Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 686
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 709
Látogatók a hónapban: 19384
Összes látogatók: 1659415
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Alexander Rossi Simon Pagenaud Scott Dixon Takuma Sato
367 pont 342 pont 319 pont 278 pont 272 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Road America-i versenyig

van hátra

Harry Hartz

1896.12.24. - 1974.01.26. Születési hely: Pomona , California, USA

Tizennyolc éves korában került be az autóversenyzés körébe. Versenyszerelőként indult a pályafutása. Az I. Világháború után aláírt a Duesenberg csapathoz, és itt a későbbi bajnok Eddie Hearne versenyszerelője lett. 1919-ben és 1920-ban nagyon jó eredményeket ért el el együtt. Versenyzőként 1921-ben mutatkozhatott be az egyik Beverly Hills-i versenyen, a 200 körös verseny végén az 5. pozícióban intették le. Majd még a San Carlos-i 250 mérföldes versenyen is lehetőséget kapott, it a 4. helyen végzett. Ezen eredményeknek köszönhetően a következő évben teljes értékű versenyzője lett a Duesenberg csapatnak.
1922-ben meg is hálálta a bizalmat. A bajnokság 3. helyén zárt. Újoncként kiváló eredményeket autózott meg. A szezon 18 versenyéből 13 versenyen a Top5-ben intették le. Az Áprilisi San Carlos-i pályán megszerezte pályafutása első győzelmét. A szezonban a legrosszabb eredménye két 8. hely volt.
A kiváló eredmények ellenére a következő '23-as évadban a Miller csapatot erősíti. Nem volt szerencsés választás. A Miller autók megbízhatósága nem volt jó. A szezon nyolc versenyéből négyen műszaki hiba miatt állt ki. Két értékelhető versenyen volt csak. Indianapolis-ban 2. lett, a Fresno-i 150 mérföldes versenyt pedig megnyerte. A bajnokságban még így is a 4. helyig jutott.
1924-re megbízhatóbbá tették a Miller autókat.Az eredmények is ígéretesebbek, kilenc verseny, öt Top5 helyezés. De ez csak az összetett 6. helyére volt elég.
1925-re a Miller egy új SC jelölésű autót küldött pályára. Ez a típus meghozta az áttörést a gyártónak. A Culver city-i bajnokságon kívüli 5. versenyen egy győzelem. A bajnoki versenygésben pedig 9 Top a szezon 11 versenyén. Ez egy kiváló sorozat melynek eredményekén a bajnokságot a 3. helyen zárta.
1926 Harry Hartz éve. Az autó tökéletes, ezt bizonyítja az öt nyert verseny; Atlantic City-ben 3 , Rockingham és Charlotte pedig 1-1 győzelem. Indianapolis-ban ismét egy 2. hely. A szezon hosszú, 24 verseny. Hartz tizennyolc versenyen állt rajthoz, ebből tizenhétszer a Top5-ben intették le. Csapattársa Frank Lockhart próbált vele lépést tartani, de vágül hatalmas fölénnyel Hartz lett a bajnok.
1927 vegyes szezon sikerek és műsuzaki hibák. Mindössze két 2. helyre futja, Rockingham és Altoona. A Decemberi Rockingham-i versenyen pedig majdnem bekövetkezik a tragédia. Hatalmasat bukik, súlyosan megsérül és megég. A felépülése nagyon hosszú, két év, és ezt végig kórházban tölti.
1929-ben visszatér, de már mint csapattulajdonos. Az első indy500 győzelmet 1930-ban Billy Arnold nyeri meg a csapatnak és a bajnoki címet is elhódítja, majd 1932-ben ismét a Victory Lane-en ünnepelhetnek Fred Frame-el.
Az Indianapolis 500 győzelem nem jött össze versenyzői pályafutása során Harry Hartz-nak, de csapattulajdonosként két Indy trófeával is büszkélkedhetett.
1932-ben még a holtszezonban a "The Crowd Roads" című filmnél mint technikai rendező dolgozott.
1934-ben csapata az Indy500 szabadedzésen, balesetben elveszíti Peter Kreis versenyzőt és Art Hahn versenyszerelőt.
1936-ban Ted Horn-al a volán mögött egy 2. helyet is begyűjtenek. 1940-ben megszünteti a csapatot.
Magánéletében a Studebaker és a Chrysler autógyáraknak is dolozott. 1961-ben az Indianapolis 500 Oldtimers Club első elnöke lett.
Az 1927-es balesetéből, teljesen sosem épült fel. 1974-ben Indianapolis-ban hunyt el.

Bajnok: 1926

Rajtok: 74
Győzelmek: 7
Pole: 3

Címei:
1998, National Sprint Car Hall of Fame

Csapattulajdonosként:
Indianapolis 500 győzelem: 1930, 1932
Bajnok: 1930

Születésnapok és megemlékezések
2019.06.17.

Mai születésnaposok!

Sidney Cotton
1894.06.17.-1969.02.13.

Myron Fohr
1912.06.17.-1994.01.14.


Mai megemlékezés!

Christian Werner
1892.05.19.-1932.06.17.

Ed Madden
1885.01.30-1940.06.17.

Joe Dawson
1889.07.17.-1946.06.17.

Bob Sweikert
1926.05.20.-1956.06.17.

Barney McKenna
1896.03.012.-1974.06.17.

Terry Curley
1901.06.27.-1986.06.17.

Johnny Sawyer
1902.06.07.-1989.06.17.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.24 másodperc 2,272,392 egyedi látogató