Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 249
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 843
Látogatók a hónapban: 17021
összes látogatók: 1690503
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Alexander Rossi Simon Pagenaud Scott Dixon Will Power
434 pont 430 pont 395 pont 348 pont 306 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszmlls

Az Iowa 300 versenyig

van hátra

Tony Kanaan

Tony Kanaan
Teljes név: Antoine Rizkallah Kanaan Filho
(197412.31 - )

Születési hely: Salvador, Brazília

Mint nagyon sok versenyző a kis Tony is Kartozással nyitotta karrierjét a '80-as évek elején.
1985-ben már győzelmeket ünnepelhetett a fiatal tehetség.
1988-ban már a brazil Kart bajnoki trófeát tehette a vitrinbe.
A következő éveket is brazíliai versenysorozatokban töltötte.
1994-ben átjött az "Öreg kontinensre" szerencsét próbálni. A Forma-Europa Boxer sorozatba szerződött és rögtön az első évében bajnok is lett.
1995-re helyet kapott az Olasz F-3 bajnokságban.
1996-ban visszatért Amerikába, pontosabban az IndyLights bajnokságba. A Tasman Motorsport szerződtette. Jól sikerült a szezon, Detroit-ban győzni tudott és a bajnokság 2. helyén zárt.
1997-ben kemény csatában győzi le csapattársát Helio Casrtoneves-t és elnyeri a bajnoki címet mindössze 4 pont előnnyel. Ebben az évben győzelmet nem tud szerezni.
A Lights bajnoki címének köszönhetően 1998-ban megnyílik az út számára a C.A.R.T. ahol ugyancsak a Tasman Motorsport-nál kap lehetőséget. Legjobb eredményeit, két 3. helyet, Laguna Seca-ban és Houston utcáin éri el. A bajnokságban a 9. helyet szerzi meg.
1999-re Gerard Forsythe csapatához szerződik. Megszerzi első gy?zelmét az U.S. 500-on, a Michigan-i oválon. A bajnokság viszont nem sikeről túl fényesen. Csak a 11. helyet szerzi meg az összetettben.
2000 ismét a csapatváltás éve. Mo Nunn csapatához szerződik. De csalódást keltő évet könyvelhetett el. A szezon során csupán kilencszer látja meg a kockás zászlót. Így az évad végén a 19. helyen találja magát.
Ennek ellenére 2001-ben is a Mo Nunn Racing-nél versenyez. Győzelmet ebben a szezonban sem sikerül szereznie. Motegi-ben szerzett 3. helye az évad legjobb eredménye. A Bajnokságban feljön a 9. helyre.
2002-ben is a Mo Nunn Racing-nél versenyez. A csapat év közben a Reynard kasztniról Lola-ra vált. Ez egy kis fejlődést hoz a csapatnak. Az év során 11 Top10-es helyezést szerez. Indul az Indianapolis 500 mérföldes versenyen és a 28. helyen végez. A bajnokságban a 12. helyen zárt.
2003-ban az Andretti Green Racing-hez szerződik, melynek tulajdonosai Mario és Micheal Andretti, és egyben átmegy a rivális IRL sorozatba. Rögtön az első szezon sikereket hoz. Phoenix-i versenyen győz és összesen kilenc Top5 helyezést szerez. Indianapolis-ban a 3. helyen intik le. A jó eredmények hozzásegítik a bajnokság 4. helyéhez.
Az Andretti csapattal egészen 2010-ig együtt marad.
2004 Tony Kanaan éve! Háromszor állhat fel a dobogó legfelső fokára, Phoenix, Texas és Nashville. A szezon során 16 versenybő?l tizenötször végez a Top5-ben. A kiváló teljesítményének jutalma a 2004-es bajnoki cím.
2005-ben két győzelmet, Kansas, Sonoma és 12 Top5 helyezést szerezve, egy jó szezont futva, Dan Wheldon mögött az összetett 2. helyén végez.
2006-os szezonban szerényebb eredmények jönnek, egyetlen győzelmi trófeát vihet haza(Milwaukee). a Bajnoki tabellán visszacsúszik a 6. helyre.
2007 ismét az élmenők közé emeli.Karrierje egy szezonon belüli legtöbb győzelmét szerzi, öt versenyen diadalmaskodik, Motegi, Milwaukee, Michigan, Kentucky és Detroit. A kiváló szezon ellenére csak 3. lett a szezon zárásakor.
