Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 127
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 1169
Látogatók a hónapban: 28717
Összes látogatók: 1562036
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Will Power Felix Rosenqvist Alexander Rossi
53 pont 40 pont 37 pont 33 pont 31 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Circuit of the America versenyig

van hátra

Earl Cooper

1886.12.02. - 1965.10.22.

Születési hely: Broken Bow, Nebraska, USA

1908-ban egy San Francisco-i versenyen indult először. Ide tartozik egy érdekes történet is. A versenyt Cooper megnyerte, viszont a szerelői munkáját elveszített, mivel a főnökét győzte le a pályán.
A következ? évekről nem találtam adatokat. 1911-től az AAA Nemzeti Bajnokságban tekeri a volánt. Igaz csak az egyik San Francisco-i versenyen állt rajthoz, de itt a 2. helyen intették le.
1912-től a Stutz gyári csapat versenyzője lett. Meghálálta a bizalmat. Négy versenyen kapott lehetőséget és élt is vele, három Top5 helyezést szerzett. A Tacoma-i versenyeken begyűjtött egy győzelmet és egy pole-t.
1913-ban tovább növelte hírnevét, hat verseny, öt győzelem(Santa Monica, Tacoma-i és Corona-i versenyek). A San Diego-i 183 mérföldes versenyen csak 2. lett. Majd Indianapolis-ban nem tudott indulni, de utána, amely versenyeken részt vett, ott legyőzőre nem talált. Ezzel a kiváló sorozattal elhódította a bajnoki címet is.
Viszont 1914 kisebb mélypont volt, hat versenyből háromszor kellett kiállnia műszaki hiba miatt. Amikor célba ért, akkor viszont Top5 helyezést szerzett. És egy Tacoma-i 250 mérföldes versenyt ismét nyerni tudott.
1915-re magára talált a csapat, és kiváló autót biztosítottak Cooper részére. Begyűjti 2. bajnoki címét, ismét kiváló szezont nyújtva. Összesen 11 Top5 helyezést zsebelt be. Ebből öt győzelem volt; San Diego, Elgin, Minneapolis, Phoenix és San Francisco.
1916-ban csak négy bajnoki versenyen vett részt a tizenötből, de mindegyik versenyen a Top5-ben végzet. A bajnoki összesítésben az 5. helyet szerezte meg.
1917-re ismét csúcsformában Cooper és a csapat is. A szezon 21 versenyéből csak hat versenyre neveznek. A mérlege négy 1. hely(Ascot, Minneapolis két verseny és Tacoma), egy 3. és egy 6. hely. Szoros versenyben győzte le Louis Chevrolet-t, mindössze 49 ponttal többet szerezve lett bajnok immár harmadszorra.
1918-ban csak a Tacoma-i versenyeken vett részt. Hihetetlen tehetségét mindig megcsillogtatta. Három versenyen három Top5 helyezés.
1919-ben mindössze két versenyen jelenik meg. Santa Monica-ban szeleptörést szenved az autója a 11. körben. Indianapolis-ban pedig a 12. helyen intették le.
Legközelebb 1921-ben tér vissza a versenypályára a Fresno-i 150 körös versenyen amelyet egy Duesenberg volánja mögött meg is nyert.
1922-ben a Beverly Hills-i 200 körös versenyen a 2. helyen futott be. Ebben az évben is csak egyetlen versenyt teljesített.
1923 a visszatérés éve. Cliff Durant csapatánál versenyzett. Szerény eredményeket produkált. Legjobb helyezése egy 2. hely a Kansas City-i első versenyen. Öt versenyt az autó meghibásodása miatt feladni kényszerült.
1924-re a Studebaker csapathoz igazolt át. Jó választásnak bizonyult. Az autója szinte hibátlanul működött. Ismét jöttek az eredmények, kilenc versenyen hat Top5 helyezés. A Fresno-i 150 körös versenyt ismét megnyerte. A bajnokságot a 2. helyen zárta.
1925-ben az egész évadot végigversenyzi, A Junior 8 csapat szerződtette. Ebben a szezonban karrierje legtöbb balesetét szenvedi, háromszor törte össze az autóját. Összesen nyolcszor intik le a Top5-ben. A Charlotte-i pályát pedig győztesként hagyja el. A bajnokságban ismét szerzett egy 5. helyet.
1926-ra a gyári Miller csapat szerződtette. Katasztrofális szezont ja lett. Kilenc versenyen állt ki műszaki hiba miat. Vigaszai az Indianapolis 500 kvalifikációján elért pole és egy Rockinghami és egy Charlotte-i 25 mérföldes verseny megnyerése lehetett.
1927 adhatta meg a végső löketet a visszavonulásához. Indianapolis-ban sikertelen kvalifikáció. Majd még a két Rockingham-i versenyen két műszaki hiba. Az év végén szögre akasztotta a kormányt.
Korának versenyzői géniusza volt és az első háromszoros bajnok is, amely rekordot csak 1964-ben tudott megdönteni A. J. Foyt.

Bajnok: 1913, 1915 és 1917

Rajtok: 89
Győzelmek: 21
Pole: 5

Címei:
2001, Motorsports Hall of Fame of America

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.03.19.

Mai születésnaposok!

Al Cotey
1888.03.19.-1974.12.27.

Wade Morton
1889.03.19.-1935.02.22.

Wally Zale
1906.03.09.-1942.04.25.

Joe Sanko
1912.03.19.-1946.04.14.

Buddie Boys
1933.03.19.-2010.10.02.

Vern Schuppan
1943.03.19.

Michael Krumm
1970.03.19.

E.J. Viso
1985.03.19.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.28 másodperc 2,148,548 egyedi látogató