Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1024
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 976
Látogatók a hónapban: 20758
Összes látogatók: 1630183
Online
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Alexander Rossi Simon Pagenaud Takuma Sato
182 pont 176 pont 146 pont 138 pont 132 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 103. Indianapolis 500 versenyig

van hátra

Sebastien Bourdais

Sébastien Bourdais
(1979. február 28.)

Születési helye: Le Mans, Franciaország

Korábbi évekiben megnyerte a Maine Bretagne League kart bajnokságot.
1995-ben a francia Formula Campus bajnokságban is rajthoz állt. Az összesítésben a kilencedik helyen végzett.
1996: A francia Formula Renault bajnokságban a hetedik helyet szerezte meg. Egyszer végzett a dobogón. Megnyerte a Le Mans 24 órás verseny kart viadalát.
1997: A francia Formula Renault bajnokságban négy gyõzelmet aratott, valamint öt pole-t szerzett. 16 versenybõl 11 alkalommal végzett a dobogón.
1998: A francia Forma-3-as bajnokság legjobb újoncaként a Team La Filiere versenyzõjeként a hatodik helyen végzett. Legjobb rajtpozíciója egy második, eredménye pedig egy harmadik hely volt.
1999: Nyolc gyõzelemmel, három pole-lal megnyerte a francia Forma-3-as bajnokságot. Pályafutása során elõször vett részt a Le Mans 24 órás versenyen.
2000: Az FIA Forma-3000-ben a Prost Junior csapattal a kilencedik helyen végzett. Magny Coursban megszerezte a pole-t, hazai versenyén végül második lett. A Le Mans 24 órás viadalt a negyedik helyen fejezte be.
2001: A FIA Forma-3000-es bajnokságban állt rajthoz a Team DAMS színeiben. Nyert Silverstone-ban, az A1 Ringen pedig megszerezte a pole-t. Budapesten és Hockenheimben a dobogón végzett. Negyedik helyen fejezte be a bajnokságot.
2002: A Supernova Racing színeiben megnyerte az FIA Forma-3000-es bajnokságot. Nyert Imolában, Monacoban és a Nürburgringen, valamint hét pole-t szerzett. Összesen hét dobogós helyezést gyûjtött be. A FIA Sports kategóriában is két gyõzelmet szerzett, valamint a Pescarolo Sporttal a Spa 24 órás viadalon is rajthoz állt és győz.
2003: Miután megnyerte a 2002-es FIA Forma-3000 bajnokságot, Bourdais a Champ Car élcsapatához, a Newman/Haas Racinghez igazolt. Élete elsõ Champ Car versenyén, St. Petersbourgban megszerezte a pole-t, ráadásul õ volt a széria történetének elsõ versenyzõje, aki pályafutása elsõ Champ Car versenyén az elsõ körben az élen autózott. A következõ monterrey-i versenyen új pályacsúccsal ismét megszerezte a pole-t. Pályafutása elsõ Champ Car gyõzelmét Brands Hatchen aratta, majd egy héttel késõbb Németországban a Lausitzringen Mario Dominguezzel hatalmas csatát vívva ismét elsõként haladt át a célvonalon. A villanyfénynél megrendezett clevelandi versenyt is megnyerte. Újoncként egymás után öt alkalommal végzett az elsõ öt között. Megnyerte az újoncok bajnokságát, valamint a széria történetében elõször fordult elõ az, hogy egy újonc nyerte el a Greg Moore Legacy Awardot. A Pescarolo Sport színeiben részt vett a Le Mans 1000 km-es viadalon.
