Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1057
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 998
Látogatók a hónapban: 25040
Összes látogatók: 1490769
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

Paul Tracy


Paul Tracy
(1968.12.17. - )

Szüleletési hely: Scarborough, Kanada
www.paultracy.com

Tizenhat éves koráig otthona közelében a Goodwood Kartways-nál versenyzett.
1984-ben a 6. helyen végzett a World Karting Championship-ben.
1985: Minden idők legfiatalabb Canadian Formula Ford bajnoka lett, 16 évesen nyerte meg a bajnokságot.
1986: Első Formula Ford 2000 szezonjában Sanair-ban nyerni tudott. A Can-Am-ben is elindult, ahol a széria lefiatalabb versenyzőjeként, mindössze 17 évesen nyert viadalt.
1987: Második Formula Ford 2000-es évadjában ismét versenyt tudott nyerni. Az SCCA Endurance Series-ben, a Mosport's 24 órás versenyén, valamint a Birtish Grandstand Series-ben is rajthoz állt.
1988: Az American Racing Series-ben (Indy Lights) újoncként a kilencedik helyen fejezte be a bajnokságot. Élete első versenyét rögtön megnyerte Phoenix-ben, valamint öt alkalommal végzett az első tíz között.
1989: Az American Racing Series-ben (Indy Lights) három dobogós helyezésével (Phoenix és Portland második hely) a nyolcadik helyen végzett.
1990: Harmadik szezonjában megnyerte a Dayton Indy Lights bajnokságot. 14 versenyből kilencszer győzni tudott, valamint hét pole-t szerzett. A TrueSports-nál sikeres ChampCar teszten vett részt. Legígéretesebb versenyzőként elnyerte British Racing Drivers' Club elismerését, a Bruce McLaren díjat.
1991: A Dale Coyne Racing újoncaként Long Beach-en mutatkozott be a ChampCarban. A 14. helyet szerezte meg a rajtrácson, majd huszonkettedikként fejezte be a versenyt. A szezon közepén tesztversenyzőnek aláírt a Marlboro Team Penské-hez. Három versenyen már új csapatának színeiben állt rajthoz. Michigan-ben a nyolcadik helyről indult Penskéékkel, ám a harmadik körben balesetet szenvedett, amelyben bal lábát törte. Sérüléséből felépülve az évad utolsó két versenyén állt rajthoz; legjobb eredményét Nazarethben érte el, ahol hetedikként ért célba.
1992: A Marlboro Team Penske tesztversenyzőjeként kezdte az évadot, ezért csak néhány versenyre terveztek vele. Rick Mears azonban csuklósérülést szenvedett, így Tracy végül 11 versenyt teljesített a szezonban. Ezalatt három doboós helyezést szerzett - második lett Michigan-ben és Mid-Ohio-ban - végül összetettben a 12. helyen fejezte be a bajnokságot. Élete első pole-ját Road Americán szerezte meg.
1993: Öt győzelmével végül a harmadik helyen fejezte be az évadot. A második helyről indulva Long Beach-en megszerezte pályafutása első győzelmét, majd ezt követően Clevelandben (pole), Torontoban, Road Americán (pole) és Laguna Secán is diadalmaskodni tudott. A Legtöbbet Fejlődött Versenyző díját nyerte el az év végén.
1994: A Marlboro Team Penske színeiben zsinórban már második alkalommal végzett összetettben a harmadik helyen. Nyolcszor állhatott dobogóra (három gyzelem: Detroit, Nazareth és Laguna Seca), négy pole-t szerzett. A szezont igen visszafogottan kezdte, hiszen az első négy versenyen mindössze két pontot szerzett, ám ezt követően négy dobogós helyezést és első oválgyőzelmét (Nazareth) gyűjtötte be. Négy pályacsúcsot állított be, majd végül Unser. Jr. és Emerson Fittipaldi mögött a harmadik helyet szerezte meg a bajnokságban.
1995: A Penske Racingtől a Newman/Haas-hoz igazolt. Ausztráliában és Milwaukee-ben győzni tudott, végül hatodik helyen fejezte be a bajnokságot. Phoenix után - pályafutása során először - vezetett a bajnokságban, pole-t viszont ebben az szezonban nem szerzett.
1996: 1992 óta először fordult elő, hogy Tracy győzelem nélkül zárta a bajnokságot. Három pole-t szerzett (Miami, Nazareth, Milwaukee), sőt Nazarethben új pályacsúcsot állított be, ráadásul ő lett az első Champ Car versenyző, aki egy egymérföldes oválon átlépte a bűvös 190 mph-s határt. Hatszor végzett az első tíz között. Két versenyen (Michigan, Mid-Ohio) egy michigani edzésen elszenvedett sérülése - nyakcsigolya-törés - miatt nem állt rajthoz.
1997: Egymás után három győzelmet aratott (Nazareth, Rio és St. Louis), majd átvette a bajnokságban a vezetést, ám ezt követően az utolsó öt versenyen a 26., vagy annál rosszabb helyen végzett, így végül az ötödik helyen zárta végül az évadot. Visszatérő nyakfájdalma és szédülése miatt Detroit-ban nem állt rajthoz. Nazareth-ben és Milwaukee-ben megszerezte a pole-t.
1998: Új csapatával a Team KOOL Greennel igencsak egyedülállónak mondható évet zárt Tracy. Nyolc alkalommal végzett az első tíz között, ám emellett büntetések sora, végül pedig az 1999-es évadnyitó Homestead-i versenyről való kizárással fejezte be az idényt. Japában, Nazareth-ben és Mid-Ohio-ban az első öt között ért célba. 19 versenyből kilencszer végzett pontszerző helyen. Detroit után a túlzott kockázatviselés miatt felfüggesztett büntetést kapott, ám Tracy Portland-ben újabb balhéba keveredett, így büntetése 20 ezer dollár volt, valamint a második időmérőn sem vehetett részt. Road Americát követően lejárt a hat versenyre szóló felfüggesztett büntetése, ám Houstonban Barry Green csapattulajdonossal történő veszekedése kissé elfajult, ezért Tracy-t újabb ötezer dollárral büntették meg. Összetettben a 13. helyen fejezte be a bajnokságot.
