Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 174
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 898
Látogatók a hónapban: 20593
összes látogatók: 1728010
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Alexander Rossi Simon Pagenaud Scott Dixon Will Power
535 pont 500 pont 495 pont 483 pont 407 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Gateway-i versenyig

van hátra

Tony Bettenhausen

Melvin Eugene "Tony" Bettenhausen
(1916.09.12. - 1961.05.12.)

Születési hely: Tinley Park, Illinois, USA

A 1937-ben megházasodott, majd Chicago-ba költöztek. A Ford gyárban kezdett el dolgozni. Első MidgetCar versenyét a Chicago Riverview Park-ban látta.
Ettől a pillanattól kezdve csak az autóversenyzés számított. Felkereste a veterán versenyző Emil Andres-t, hogy bejusson a Riverview-ba sofőrnek.
Megvásárolt egy Pop Dryer által készített MidgetCar autót, megalapítva csapatát. Ekkor találkozott Paul Russo-val és Duke Nalon-al. Megalakult a "Chicago gang" névre keresztelt csapat.
Szinte minden éjszaka versenyeztek versenyeztek. Tony elsajátította a versenyzés technikáját, néha sikeresen fejre is állt az autójával. Kedvenc pályájuk a 45 fokos dőlésszögü Nutley-i pálya volt.

A "Chicago gang" az országot járta és versenyeztek. Bettenhausen ekkor szerzett hírnevet a MidgetCar versenyzésben.
A '40-es évek elején belekóstolt a Sprint autó versenyzésbe is.
Az AAA Nemzeti Bajnokságban 1941-ben mutatkozott be a Milwaukee versenyen. A 3. rajthelyről indulhatott és a verseny végén a 6. helyen intik le. A következő Syracus-i versenyen is rajthoz áll és 2. lesz.
Sikeresen mutatkozott be a bajnokságban. A két verenyen elér eredményei a bajnokság 10. helyéhez segítik.
A II. Világháború miatt felfüggesztették a bajnoki kiírást.
1946-ban az Indianapolis 500-as versennyel kezdi a szezont. Az autó meghibásodása miatt kiállni kényszerül.A következő versenyeken isont hozza a pontokat. A Goshen-i versenyen megszerzi első győzelmét. A bajnoki tabella 14. helyét szerzi meg.
1947: a nehezen kezdődő szezon végére jönnek a sikerek. Milwaukee-ban megszerzi első pole-ját. Győzni tud Goshen-i és a Springfield-i versenyeken. Az év végén a 6. helyen zár.
1948-as szezon nem sikerül fényesen, sok kiesés hátráltatja, ettől függetlenül szerez egy győzelmet. Az összetettben visszaesik a 15. helyre.
1949-ben az Indy 500-ra nem sikerül kvalifikálnia magát. Négy versenyen tud csak pontot szerezni, ebből kettőt megnyer(DuQuoin és Detroit). 1950-ben sikeresebb évet fut, öt pole-t szerez és összesen kilencszer indulhat az első rajtsorból. A versenyeken kevesebb a szerencsével jár. Igaz három versenyen győzedelmeskedik, Milwaukee, Springfield és Bay Meadows. A bajnokságban az 5. helyen végez.
1951-es szezonban az Indianapolis-i verseny kivételével a Belanger csapatnál versenyez. Megszerzi első bajnoki címét. Az évad során nyolc győzelmet és 4 Pole-t szerez.
Az 1952-es bajnoki kiírásban csak két versenyre nevez. Indianapolis-ban kiesik a 93. körben, a Milwaukee versenyre pedig nem tudja kvalifikálni magát.
1953-ban sem versenyez a teljes szezonban. Sikerül két győzelmet szereznie, ami hozzásegíti a bajnokság 10. helyéhez.
1954-ben három versenyen tud indulni, de pontokat nem tud szerezni. Milwaukee-ban ismételten nem tudja kvalifikálnia magát.
1955 és 1957 között nem sok sikert könyvelhet el. Vagy az autó lassúsága, vagy müszaki hibák gátolják meg a pontszerzésben.
1958-ban teljes erőbedobással indul neki a szezonnak. A siker nem marad el, megszerzi 2. bajnoki címét. A szezon során tíz Top5 helyezést szerezve.
1959: Ismét jó szezont teljesít, hiszen a 2. helyen végez a bajnokságban. Két győzelmet szerez, Trenton és Phoenix.
1960-as szezonban hét Top5 helyet szerez, ebből öt 2. hely volt. A bajnoki cím megszerzésétől távol kerül.
1961-ben az első versenyen Trenton-ban pole-ból indulhatott, de az autó meghibásodása miatt a 31. körben kiesett.
Majd következett Indianapolis. A május 12.-i szabadedzésen szenved halálos balesetet, miközben Paul Russo autóját tesztelte. Az jobb első kerék meghibásodása miatt elveszti uralmát az autó felett, falhoz csapódik és az autó felpattanva a fal tetején landol fejjel lefelé.
A becsapódást követően az autó kigyullad. Tony Bettenhausen az autójában veszti életét.

118 versenyen 22 győzelmet és 13 pole-t szerez.

Címei:
1985, National Midget Auto Racing Hall of Fame
1991, International Motorsports Hall of Fame
1997, Motorsports Hall of Fame of America

A Bettenhausen név még ma is nagy névnek számít az amerikai autóversenyzésben.
Három fia, Gary Bettenhausen, Tony Bettenhausen Jr. és Merle Bettenhausen ugyancsak autóversenyző lett. Majd megalapították a Bettenhausen Motorports csapatot.
Tony Bettenhausen Jr. 2000-ben hunyt el.

Születésnapok és megemlékezések
2018.08.23.

Mai születésnaposok!

Bill Sheffler
1917.08.23.-1949.06.28.

Bruce Jacobi
1935.08.23.-1987.02.04.


Mai megemlékezés!

George 'Doc' MacKenzie
1906.07.16.-1936.08.23.

Jim Hemmings
1934.06.10.-1962.08.23.

Cliff Spalding
1929.08.06.-2009.08.23.

Weblapok

Partnerek

Frumok

Generálási idő: 0.06 másodperc 2,358,679 egyedi látogató