Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 202
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 1113
Látogatók a hónapban: 34263
Összes látogatók: 1567582
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Will Power Felix Rosenqvist Alexander Rossi
53 pont 40 pont 37 pont 33 pont 31 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Circuit of the America versenyig

van hátra

Michael Andretti

Michael Mario Andretti

Születési hely: Bethlehem, Pennsylvania, USA

Népes versenyzőcsalád tagja. Jelenleg az Andretti Autosport tulajdonosa.
Michael is az autó versenyzést választotta hivatásának és édesapja nyomdokaiba lépett.
1980-ban a Formula Vee kategóriában indult a karrierje.
1981-ben el is hódítja a Formula Vee bajnoki címet. Hat versenyt nyer a tizenegy fordulos szezonól.
1982-től a Formula Atlantic szériában versenyez.
1983-ba megszerzi a bajnoki címet. Roberto Moreno-t győzi le a bajnoki címért folytatott küzdelemben. Andretti 3 győzelmet, mígy Moreno 4-et szerez, de mivel Michael-nek több dobogós helyezése volt így ő lett a bajnok. Ebben az évben lehetőséget kap a CART sorozatban a Kraco Team-nél három versenyen, Las Vegas, Laguna Seca és Phoenix. Phoenix-ben a 9. helyen intik le., a másik két versenyen műszaki hiba miatt kiállni kényszerül.
Édesapjával, Mario Andretti-vel és Philppe Alliot-val együtt részt vett a a Le Mans-i 24 órás versenyen, ahol a 3. helyen végeztek a Porsche Kremer Racing, Porsche956-os versenygépével.
1984-ben teljes szezonra szerződteti a Kraco Team, Geoff Brabham csapattárs lett. A szezon során öt 3. helyet, és összesen kilenc Top10 helyezést szerez. A bajnokságot a 7. helyen zárja. A bajnokságot, édesapja Mario Andretti nyerte meg.
1985 felemás szezon lett. Hat pontszerző helyet tud csak felmutatni, és az összetettben a 8. helyen végez. Legjobb eredményét az Elkhart Lake-i versenyen éri el, ahol a 2. helyen intik le.
1986-ban a Long Beach-i versenyen megszerzi élete első CART győzelmét. Majd még nyer Milwaukee-ban, pole-ból indulva és Phoenix-ben. Összesen nyolc Top5 helyezést szerez. A bajnoki címet Bobby Rahal szerzi meg, de Michael Andretti csupán 8 pont lemaradással végez a 2. helyen.
1987-ben a bajnokság ismét 1. Bobby Rahal, 2. Michael Andretti sorrendben fejeződik be. Négy győzelmet szerez, Milwaukee, Michigan, Nazareth és Miami, a Michigan-i és Nazareth-i versenyt pole-ból nyeri. Michael-el ellentétben Bobby Rahal három versenyt nyer, viszont Andretti 5 dobogós helyezésével szemben Rahal 10 dobogós helyet szerez, ami döntőnek bizonyult.
1988-ban pici visszaesés következett. Ebben a szezonban nem tud versenyt nyerni, és a hét Top5 helyezése is csak a bajnokság 6. helyére elég. Ismét Indul a Le Mans-i 24 órás versenyen a Porsche AG csapatnál édesapjával és rokonával John Andretti-vel. a 6. helyen végeznek.
1989-ben távozik a Kraco csapattól és leszerződik a Newman/Haas Racing-el. Ismét jó szezont produkál, két győzelmet(Toronto, Michigan) és két pole-t(Detroit, Cleveland) szerez. Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt és ennek következtében visszakapaszkodik az élmezőnybe és a szezon végén a 3. lesz.
1990-es bajnokságot már harmadszor a 2. helyen zárja. Megdönti saját szezonbeli győzelmi rekordját öt győzelemmel(Portland, Detroit, Meadowlands, Mid-Ohio és Elkhart Lake). A győzelmek mellet öt pole-t is szerez a következő versenyeken, Detroit, Meadowlands, Vancouver, Mid-Ohio és Nazareth.
1991 Michael Andretti éve. Elhódítja a bajnoki címet, rekordszámú 8 győzelmet és 8 pole-t szerezve. Nem érdemtelen felsorolni a győztes versenyeit; Milwaukee, Portland, Cleveland, Toronto, Vancouver, Mid-Ohio, Elkhart Lake és Laguna Seca. Ebből négy verseny nyert pole-ból, Toronto, Vancouver, Mid-Ohio és Laguna Seca. Indianapolis-ban a 2. helyen végez. Kiváló évet zárt.
1992-re is megmarad a lendülete. A bajnoki címről lemarad, Bobby Rahal 4 ponttal előzi meg az év végi elszámolásnál. Hihetetlen teljesítményét mutatja, hogy az év utolsó négy versenyén pole-ból indulhatott, és két versenyen, Vancouver-ban és Laguna Seca-ban nyert is. Ezen versenyek mellet még nyert Milwaukee, Portland és Toronto nagydíjakon is.
1993-ban átruccan Európába a Formula-1-be. A McLaren csapat hívásának tett eleget. Sajnos nem sok sikert könyvelhetett el, így visszatért szülőhazájába.
