Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 712
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 709
Látogatók a hónapban: 19410
Összes látogatók: 1659441
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Alexander Rossi Simon Pagenaud Scott Dixon Takuma Sato
367 pont 342 pont 319 pont 278 pont 272 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Road America-i versenyig

van hátra

Earl Cooper

1886.12.02. - 1965.10.22.

Születési hely: Broken Bow, Nebraska, USA

1908-ban egy San Francisco-i versenyen indult először. Ide tartozik egy érdekes történet is. A versenyt Cooper megnyerte, viszont a szerelői munkáját elveszített, mivel a főnökét győzte le a pályán.
A következ? évekről nem találtam adatokat. 1911-től az AAA Nemzeti Bajnokságban tekeri a volánt. Igaz csak az egyik San Francisco-i versenyen állt rajthoz, de itt a 2. helyen intették le.
1912-től a Stutz gyári csapat versenyzője lett. Meghálálta a bizalmat. Négy versenyen kapott lehetőséget és élt is vele, három Top5 helyezést szerzett. A Tacoma-i versenyeken begyűjtött egy győzelmet és egy pole-t.
1913-ban tovább növelte hírnevét, hat verseny, öt győzelem(Santa Monica, Tacoma-i és Corona-i versenyek). A San Diego-i 183 mérföldes versenyen csak 2. lett. Majd Indianapolis-ban nem tudott indulni, de utána, amely versenyeken részt vett, ott legyőzőre nem talált. Ezzel a kiváló sorozattal elhódította a bajnoki címet is.
Viszont 1914 kisebb mélypont volt, hat versenyből háromszor kellett kiállnia műszaki hiba miatt. Amikor célba ért, akkor viszont Top5 helyezést szerzett. És egy Tacoma-i 250 mérföldes versenyt ismét nyerni tudott.
1915-re magára talált a csapat, és kiváló autót biztosítottak Cooper részére. Begyűjti 2. bajnoki címét, ismét kiváló szezont nyújtva. Összesen 11 Top5 helyezést zsebelt be. Ebből öt győzelem volt; San Diego, Elgin, Minneapolis, Phoenix és San Francisco.
1916-ban csak négy bajnoki versenyen vett részt a tizenötből, de mindegyik versenyen a Top5-ben végzet. A bajnoki összesítésben az 5. helyet szerezte meg.
1917-re ismét csúcsformában Cooper és a csapat is. A szezon 21 versenyéből csak hat versenyre neveznek. A mérlege négy 1. hely(Ascot, Minneapolis két verseny és Tacoma), egy 3. és egy 6. hely. Szoros versenyben győzte le Louis Chevrolet-t, mindössze 49 ponttal többet szerezve lett bajnok immár harmadszorra.
1918-ban csak a Tacoma-i versenyeken vett részt. Hihetetlen tehetségét mindig megcsillogtatta. Három versenyen három Top5 helyezés.
1919-ben mindössze két versenyen jelenik meg. Santa Monica-ban szeleptörést szenved az autója a 11. körben. Indianapolis-ban pedig a 12. helyen intették le.
Legközelebb 1921-ben tér vissza a versenypályára a Fresno-i 150 körös versenyen amelyet egy Duesenberg volánja mögött meg is nyert.
1922-ben a Beverly Hills-i 200 körös versenyen a 2. helyen futott be. Ebben az évben is csak egyetlen versenyt teljesített.
1923 a visszatérés éve. Cliff Durant csapatánál versenyzett. Szerény eredményeket produkált. Legjobb helyezése egy 2. hely a Kansas City-i első versenyen. Öt versenyt az autó meghibásodása miatt feladni kényszerült.
1924-re a Studebaker csapathoz igazolt át. Jó választásnak bizonyult. Az autója szinte hibátlanul működött. Ismét jöttek az eredmények, kilenc versenyen hat Top5 helyezés. A Fresno-i 150 körös versenyt ismét megnyerte. A bajnokságot a 2. helyen zárta.
1925-ben az egész évadot végigversenyzi, A Junior 8 csapat szerződtette. Ebben a szezonban karrierje legtöbb balesetét szenvedi, háromszor törte össze az autóját. Összesen nyolcszor intik le a Top5-ben. A Charlotte-i pályát pedig győztesként hagyja el. A bajnokságban ismét szerzett egy 5. helyet.
1926-ra a gyári Miller csapat szerződtette. Katasztrofális szezont ja lett. Kilenc versenyen állt ki műszaki hiba miat. Vigaszai az Indianapolis 500 kvalifikációján elért pole és egy Rockinghami és egy Charlotte-i 25 mérföldes verseny megnyerése lehetett.
1927 adhatta meg a végső löketet a visszavonulásához. Indianapolis-ban sikertelen kvalifikáció. Majd még a két Rockingham-i versenyen két műszaki hiba. Az év végén szögre akasztotta a kormányt.
Korának versenyzői géniusza volt és az első háromszoros bajnok is, amely rekordot csak 1964-ben tudott megdönteni A. J. Foyt.

Bajnok: 1913, 1915 és 1917

Rajtok: 89
Győzelmek: 21
Pole: 5

Címei:
2001, Motorsports Hall of Fame of America

Születésnapok és megemlékezések
2019.06.17.

Mai születésnaposok!

Sidney Cotton
1894.06.17.-1969.02.13.

Myron Fohr
1912.06.17.-1994.01.14.


Mai megemlékezés!

Christian Werner
1892.05.19.-1932.06.17.

Ed Madden
1885.01.30-1940.06.17.

Joe Dawson
1889.07.17.-1946.06.17.

Bob Sweikert
1926.05.20.-1956.06.17.

Barney McKenna
1896.03.012.-1974.06.17.

Terry Curley
1901.06.27.-1986.06.17.

Johnny Sawyer
1902.06.07.-1989.06.17.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.22 másodperc 2,272,419 egyedi látogató