
Robert 'Bobby' Woodward Rahal
(1953.01.10 - )
Születési hely: Medina, Ohio, USA
Az SSCA(Sports Car Club of America) keretein belül kezdett versenyezni 1975-től az Atlantic Bajnokságban.
1976-ban A CASC(Canadian Automobile Sport Clubs) és az IMSA(International Motor Sports Association) által rendezett Atlantic bajnokságokban szerepelt. Mindkét Sorozatban megszerezte első győzelmét ekkor.
AZ CASC bajnokságban a kanadai Mosport Park-ban, az IMSA bajnokságban a kalifornia-i Monterey pályán tudott nyerni.
Az 1977-es bajnokságban a háromszoros bajnok Gilles Villeneuve mögött a 2. helyen végzett. 1978-ban három győzelmet jegyzett a bajnokságban, de csak az 5. helyig jutott vele.
1978-ban részt vesz az Amerikai és a Kanadai Formula-1-es nagydíjakon a Wolf csapattal. Ebben az évben az európai Formula 3-ban versenyez.
1979-ben az európai Formula 2-es sorozatban tekeri a kormányt a Chevron Racing-nél. Nem tud igazán jó eredményeket elérni.
Visszatér Amerikába és a CAN-AM, IMSA GT bajnokságban szerepel. De részt vesz a Le Mans 24 Órás versenyen is.
1982-ben a Truesports csapathoz szerződik a CART sorozatba. A szezon első három versenyén nem remekel. Majd jött Cleveland, ahol győzni tud. Ettől a versenytől kezdve jönnek az eredmények. Az év végén újoncként a bajnokság 2. helyén végez.
1983-as szezon is döcögősen indul, de ismét elkapja a ritmust. Ismét elkönyvelhet egy győzelmet, amit a Riverside-i versenyen szerez. Az év végi Phoenix-i versenyen a szabadedzésen történt baleset miatt nem tud indulni. Az év végén a tabella 5. helyét foglalja el
1984-ben a szezon első fele katasztrofális számára, alig szerez pontot. Az év második felében viszont szárnyal.Az októberi Phoenix-i és a Laguna Seca-i versenyeken nyer. Rendre a Top5-ben végez, ennek eredményeként előre lép az összetett 3. helyre.
1985, a szokásos balszerencsés szezonkezdés, öt műszaki hiba miatti kiesés és egy baleset. A szezon második fele viszont ismét kárpótolja. Három győzelem, Mid-Ohio, Michigan és Laguna Seca. A bajnokságot ismét a 3. helyen zárja.
1986 Bobby Rahal éve. Hat győzelem. Megszerzi első Indianapolis-i trófeáját. A 4. helyről rajtolva nyer. Ezen kívül még nyer a következő versenyeken is: Toronto, Mid-Ohio, Sanair, Michigan és Laguna Seca. Michael Andretti előtt 8 ponttal megszerzi a bajnoki címet.
1987-ben megismétli az előző évi sekerét, és ismét bajnoks lesz. Ismét Michael Andretti-t utasítja maga mögé. Az Indianapolis-i és az Elkhart Lake-i versenyeken nem tud pontot szerezni. Szerez három győzelmet, Portland, Meadowlands és Laguna Seca. Tíz Top5 helyezést szerez.
1988, utolsó éve a Truesports csapatnál. Nyolc évet versenyzett velük, két bajnoki címet szerezve. Ebben a szezonban is jól szerepeltek. Igaz csak egy győzelmet tud szerezni. A Pocono-i versenyt nyeri meg. A stabil pontgyűjtés pedig a bajnokság 3. helyéhez segíti.
1989-re átszerződika Gelles-Kraco Racing-hez. Az első szezonja a csapatnál döcögösre sikeredett. Meadowlans-ben az első helyen intik le. ettől függetlenül felemásra sikerült a bajnokság. Visszacsúszik a 9. helyre.
