Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 250
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 798
Látogatók a hónapban: 16366
Összes látogatók: 1594738
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Alexander Rossi Scott Dixon Takuma Sato Ryan Hunter-Reay
166 pont 138 pont 133 pont 116 pont 96 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

Az Indianapolis GP versenyig

van hátra

Kenny Bräck

1966 Március 21. -

Születési hely: Arvika, Svédország

Ugyanúgy Go-Kart-al kezdte pályafutását, mint az autóversenyzők nagy többsége. Kenny 13 évesen kapott egy Kart-ot.
A Kart-os évek után következett a svéd és az angol Formula Ford és Formula-3. 1986-ban megnyerte a svéd Formula Ford Junior bajnokságot.
Egyszerre több sorozatban is versenyzett, Európában a Formula Opel Lotus sorozatban és a Renault Clio Cup-ban, de a svéd Renault Clio Cup-ot sem hagyta ki, ahol 1992-ben bajnok lett.
1993-tól az USA-ban versenyzett, a Barber Saab Pro bajnokságban, ahol újoncként tarolt. A szezon 12 verenyéből hat verseny megnyert. Érdemes felsorolni a helyszíneket is, Miami, Sebring, Lime Rock, Detroit, Watkins Glen és Road America.
1994-től a Nemzetközi Formula 3000-ben versenyez. Újonc szezonjában a 11. helyen végzett. Viszont a következő 1995-ös szezonban a 3. helyet szerezte meg egy győzelmet szerezve.
1996-ban átigazol a SuperNova csapathoz, szerez három győzelmet, Nürburgring, Hockenheim és Silverstone. A bajnokságot pedig a 2. helyen fejezi be 3 ponttal lemaradva Jörg Müller mögött.
1997-ben visszatér Amerikába az IRL sorozatban mutatkozott be. A szezon végére belelendült az ovál versenyzésbe. Charlotte-ban és Loudon-ban érte el a legjobb befutóját, mindkétszer 5. lett.
1998-ban A.J. Foyt-nál versenyez. És megszerzi a bajnoki címet. Az évad most is nehezen indult. A szezon első felében a legjobb eredménye a Texas-i 3. hely volt. A szezon második felében viszont hoz egy hármas győzelmni sorozatot; Charlotte, Pikes Peak és Atlanta. ezzel tett nagy lépést a bajnoki címe felé.
1999-ben is bajnoki címért harcol. Indianpolis-ban megnyeri az 500 mérföldes versenyt, beírva nvét az autóversenyzés nagykönyvébe. Az Atlanta-i és Dover-i versenyeken a 3. helyen intik le, a Las Vegas-i oválon pedig a második helyen végzett, minta ahogy a bajnokságban is.
2000-ben miután az IRL-ben mindent megnyert, átigazolt a CART sorozatba. Itt is neves csapatfőnöke lesz, Bobby Rahal. A CART bajnokságban is folytatja kiváló szereplését, újoncként a 4. helyen végez. Kilenc Top5 helyezést gyűjt a Rahal csapatnak.
2001-ben már a bajnoki címre hajthat. nagyon jó szezont teljesít. Hat Pole és négy győzelem(Motegi, Milwaukee, Chicago és Lausitzring), és összesen nyolc Top5 helyezés. De Gil de Ferran-t még így sem tudta legyűrni, így csak a 2. hely jutott neki. Részt vesz az IROC versenyen
2002 a CART utlsó szezonja. Ebben az évben Chip Ganassi csapatát erősíti. Szerényebb eredményekkel kell beérnie. Egy pole, Rockingham és egy győzelem Mexico City állt csak a neve mellett, összesen hat Top5 helyet zsebelhettet be. Ezekkel az eredményekkel csak a 6. helyig jutott.
2003-ra visszatért az IRL sorozatba, a Rahal csapattal karöltve. De mivel a Rahal csapat új volt ebben a sorozatban így nem nagyon jöttek az eredmények sem. Motegi-ben 2. tudott lenni. Az évadzáró Texas-i versenyen súlyos balesetet szenved, amely majdnem az életébe került. Thomas Scheckter-rel ütközött és az autója a drótkerítésbe csapódott. Brutális baleset volt melybe többszörös lábtörést, szegycsont, csigolya és combcsont törést is szenvedett, összeomlott a keringése a rá ható G erőhatástól. A felépülése 18 hónapig tartott.
2005-ben autóba ült újra, az Indy500-on indult csak, de a 92. körben a felfüggesztés hibája miatt kiállni kényszerült.
Négy évvel visszavonulása után az ESPN X Games-en ül újra autóba. Majd egészen 2011-ig rally versenyeken vesz részt.
2011 óta angliában él. 2013-ban az Autosport Magazin beválasztotta az 50 legjobb versenyző közé, aki sosem vezetett a Formula-1-ben.
Kenny Bräck egy igaz amerikai autóversenyzővé nőtte ki magát svéd létére. Bajnok és Indy500 győztes, minden pálya típuson nyerni tudott, legyen az utcai, road, rövid ovál vagy superspeedway.

Bajnok: 1998 (IRL)
Indianapolis 500 győzelem: 1999

Rajtok: 104
Győzelmek: 9
Pole: 7

Címei:
2000, CART Rookie of the Year
2005, Scott Brayton Award

Születésnapok és megemlékezések
2019.04.18.

Mai születésnaposok!

William 'Bill' Milliken
1911.04.18.-2012.07.28.

Dick Fraizer
1918.04.18.-1995.03.11.

Jochen Rindt
1942.04.18.-1970.09.05.

Mark Alderson
1956.01.03.

William 'Butch' O. Brickell
1957.04.18.-2003.10.13.


Mai megemlékezés!

Dave Koetzla
1897.08.17.-1968.04.18.

Charles Muth
1894.02.14.-1975.04.18.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.21 másodperc 2,187,538 egyedi látogató