1999: Eddigi pályafutása egyik legjobb szezonját tudhatja a háta mögött. Elismerésképp karrierje során először beválasztják az All-Star csapatba. 161 pontjával a harmadik helyen végzett a bajnokságban. Milwaukee-ben és Houstonban nyerni tudott; összességében hét dobogós helyezést szerzett (ebből második hely Torontoban, Detroit-ban és Mid-Ohio-ban, harmadik pedig Nazareth-ben és Michigan-ben) Az 1998-as ausztrál versenyen Michael Andretti-vel ütközött, emiatt mindjárt egy versenyre szóló eltiltással kezdte a szezont. Zsinórban négyszer állt dobogóra (Toronto, Michigan, Detroit és Mid-Ohio).
Az ezredfordulón Tracy-t zsinórban másodszor választották be az All-Star csapatba, miután 5. helyen fejezte be a szezont. Tízéves pályafutása során már ötödik alkalommal fordult elő, hogy az első ötben végzett. Három győzelmet aratott (Long Beach, Road America és Vancouver) Michiganban pedig új pályacsúccsal megszerezte pályafutása első pole-ját superspeedwayen. Long Beachen a 17. helyről indulva tudott nyerni ,20 versenyből tizenegyen pontot szerzett. Homestead-en, Rio-ban és Toronto-ban harmadik lett. A második (Long Beach) és a hetedik (Detroit) verseny között ő vezette a bajnokságot.
2001-ben Tracy már a negyedik szezonját kezdte meg a Team KOOL Green színeiben. Jól kezdte az évet: egymás után háromszor az első négy között végzett (harmadik Mexikó-ban, negyedik Long Beach-en és harmadik Nazareth-ben), ám az ezt követő 17 versenyből mindössze hatot tudott befejezni pontszerző helyen. Összetettben 73 ponttal a 14. helyen zárta a bajnokságot.
2002-ben a Team KOOL Green csapatával nyert Milwaukee-ben, és ötször végzett az első öt között, azonban 19 versenyből tizet nem tudott befejezni (DNF). Amikor viszont befejezte valamelyik viadalt, mindig pontot szerzett. Elindult az Indy500-on, ahol - kissé fura körülmények között - szintén második lett. Toronto-ban, Vancouverben és Milwaukee-ben megszerezte a pole-t. Összetettben 101 ponttal a 11. helyen végzett.
2003-ban Tracy a Player's/Forsythe Racing-hez szerződött. Az átigazolás igen kifizetődőnek bizonyult, hiszen több mint tíz éves próbálkozás után a kanadai versenyző hét győzelemmel és hat pole-lal megnyerte a ChampCar bajnokságot! Az elmúlt 32 év során PT volt az első versenyző, aki az évad első három versenyét zsinórban megnyerte. Mid-Ohioban az első rajtkockából indulva nyerte meg a versenyt. Remek teljesítményének köszönhetően már az utolsó előtti viadal végén a magasba emelhette a Vanderbilt Kupát. Tíz dobogós helyezést szerzett az évad során. A következő kategóriákban pedig bekerült minden idők legjobb öt versenyzője közé: Legtöbb győzelem (26), legtöbb pole (19), legtöbb rajthozállás (209), az élen töltött legtöbb kör (3,306) és a legtöbb pole-ból nyert viadal (8).
A 2004-es évadot - bajnoki címvédőhöz méltóan - rögtön egy győzelemmel kezdte Long Beach-en (ahol már negyedik diadalát könyvelhette el), majd ezt követően Vancouverben is az élen végzett. A jó kezdet ellenére azonban a bajnokságban végül a negyedik helyen végzett. Három rajtelsőséget szerzett (Cleveland, Vancouver és Surfers Paradise). Csak ő és Sébastien Bourdais volt az, aki ebben az évadban egynél több győzelmet, illetve rajtelsőséget zsebelt be...
2005-ben Tracy két győzelemmel (Milwaukee és Cleveland - itt pályafutása 30. győzelmét szerezte meg), valamint három rajtelsőséggel (Long Beach, Cleveland, Denver) a negyedik helyen végzett a bajnokságban. Sokáig harcban volt a bajnoki címért, azonban az évad végi kiesések miatt végül nem sikerült a második cím megszerzése. Az első tíz versenyen a top-5-ből indult, az első hét verseny mindegyikében állt az élen, végül pedig hét dobogós helyezést szerzett.
2006-ban nem termett túl sok babér Paul Tracy számára, hiszen az elmúlt szezonban egyetlen győzelmet sem sikerült aratnia, rajtelsőséget sem szerzett. Ráadásul az évadzáró mexikóvárosi viadalt egy sajnálatos lapockatörés miatt kénytelen volt kihagyni. Legjobb eredményeit Houstonban, Toronto-ban és Montréalban érte el (2. hely), győzni azonban nem tudott, sőt pole-t sem szerzett. Kipróbálta magát a NASCAR-ban, ám ott sem ért el kiemelkedő eredményt, majd ezt követően újabb öt évre szóló szerződést kötött csapatával, a Forsythe Championship Racing-gel. Alex Tagliani-val való ütközése miatt (San José) hét bajnoki pontjától fosztották meg Tracyt, ráadásul indokolatlan kockázatvállalás címén három versenyre szóló felfüggesztett büntetést kapott. Az eset után a két versenyző összeverekedett a pit-ben; sportszerűtlen viselkedés miatt Tracy-t (Taglianiv-al együtt) pénzbírsággal is sújtották.
2007-ben sem könyvelhet el sikeres évet. Az évadot a középmezőnyben zárta, a 11. helyen 171 ponttal. Nehezen indult a csapat számára a szezon. Nagy volt a mozgás a csapatnál, lecserélődtek a szerelők is. Eredetileg csak PT-vel indult volna neki a Forsythe csapat 2007-nek, de végül mégiscsak 2 autót indítottak. Ez a káosz rá is nyomta bélyegét az egész évadra. Paul lemondott a NASCAR-ról is, hogy teljes mértékben csak a ChampCar-ra tudjon összpontosítani. De sajnos a szerencse sem állt mellé.
2008 nagyon rosszul indult számára. A ChampCar és az IRL egyesült és létrejött Újból az IndyCar Series, Viszont ezért a Forsythe csapat visszalépet, és így PT elveszítette az IndyCar-ban indulás lehetőségét. Lehetőséget kap a ChampCar Long Beach-i búcsúversenyén, majd a kanadai Edmonton-ban rendezett utcai versenyen, ahol a 4. helyen végez
2009-ben a az A.J. Foyt Enterprises és a KV Racing Technology szineiben jut szóhoz a szezon során, Milwaukee, Indianapolis, Watkins Glen, Edmonton, Mid-Ohio és a Toronto-i versenyeken.
2010: Ebben az évadban is rajthoz tud állni öt versenyen a KV Racing Technology, Dreyer & Reinbold Racing csapattal. 2011-ben a Dragon Racing és a Dreyer & Reinbold Racing jóvoltából lehetőséget kap(Long Beach, Indianapolis, Ft. Worth 1-2, Toronto, Edmonton, Las Vegas).