1994-re a Chip Ganassi Racing szerződteti. Ebben az évben a Team Penske verhetetlen. Roger Penske csapata megszerzi a bajnokság első három helyét, Al Unser Jr., Emerson Fittipaldi és Paul Tracy sorrendben. Andretti jó évet zár, de csak a bajnokság 4. helyét tudja megszerezni. Két győzelmet jegyezhet, Surfers Paradise és Michigan, összesen hét Top5 helyezést szerez.
1995-ben visszatér a Newman/Haas Racing-hez. Szerez három pole-t és nyer a Toronto-i versenyen. Szerényebb évadot tud le. A bajnokságban a 4. helyen végez.
1996-ra visszatér a régi Michael Andretti. Öt győzelemmel(Nazareth, Milwaukee, Detroit, Elkhart Lake, Vancouver) fejezi be a szezont. A bajnokságban karrierje során negyedszer a 2. helyen végez. A címet Jimmy Vasser hódítja el.
1997-ben a Newman/Haas csapat Swift kasztnira vált, ami nem túl sikeres húzásnak bizonyult. Igaz a szezonnyitó Homestead-i verseny megnyeri, de ezután visszaesik a csapat. Az évad második felétől rendre műszaki hibákkal küzdenek. A szezont a 8. helyen zárja. Ismét indul a Le Mans-i 24 órás kihíváson édesapja és Olivier Grouillard társaságában a Courage Compétition csapattal. A 197. körben kiállni kényszerülnek.
1998 sem kecsegtette nagy sikerekkel. A Homestead-i évadnyitót, mint kötelező feladatot megoldja és ismét az első helyen intik le. De a továbbiakban ismét változó eredményekkel zárja a versenyeket. A bajnokságban a 7. helyig jut.
1999 javulást hoz. Kilenc Top5 helyezést szerez, ebből a Gateway-i versenyt megnyeri. Ismét a dobogóért küzdhetett a bajnokságban. Végül lemarad a dobogós helyezésről és a 4. helyen zárja a bajnokságot.
2000-ben a Motegi-i és Toronto-i versenyeken nyer, a Michigan-i, Milwaukee-i és Chicago-i versenyeken a 2. helyen végez. A szezon utolsó hét versenyén mindössze 2 pontot tud szerezni. Ezzel a végjátékkal elúszott a jó eredmény lehetősége az évad végére. Ismét a csalódást keltő 8. helyen találja magát.
2001-ben indul az IRL által rendezett Indianapolis 500 mérföldes versenyen és a 3. helyen ér célba. Ebben az évadban csatlakozott Kim Green, Team Motorolla csapatához. Ismét a bajnoki címért küzdhet. Torontoban ismét nyerni tud, ez már a hetedik győzelme a kanadai utcai pályán. Összesen tíz Top5 helyezést gyűjt be, így az összetett 3. helyét tudja megszerezni.
2002 az utolsó teljes szezonja. A szezon második versenyén Long Beach-en nyerni tud. A szezon során csak négy versenyen nem tud pontot szerezni. de a folyamatos pontgyűjtés is csak az összetett 9. helyéhez segíti.
2003-ban átpakol az IRL sorozatba, és Kim Green-el megalapítják az Andretti Green Racing-et. A szezon első négy versenyén áll csak rajthoz, majd az Indy500-as verseny után visszavonul. Helyét Dan Wheldon veszi át, csatlakozva Tony Kanaan és Dario Franchitti mellé.
2004-ben csapata Tony Kanaan révén megnyeri az IRL bajnoki címet.
2005-ben csapata megvédi a bajnoki címet Dan Wheldon révén. Wheldon elhódítja az Indy500 trófeát is.
2006 és 2007-ben még indul az Indy500-on. 2006-ban a 3. helyen intik le. 2007-ben 13. lett. És végleg szögre akasztja a bukósisakját.
2008-ban újraegyesül az amerikai open-wheel két sorozata az IRL és a ChampCar. Az AGR csapat az újjáalakult IndyCar sorozatban folytatja a küzdelmet. Versenyzője Tony Kanaan a 3. helyen zár.
2009-ben Danica Patrick révén az ötödik helyig jut a csapat.
2010-től Kim Green kiszáll és a csapat Andretti Autosport néven versenyez tovább.
2010 és 2011 sem hoz kiemelkedől sikereket
Minden idejét csapatának szenteli, ahol 2006-tól fia, Marco Andretti is versenyez. Az IndyCar mellett még indít csapatokat az ALMS-ban, a Star Mazda és az USF2000-es kategóriákban is.
2014, 2016 és 2017-ban Indianapolis 500-as versenyt nyernek, emellett 2014 Ryan Hunter-Reay-el bajnok is lett a csapata.

Versenyzői karrierjéből csak az Indianapolis 500 mérföldes verseny trófeája hiányzik a vitrinéből. Viszont mint csapattulajdonos, már öt Indy500 győzelemmel is büszkélkedhet.

Rajtok (CART és IRL): 317
Győlzelmek: 42
Pole: 32
CART Bajnok: 1991

Címei:
2008, Motorsports Hall of Fame of America

Hivatalos weblap: www.andrettiautosport.com

Születésnapok és megemlékezések
2019.03.22.

Mai születésnaposok!

Bill Rader
1890.03.22.-1962.02.

Francis Quinn
1903.03.22.-1931.12.31.

Don Hawley
1933.03.22.

Rick Miaskiewicz
1953.03.22.


Mai megemlékezés!

Peter Revson
1939.02.27.-1974.03.22.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.30 másodperc 2,155,828 egyedi látogató