2008-ban megismétli az összetett 3. helyet. Bár csak egyszer intik le elsőként. A Richmond-i versenyen, pole-ból indulva nyerni tud. Emellett szerez még 11 Top5 helyezést is, melyek nagyban hozzájárulnak az év végi helyezéséhez.
2009 nem sikerül túl jól, változó sikerrel fejezi be a versenyeket. Ezért komoly eredményt ebben az évben nem tud felmutatni. A bajnokságban a 6. helyen végez.
2010-ben, hét Top5 helyezést és egy Iowa-i győzelmet zsebelhet be. Az év végén ismét csak a 6. helyig jut.
Az Andretti csapatnál eltöltött nyolc év után, 2011 a változás éve számára.
Elszerződik a KV Racing Technology csapathoz, melynek tulajdonosai a néhai versenyző Jimmy Vasser és Kevin Kalkhoven. Nem a mezőny legerősebb csapata, de képesek kiugró eredményekre. ezt mutatja Tony hat Top5 helyezés is melyet a szezon során elért. Indianapolis-ban ismét jó helyen végez, mivel a 4. helyen intik le. A bajnokságban a 4. helyet szerzi meg.
2012 a nagy változások éve az IndyCar-ban. Bemutatkozik a Dallara DW12-es kasztni és járom motorgyártó is színre lép, Chevrolet, Honda, Lotus. A KV Racing a Chevy-nek szavaz bizalmat. A szezon felemásra sikerül, amely rányomja bélyegét az év végi összetett helyezésére, 9. helyen zár.
2013-ban a lassan kiöregedő, 39 éves bajnok eléri egyik álmát, a győzelmet a világ legnagyobb versenyén, az Indianapolis 500 mérföldes viadalon. Beírva ezzel magát az autóversenyzés halhatatlanjai közé. A szezon során összesen öt Top5 helyezést szerezve a 11. helyen zárt.
2014-től a Ganassi csapat szolgálatában áll. Profi csapat és egy jó szezon. Továbbra is bizonyítja hogy még nem öregedett ki és jó formában van. Ezt bizonyítja begyűjtött tizenegy Top10 helyezése is. Az évad záróversenyét a Fontana-i 500 mérföldes versenyt megnyerte. A bajnokságban a 7. helyen végzett.
2015; ebben a szezonban nem tudott a dobogó legfelső fokára felállni. Indianapolis-i és a Pocono-i 500-as versenyeken törte az autóját. Iowa-ban pedig motorhiba kényszerítette a verseny feladására. De még így is tíz Top10 helyezést rakott zsebre. Az idény végén a 8. pozíciót tudta megszerezni.
2016-ban is hozza az előző szezonjai szintjét. Ismét több mint tíz Top10-es célba érkezést produkált A győzelem ebben az évben sem sikerült, de a szezont újra a 7. pozícióban zárta.
A 2017-es szezonban még Chip Ganassi szolgálatában áll. Az eredmények rendre elmaradnak, összesen három Top5 helyezést szerzett, mindhármat ovál pályán. A szezon végi összesítésben 403 egységgel, csak a 10. hely jutott TK.
2018-ban A. J. Foyt csapatánál versenyzett. A Foyt csapatnak is meg kellett ismernie az új aero csomagot, mint mindenkinek. Ettől függetlenül a csapatnak nem sikerült előre lépnie, továbbra is a mezőny közepében küzdöttek a jobb helyezésekért. Négy Top10 célba érést produkáltak a csapatával, de ez csalódást keltő lehetett, ugyanúgy mint a szezon végi 16. hely.

A mezőny egyik nagy öregje az állandóan mosolygó Tony, és az egyik legnagyobb tréfamester is. Nagyon szimpatikus és szerethető jellem, melyet jobban nem is bizonyít, mint az Indy 500 győzelme, melyen az amerikai közönség hangos ovációval és tapssal köszöntötte Tony Kanaan győzelmét.

Bajnok: 2004 (IRL)
Indianapolis 500 győztes: 2013 (IndyCar)

Rajtok: 326 (2016-al bezárólag)
Győzelmek: 17
Pole: 14

Születésnapok és megemlékezések
2019.07.17.

Mai születésnaposok!

Max Poismans
1878.07.17.-?

Harry Harkness
1880.07.17.-1919.01.23.

Joe Dawson
1889.07.17.-1946.06.17.

Enzo Fiermonte
1908.07.17.-1993.03.18.

Bill Randall
1917.07.17.-1963.07.31.


Mai megemlékezés!

Wally Campbell
1926.07.16.-1954.07.17.

Juan Manuel Fangio

1911.06.24.-1995.07.17.

Weblapok

Partnerek

Frumok

Generálási idő: 0.06 másodperc 2,312,188 egyedi látogató