Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1055
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 998
Látogatók a hónapban: 25038
Összes látogatók: 1490767
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

Justin Wilson

Justin Wilson
1978. július 31. - 2015. Augusztus 24.

Születési helye: Sheffield, Anglia

1987-ben mint szinte mindenki, gokart-versenyekkel kezdte a pályafutását. 1994-ben váltott formula autós sorozatokra. 1995-ben megnyerte a Formula Vauxhall Junior Challenge Cup-ot, a Formula Vauxhall Junior bajnokságban pedig a harmadik helyen végzett. Megnyerte a BRDC Chris Bristow díjat, amit a Silverstone-i verseny során a legíg&éretesebb tehetségnek szavaznak meg.
1996-ban a Paul Steward Racinggel második helyen fejezte be a Formula Vauxhall banokságot. Az évad összes versenyét a legjobb öt között zárta, Brands Hatch-en pedig nyerni tudott.
1997-ben is a Paul Steward Racing-nél versenyezve negyedik helyet szerezte meg a Formula Vauxhall bajnokságban. Három győzelmet és két pole-t szerzett, valamint hét alkalommal végzett a dobogón.
1998-as szezonban kilenc győzelemmel, az utolsó hét viadalból hatot megnyerve, elhódította a Formula Palmer Audi bajnoki címet. Hatszor állított be pályacsúcsot, valamint négy pole-t szerzett. Megnyerte a McLaren Autosport BRCD által meghirdetett év Fiatal Versenyzője díjat.
1999-ben Wilson volt egyike azon hét versenyzőnek, akik az FIA International F3000-es bajnokságának mindegyik versenyére kvalifikálni tudta magát. újoncként két viadalt zárt pontszerző helyen.
2000, a FIA International F3000-es bajnokságban a Nordic Racing színeiben második lett. Siverstone-ban és az A1 Ringen dobogóra állt, míg további három versenyt is pontszerző helyen fejezett be.
2001-be a FIA International F3000-es bajnokságot első brit versenyzőként nyerte meg. A gyűjtött pontok, valamint a dobogós helyezések számát tekintve új rekordot állított fel (71 pontot, valamint 10 dobogós helyezést szerzett). Szintén rekordnak számító 36 pontos különbséggel nyerte meg a pontversenyt. Interlagosban, az A1 Ringen és a Hungaroringen nyert.
2002-ben már a Racing Engineering színeiben a Telefonica World Series by Nissan sorozatban újoncként a negyedik helyen végzett. Valencia-ban és Interlagos-ban nyerni tudott, ezen kívül még tovább hat dobogós helyezést szerzett. A ChampCar-ban érdekelt Newman/Haas Racing-nél tesztlehetőséget kapott.
2003-ban a Minardi csapatnál debütált a Formula-1-ben, majd a Német Nagydíjtól, az évadból még hátralévő öt versenyre átszerződött a Jaguar Racing-hez. Első Forma-1-es pontját az Amerikai Nagydíjon szerezte meg. A holtszezonban nem kapott ajánlatot egyetlen Formula-1-es csapattól sem.
2004-re átszerződött Amerikába és az Mi-Jack Conquest Racing újoncaként sikeresen zárta első tengerentúli szezonját. élete első Champ Car versenyén a tizenegyedik pozícióból indulva a hatodik helyen végzett. Az első négy versenyt az első hat között fejezte be. Clevelandben alig egy hajszállal maradt el pályafutása első pole-jától, így a viadalt végül a második helyről kezdhette meg. A szezon utolsó három versenyén a legjobb nyolc között végzett. Első ChampCar évadjának legjobb eredményét Mexikóvárosban érte el, ahol negyedik lett. A bajnokságot végül a 11. helyen zárta, az újoncok között pedig a második legjobbnak bizonyult.
2005-ös év elején a RuSPORT-hoz szerződött, majd új csapatával megszerezte pályafutása első Champ Car győzelmét (Toronto) és pole-ját (Portland). Az évad első három versenyét a negyedik helyen fejezte be. A következő viadalon, Portland-ben autójának olajpumpája felmondta a szolgálatot, így idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet. Első győzelmére azonban már nem kellett sokat várnia (Portland után a második versenyt nyerte meg), sőt, ezt követően az évadzáró mexikóvárosi viadalon megszerezte a pole-t, majd végül rajt-cél győzelmet aratott. Remek teljesítményének köszönhetően Wilson 265 ponttal a harmadik helyen fejezte be a bajnokságot. összesen nyolc alkalommal végzett az első öt között, valamint négyszer rajtolhatott az első sorból.
2006-ban a RuSPORT-tal töltött második szezonjában 298 ponttal a második helyet szerezte a bajnokságban. Egyenletes teljesítményének köszönhetően a bajnoki címre mindvégig esélyes volt, ám a szerencse végül nem állt mellé. Ausztráliában egy sajnálatos csuklótörés miatt nem tudott rajthoz állni, két héttel később Mexikóvárosban törött kézzel is vállalta a versenyzést, sőt megnyerte a pole-t, és egészen az utolsó körig az élen autózott, ám legnagyobb riválisát, Sébastien Bourdais-t végül nem tudta maga mögött tartani. A harmadik helyről rajtolva Edmonton-ban győzni tudott. Az évad során összesen hétszer állt dobogóra (egy győzelem, öt második hely és egy harmadik); egy pole-t szerzett (Toronto), valamint a tizennégy viadalból tízszer végzett az első öt között. A pályán mutatott teljesítménye, valamint a pályán kívül tanúsított magatartása miatt Wilson nyerte a Greg Moore Legacy Award-ot.
2007-ben is a RuSPORT csapat #9-es autóját vezeti. Ebben az évben új kasztnit kap a sorozat(Panoz DP01). Justin-t ez nem zavarta meg, és kiváló teljesítményt nyújt a szezonban. Kilenc Top5 helyezésdt gyűjt be. Egy győzelmet szerez, a hollandiai Assen-i versenyt nyeri meg. Poertland-ban és San Jose-ban pole-ból vághatott neki a versenynek. A bajnokságot ismét a 2. helyen zárta.
2008-ban az újraegyesült sorozatban a Newman/Haas/Lanigan Racing csapatnál versenyez. A ChampCar Long Beach-i búcsúversenyén Pole-t szerez. De a szezon során győzni is tud Detroit utcáin. Ez az év közepesre sikrerül és így csak a 11. helyet tudja megszerezni.
2009-re Dale Coyne Szerződteti, ami a csapat részéről nagyszerű döntésnek bizonyult. Wilson hozta a capat eddigi legjobb eredményeit. Watkins Glen-ben győzelmet is szerzett a csapatnak. A szezon végére a 9. helyig hozta fel a Dale Coyne Racing-et, amely a csapat egyik legjobb szezonja lett.
2010-es évadra a Dreyen & Reinbold Racing ajánlott neki szerződést. Kiugró eredményeket a DRR csapat sem tudott neki biztosítani. Legjobb eredménye az Edmonton-i 5. hely volt. A bajnokságban a 11. pozícióban végzett.
2011-ben továbbra is a DRR versenyzője. Sajnos a csapat továbbra sem képes versenyképes autót adni Wilsonnak, így csak szerény eredményekre futja. A Mid-Ohio-i bemelegítő edzésen hátsérülést szenved, így a szezon további részét ki kell hagynia.
2012-ben visszatér a Dale Coyne Racing-hez. Ismét nyer egy versenyt, a Fort Worth-i oválon a Firestone 550-et. De ez a győzelem is kevés az év végi jó eredményhez, csak a 15. helyet tudja megszerezni.
2013-as szezonban a Dale Coyne csapat is felnő a feladathoz, és versenyképes autót adnak Wilson alá. Szépen jönnek is az eredmények. Hét Top5 helyezést ér el. Sajnos győztesként egy versenyhelyszínt sem tud elhagyni, de nagyszerű évet produkál. A szezonzáró Fontana-i versenyen a 110. körben balesetet szenved. Medence és tüdősérüléseket szenved el. A bajnokságban a 6. helyen végez, ezzel a Dale Coyne csapat történetének legjobb eredményét hozva.
2014-ben is a Dale Coyne #19-es versenygépét vezeti. Ebben az évben nem teljesít jól a csapat, mindössze négy To10 helyezésre futja. A csalódást keltő szezonban a 15. helyen végez.
2015-re az Andretti Autosport szerződteti. Sajnos a teljes szezonos autó nem jött össze. Részt vesz az IndyGP-n, az Indianapolis 500-as versenyen, majd a Milwaukee-i versenytől kezdve rendszeres résztvevője a bajnokságnak. Mid-Ohio-ban a 2. helyen végez, bizonyítva, hogy vele számolni kell. És következett a tragikos Pocono-i 500-as verseny, ahol Sage Karam 179. körben bekövetkezett balesetében, egy az autóról leszakadt alkatrész eltalálta Justin sisakját. Az autója tehetetlenül frontálisan belehajtott a betonfalba. A pennsylvaniai Allentown kórházba szállították, Kómában, kritikus állapotban volt. Sajnos a követkző nap elhunyt.