1990-re összeáll a csapat és jönnek a jobb eredmények is. Ebben az évben győzelmet nem könyvelhet el, de szerez öt 2. helyet. Összesen kilenc Top5 helyezést gyűt be. Indanapolis-ban 2. helyen intik le. A bajnokságban a 4. helyen végez.
1991 sikeres éve a bajnokságban a 2. helyet szerzi meg. Egy győzelmet tudhat magáénak, a Meadowlands-i versenyt nyeri meg. Egész évben rendre a mezőny elején fejezi be a versenyeket, ami nagyban segíti az év végi jó helyezését.
1992-ben már mint csapattulajdonos indul a versenyeken. Carl Hogan-el közösen létrehozzák a Rahal Hogan Racing-et. Négy győzelmet szerezve, Phoenix, Detroit, Loudon és Nazareth, és megszerzi első éves csapatának a bajnoki címet a Miller Genuine Draft sör támogatásával. Rahal-nak ez már a 3, bajnoki címe.
1993-as szezonban is rendre a Top10-ben fejezi be a versenyeket, győzni viszont nem tud a '91-es szezonban. Így csak az összetett 4. helyét foglalja el.
Az 1994-es évadban még visszább csúszik a bajnoki tabellán egészen a 10. helyig. A versenyek nagy része csalódást keltően sikerül. Egyetlen 3. helyet tud csak felmutatni, igaz azt az Indy500-on.
1995-ben a csapat motort cserél, a Honda helyett az Ilmor(Mercedes-Benz) szállítja a motorokat. Újból sikeres évet tudhat maga mögött. Tizenkét Top10 helyezést szerez, ami elegendőnek bizonyul a bajnokság 3. helyéhez.
1996-tól már Team Rahal néven fut a csapat, és a Mercedes motort Reynard kasztniba építik be. Ez a váltás visszaveti a csapatot. Az év végére kezd összeállni a technika, így jönnek a Top5 helyezések is. Az év végén a 7. helyen zár.
1997-től új motorszállítója lesz, a Ford. A versenyeken a középmezőnyben végez. Mid-Ohio-ban éri el a szezon legjobb helyezését, a 3. helyen intik le. A csalódást keltő 12. helyen végez.
1998-ban sem tud komoly eredményeket elérni. ez rányomja a bélyegét a szezonjára. A 10. helyen fejezi be a bajnokságot. Az év végén szögre akasztja a bukósisakot és visszavonul.
A Team Rahal tulajdonosaként továbbra is a versenypályák közelében marad.
2000-ben a Formula-1-es Jaguar csapatnál dolgozik mint csapatfőnök.
2000-ben fél évig a CEO elnöke is volt.
2004-től csatlakozik a csapathoz David Letterman (Letterman Show) és a csapat Rahal Letterman Racing néven fut tovább. A 2003-as szezon után átcuccol a rivális IRL sorozatba.
2008-ban az újraegyesült (ChampCar és IRL) IndyCar sorozatban nem indít autót.
A 2010-es szezont újból kihagyják.
2011-ben csak az Indy500-on indítanak autót. Ebben az évben is bővül a csapattulajdonosok sora, csatlakozik Mike Lanigan is. Így a csapat új neve; Rahal/Letterman/Lanigan Racing
2012-ben visszatér a csapat teljes szezonra, a japán Takuma Sato-val a kormány mögött.
2013-ban szerződteti fiát Graham-et. nehéz szezont futnak, csak a 18. helyet tudják megszerezni. A következő évadban ugyanez a helyzet állt elő.
2015-ben viszont a bajnoki címért küzdenek és csak az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím sorsa Scott Dixon javára. Graham két győzelmet is szerez a csapatnak. de végül a 4. helyen zártak
2016-ban az 5. helyen végeztek, egy versenyt tudtak nyerni.
Bajnok: 1986, 1987, 1992
Indianapolis 500 győzelem: 1986
Versenyek: 265
Győzelmek: 24
Pole: 17
Címei:
2004, Motorsports Hall of Fame of America
2004, International Motorsports Hall of Fame
|