Versenyautó
Kasztni:
Kasztni: Dallara DW-12 (IR-12)
Gyártó: Dallara Automobili, Italy
Típus: Open Wheel, együléses nyitott cockpit
Anyaga: Szénszál, kevlár és más összetevők
Tömeg: minimum 734,82 kg (utcai, épített és rövid ovál), 721,21, (Speedway)
Hossz: 5123.18 mm/201.7 in
Szélesség: 1917,7 mm/75.5 in (Utcai, épített), 1924,05 mm / 75.75 in (ovál), max 1943,1 mm / 76.5 in (a kerékpánt peremén mérve)
Magasság: 1016 mm/40 in
Tengelytávolság: 2984,5 mm és 3.086,1 mm között
Súlyelosztás: 43% elöl / 57% hátul
Üzemagyag tank: 84.1 L (18.5 gallon)
Kuplung:
AP Racing
Tipus: 3 tárcsás fém házzal
Model: CP8153-DE03
Váltó:
Szekvenciális 6 fokozatú
Gyártó: 6 fokozatú XTRAC
Model: 1011
Felfüggesztés
Első: dupla A-kar(háromszög alakú keresztlengőkar), tolórúd, három rugó és stabilizátor rúd
Hátsó: dupla A-kar(háromszög alakú keresztlengőkar), tolórúd, három rugó és stabilizátor rúd
Bármilyen tipusú lengéscsillapító használható, amely beszerelhető
Aerodinamika:
Type: Ground effects underbody used in conjunction with front and rear wings
Front Wing Assembly: Fixed main element with second and third adjustable elements per side
Front Second (middle) Element Range: -10° to +32°
Front Third (top) Element Range: Three pre-set positions of 6.5°, 9.0° or 11.5°
Rear Wing Assembly: Fixed main element with single adjustable upper element
Rear Upper Element Range: 10° to 46°
Wickers: 1 in maximum height
Downforce: 4600 pounds at 200 mph (approx.)
Drag: 1500 pounds at 200 mph (approx.)
Strakes: One per tunnel
Fékek:
Carbon fékek és betétek alumínium monoblock féknyereg
Gyártó: PFC ZR90
Elöl és hátul hat dugattyús féknyereg 25/30/26 mm-es dugattyúkkal
Féknyereg súlya: 2.08 kg
Első és hátsó féktárcsa mérete: 328 mm (12.9 inch)
Carbon fékbetét mérete / súlya: 24mm (0.94 inch) / 270 g
Max üzemi hőfok: 900 C / 1652 F
Elekrtonika:
ECU
Gyártó: McLaren
Model: TAG 400i
Adatnaplózó és továbbító rendszer: Cosworth Electronics
Drive-by-Wire System és Engine Loop: szabadon választható beszállító
Kézikuplung: AP Racing
Gumi:
Típusa: Firestone Firehawk
Első kerék méretei: 38.1 cm átmérőjű, 25.4 cm széles (10.0/25.8R15)
Első kerék tömege: min. 6.06 kg
Hátsó kerék méretei: 38.1 cm átmérőjű, 35.56 cm széles (14.5/28.0R15)
Hátsó kerék tömege: min. 6.61 kg
Gumiszabály: 9 szett egy hétvégén
Üzemanyag:
Sunoco E85R (85% Ethanol és 15% verseny benzin)
Motor
Motorgyártók: Honda HPD, Chevrolet
Motor modellek: Honda HI18R Indy-V-6, Chevy IndyCar V6
A motor paraméterei:
Hengerőrtartalom - Maximum 2,2 liter
Hengerek száma - Maximum 6 egyforma henger.
Fordulatszám - 12 000, az IndyCar által szabályozva.
Lóerő - Pályától függően 550-700 lóerő.
Befecskendezés: Hengerenként legfeljebb két injektor, az egyik a közvetlen befecskendezéshez, 1300 mbar maximális üzemanyag-rendszer nyomás
Olaj - csak olyan típus használható, amihez kiskereskedelmi forgalomban bárki hozzáférhet.
Turbónyomás - 155 KPa az épített, 140 KPa a rövid oválok és 130 KPa a nagy oválok esetében. A turbónyomást két érzékelőn keresztül folyamatosan minden autóban ellenőrzi az INDYCAR.
Minimum súly - 112,5 kg, a kuplung, ECU, folyadékok és a turbófeltöltő nélkül.
Turbófeltöltő - Twin BorgWarner 6758, egyszerő vagy ikerturbó, vízhőtéses tengelykapcsoló házzal és titánium turbina lapátokkal.
Rögzítés - Mindkét gyártó esetén egyforma rögzítő pontok a rekeszfalakon és a sebességváltón.
Maximális felmelegedési nyomás: 1300 mbar (Superspeedways); 1400 mbar (rövid ovális); 1500 mbar (út / utca tanfolyamok); 1600 mbar (Push-to-Pass)
Élettartam - 1850 mérföld (2960km). Minden teljes szezonban résztvevő autó évente maximum öt erőforrást kap egy évre.
KERS - Nincs.
Pop-off szelep - Nincs.
Kipörgésgátló - Nincs.
Lefulladásgátló - Van.
A motor felépítése:
Hengersor által bezárt szög - V típusú elrendezés 60° és 90° között.
Hengerfurat - Maximum 95 mm-es átmérő.
Motor hossza - 460 mm, rögzítéstől rögzítésig.
Főtengely magassága - 100 mm-el az autó alja fölött.
Főcsapágy minimum mérete - 48 mm-es átmérő.
Végcsap minimum mérete - 40 mm-es átmérő.
Hajtórudak - Homogének, semmi hegesztés és ragasztás.
Dugattyúcsapszeg - Homogén alkatrész.
Szeleptípus - tányérszelep, kizárólag spirálrugóval.
Gyertya - Hengerenként egy, egyébként tetszőleges.
Burkolás - DLC burkolás nem engedélyezett a főtengelyen, hajtórudakon, vezérmőtengelyen, dugattyúköpenyen és a hengerhüvelyen.
Vezérmőtengelyek - Maximum négy felső vezérmőtengely engedélyezett (hengersoronként kettő). |