Feleségét Julia-t és két lányát Jane Louis-t és Jessica Lynne-t hagyta hátra.
Hobbijai közé a minigolf, a kerékpározás, a videójátékok és a kartozás tartozott, valamint lelkesen próbálkozott az RC helikopterek vezetésével is.
Versenyzői pályafutását megfinanszírozandó saját maga nevében részvényeket bocsátott ki, amiket befektetőknek adott el.

Rajtok: 173 (ChampCar, IRL/IndyCar)
Győzelmek: 7
Pole: 8

Címei:
1998, The McLaren AUTOSPORT BRDC Young Driver of the Year Award
2006, Greg Moore Legacy Award
2007, Greg Moore Legacy Award

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.01.22.

Mai születésnaposok!

Bob Sall
1908.01.22.-1974.10.14.

Gonzalo Rodríguez
1972.01.22.-1999.09.11.

Felipe Giaffone
1975.01.22.


Mai megemlékezés!

Ernest Friderich
1886.10.23.-1954.01.22.

Mike Hawthorn
1929.04.10.-1959.01.22.

Winfield J. Barndollar
1883.12.15.-1962.01.22.

Loral Tansy
1904.04.17.-1994.01.22.

Leland Colvin
1914.08.17.-1994.01.22.

William 'Wild Bill' Cantrell
1908.01.31.-1996.01.22.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.36 másodperc 2,063,119 egyedi látogató