Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 5
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 634
Online látogató: 5
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7697
Látogatók tegnap: 1063
Látogatók a hónapban: 19481
Összes látogatók: 1365503
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

Ted Horn

Eylard Theodore Horn
(1910.02.27. - 1948.10.10.)

Születési hely: Cincinnati, Ohio, USA

15 évesen a Los Angeles Times-nál vállalt munkát.
Érdekes történet indítja el versenyzői karrierjét.
Munkába menet, gyorshajtásért lefülelik. A rendőr egy különleges büntetést szabott ki számára. El kellett mennie a San Jose-i versenypályára, és keresnie egy versenyautó tulajdonost, aki megengedte neki, hogy kipróbálhassa magát.
Ezután visszakapta a lefoglalt autóját. Ettől fogva lett egy új szenvedélye, az autóversenyzés.
Első versenyét a Legion Ascott Speedway-en futotta, bár az elején nagyon lassú volt. Sokat kellett tanulnai, amiben a versenyzőtárai segítettek neki. Egyik versenyen komoly balesetet szenvedett, lábát törte és égési sérüléseket is szerzett.
Majd szülei kérésére letett az autóversenyzésről. De az autóversenyzés iránt érzett szenvedélye felül kerekedett, és három év múltán ismét a versenypályán találta magát.
Folyamatosan fejlődött és egyre tapasztaltabb, gyorsabb lett.
A '30-as évek válsága miatt nagyon kevés versenyeket rendeznek az AAA által kiírt Nemzeti Bajnokságban.
1933-ban egyik(nem bajnoki) versenyen az Indy500 győztes és a későbi bajnok Louis Meyer-t is megszorongatta az elő helyért vívott csatában. A verseny után Louis Meyer elismerően szólt a fiatal Ted Horn-ról.
1934-ben egy Duesenberg volánja mögött szeretett volna indulni a híres Indianapolis 500 mérföldes versenyen, de nem sikerült kvalifikálnia magát.
1935-ben Miller- Ford autóval indul az Indy 500-on, de a kormánymü hibája miatt feladni kényszerül a versenyt a 145. körben.
St. Pauli-ban is indulna, de nem tudja kvalifikálni magát.
1936-ban Harry Hartz Wetteroth - Miller autójával a 2. helyen fejezi be az Indy500-at. A következő három versenyből csak a Westbury-i versenyen tud elindulni. A 45. körben beáll a pit-be, de onnan már nem tud visszajönni a pályára. Az autója lefullad és ez a versenyének a végét is jelenti.
A bajnokságban az Indianapolis-ban elért 2. helyért kapott 450 pont biztosítja neki az összetett 3. helyet.
1937-ben folytatja sikeres szereplését Indianapolis-ban a Harry Hartz csapattal. A 32. rajthelyről indulva, fantasztikus versenyzést produkálva a 3. helyen intik le.
A Syracuse-i dirt ovál pályán a 6. helyen ért célba. Ezen a versenyen már saját autójával indult, Horn-Miller néven. A három versenyes szezont a 2. helyen fejezi be. A bajnokságot Wilbur Shaw nyeri.
1938-ban két versenyes szezon várja a csapatokat és versenyzőket, Indianapolis és Syracuse. Mindkét versenyt a 4. helyen fejezi be. Indanapolis-ban a Boyle csapattal indul, majd a Syracuse-i versenyre már saját csapatával a Ted Horn Engineering-el jelentkezik. A bajnokságban a 4. helyen zár.
1939 sem bővelkedik a versenyek számában. Két Top 5 helyezése a bajnoki 3. helyet jeleni számára.
1940-ben az Indianapolis-i 4. és a Syracuse-i 6. hellyel a bajnokság 4. helyét szerzi meg.
1941-ben csak Indianapolis 500-as versenyen indul a bajnokságban. A 3. helyen intik le, ezzel megszerzi a bajnokság 2. helyét, Rex Mays mögött.
A II. Világháború miatt 1946-ig nem rendezik meg a bajnokságot.
1946-ban újraszerveződik az AAA National Championship.
Ekkortól kezdődik az igazán sikeres időszaka.
Saját csapatával, a Ted Horn Engineering-el vág neki a szezonnak Williams Groove-ban megszerzi első győzelmét. Ezen a nagyon hosszú évadban 37 versenyen áll rajthoz, eből 19 győzelmet szerez. Hatalmas fölénnyel nyeri az első bajnoki címét.
1947-ben 10 versenyre nevez be csapatával, egyedül csak az augusztusban rendezett Milwaukee 100 versenyre nem tudja kvalifikálni magát. Kilenc versenyen nyolc Top5 helyezést ér el, ebből háromszor győz(Bainbridge, Milwaukke 3 és Arlington).
Indianapolis-ban az első helyről rajtolhatott, a verseny végén a 3. helyen fut be. A bajnokságban Bill Holland-et utasítja a második helyre, megszerezve így második bajnoki címét.
1948-ban ismét bajnokjelöltként vág neki a szezonnak. Arlington-ban és Springfield-ben győz, összesen hét pódiumos helyezést szerez. A bajnoki címért folyó versenyben megállíthatatlan.
Az évad utolsó versenyére DuQuoin-ba már a harmadik bajnoki címével a zsebében érkezik. A 4. rajthelyről vág neki a versenynek. A 2. körben balesetet szenved és röviddel a kórházba szállítása után belehal sérüléseibe.
Korának egyik legkiemelkedőbb versenyzője volt. Sorozatban szerzett három bajnoki címe rekordnak számított. Az Indianapolis 500 mérföldes verseny trófeája nem adatott meg neki.
Halála után, 1951-től egészen az 1962-es szezonig a DuQuoin-i versenyt, Ted Horn Memorial versenyként rendezték meg.

AAA bajnok: 1946, 1947, 1948

Rajtok: 71
Győzelmek: 24
Pole: 4

Címei:
1991, National Sprint Car Hall of Fame
1993, Motorsports Hall of Fame of America

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2018.10.19.

Mai születésnaposok!

Didier Theys
1956.10.19.

John Jones
1965.10.19.

Enrique Bernoldi
1978.10.19.


Mai megemlékezés!

William H.'Billy' Pearce
1876.12.25.-1911.10.19.

Louis Zborowski
1895.02.20.-1924.10.19.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.20 másodperc 1,911,176 egyedi látogató