek és műsuzaki hibák. Mindössze két 2. helyre futja, Rockingham és Altoona. A Decemberi Rockingham-i versenyen pedig majdnem bekövetkezik a tragédia. Hatalmasat bukik, súlyosan megsérül és megég. A felépülése nagyon hosszú, két év, és ezt végig kórházban tölti.
1929-ben visszatér, de már mint csapattulajdonos. Az első indy500 győzelmet 1930-ban Billy Arnold nyeri meg a csapatnak és a bajnoki címet is elhódítja, majd 1932-ben ismét a Victory Lane-en ünnepelhetnek Fred Frame-el.
Az Indianapolis 500 győzelem nem jött össze versenyzői pályafutása során Harry Hartz-nak, de csapattulajdonosként két Indy trófeával is büszkélkedhetett.
1932-ben még a holtszezonban a "The Crowd Roads" című filmnél mint technikai rendező dolgozott.
1934-ben csapata az Indy500 szabadedzésen, balesetben elveszíti Peter Kreis versenyzőt és Art Hahn versenyszerelőt.
1936-ban Ted Horn-al a volán mögött egy 2. helyet is begyűjtenek. 1940-ben megszünteti a csapatot.
Magánéletében a Studebaker és a Chrysler autógyáraknak is dolozott. 1961-ben az Indianapolis 500 Oldtimers Club első elnöke lett.
Az 1927-es balesetéből, teljesen sosem épült fel. 1974-ben Indianapolis-ban hunyt el.
Bajnok: 1926
Rajtok: 74
Győzelmek: 7
Pole: 3
Címei:
1998, National Sprint Car Hall of Fame
Csapattulajdonosként:
Indianapolis 500 győzelem: 1930, 1932
Bajnok: 1926, 1930
|