Bajnoki címek: 2003 (ChampCar)

Rajtok: 281
Győzelmek: 31
Pole: 25

Címei:
1990, Bruce McLaren Trophy
1993, Most Improved Driver
1999, All-Star Team
2000, All-Star Team

A 2003-as Champ Car bajnok már 45. életévét tapossa, ám küzdeni akarása mindig felért akármelyik fiatal versenyzőtársáéval. Paul Tracy neve mára már fogalommá vált.

Kétségkívül az amerikai open-wheel egyik legszínesebb egyénisége...Beceneve: PT.
Nős, felesége: Patti...Két gyermeke van, lánya: Alyssa, fia: C.J.
Szenvedélyes járműgyűjtő, ezek között két Harley Davidson, egy 40 láb hosszú Skater versenycsónak és egy Honda versenymotor is megtalálható, nem is szólva az autócsodákról, amelyek a garázsában parkolnak.
A CRG Karts együttműködő partnere, nekik építi a Paul Tracy go-kart kasztnit, ráadásul a Paul Tracy Karting Team társtualjdonosa is egyben.
Imádja a rock zenét, kedvence a Metallica.
Edzésprogramjában legtöbbször a biciklizés és a hosszútávú versenyek (pl. Rolex 24) kapnak helyet.

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.01.22.

Mai születésnaposok!

Bob Sall
1908.01.22.-1974.10.14.

Gonzalo Rodríguez
1972.01.22.-1999.09.11.

Felipe Giaffone
1975.01.22.


Mai megemlékezés!

Ernest Friderich
1886.10.23.-1954.01.22.

Mike Hawthorn
1929.04.10.-1959.01.22.

Winfield J. Barndollar
1883.12.15.-1962.01.22.

Loral Tansy
1904.04.17.-1994.01.22.

Leland Colvin
1914.08.17.-1994.01.22.

William 'Wild Bill' Cantrell
1908.01.31.-1996.01.22.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.48 másodperc 2,063,121 egyedi látogató