A 2004-es esztendõ meghozta Bourdais számára az elsõ igazi sikert. A mindössze második Champ Car szezonját töltõ francia versenyzõ hét gyõzelemmel és nyolc pole-lal (erre 1991 óta nem volt példa) pályafutása során elõször megnyerte a Champ Car bajnokságot. Az elsõ rajtkockából indulva öt alkalommal (Monterrey, Portland, Toronto, Denver, Mexikóváros) ért elsõként a célba. A gyõzelmek, rajtelsõségek, élen töltött körök számát tekintve õ végzett az élen. Mind a 15 versenyen az elsõ három közé kvalifikálta magát. Legjobb viadala a denveri volt, ahol a rajt utáni balesetben egészen a 15. helyig esett vissza, ám onnan is nyerni tudott. Las Vegasban mindössze 0.066 másodperccel nyert csapattársa, Bruno Junqueira elõtt - ez a Champ Car történetének hatodik legszorosabb befutója. Meghívást kapott a Race of Championsra, részt vett a Rolex 24 órás daytonai versenyén, valamint a Baja 1000 küzdelmein. Három helyszínen új pályacsúcsot állított fel.
2005-ben hat gyõzelemmel és öt pole-lal Bourdais a második bajnoki címét gyûjtötte be. Az évadot rögtön egy gyõzelemmel kezdte (Long Beach), ám ezt követõen egészen a hetedik, edmontoni viadalig nem tudott nyerni. Az évad második kanadai versenyén viszont a tizedik helyrõl rajtolva ért elsõként a célba, sõt az ezt követõ két viadalon is nyerni tudott (San José, Denver). Zsinórban kilencszer végzett az elsõ öt között. Már Ausztráliában magasba emelhette a bajnoki címet jelképezõ Vanderbilt Kupát. Meghívást kapott az IROC küzdelmeire. 1997 óta õ az elsõ versenyzõ, aki IROC viadalon nyerni tudott (Texas), a mini-bajnokságot pedig holtversenyben a harmadik helyen zárta. Egymást követõ három évben hódította el a Bridgestone Passion for Excellence díját.
Részt vett a Race of Championson, a Rolex 24 órás daytonai küzdelmén, valamint a Baja 1000 hosszútávú viadalon is.
Indul az Indianapolis 500 mérföldes versenyen. A 198. körben összetöri az autót, de még így is 12. helyre rangsorolják.
2006-ban ismét álomszezont zárt Bourdais. Az elsõ négy versenyt (Long Beach, Houston, Monterrey és Milwaukee) zsinórban megnyerte, így a bajnoki pontversenyben máris óriási elõnyre tett szert. Ezt követõen további három viadalon diadalmaskodott (San José, Montréal, Mexikóváros). Hét gyõzelme mellett hét pole-t gyûjtött be. A bajnoki ponttáblázatban elfoglalt elsõ helye tulajdonképpen sosem volt veszélyben, annak ellenére sem, hogy két versenyen nem ért célba. Clevelandben rögtön a rajt utáni tömegbalesetben Paul Tracy autóval együtt esett át a francia fején, Denverben pedig az utolsó körben szintén Tracyvel ütközött. 14 versenybõl 11 alkalommal végzett a dobogón. Ted Horn (1946-1948) diadala után õ az elsõ Champ Car versenyzõ, akinek zsinórban háromszor (2004-2006) sikerült elhódítania a Vanderbilt Kupát. Számos elismerésben és díjban részesült. Már az utolsó elõtti ausztrál versenyen megnyerte a bajnokságot.
Ismét meghívást kapott a Race of Champions-ra. A Sebringi 12 órás versenyen is győzni tud.
2007-ben is folytatja sikersorozatát, és megszerzi 4. bajnoki címét is. Ez egyedülálló eredmény az amerikai open wheel történetében. A szezon során nyolc versenyt nyer.
A négyszeres Champ Car bajnok 28 évesen mindent elért, amit csak a szériában el lehet érni. Ted Horn óta ő az első versenyző, akinek zsinórban háromszor sikerült elhódítania a Vanderbilt Kupát, sőt, fiatal kora ellenére máris számos pályacsúcs és rekord füződik nevéhez. Ám ez még nem elég, hiszen Bourdais újabb rekorddöntése, hogy 2007-ben negyedszer megnyerni a bajnokságot.
2008-ban visszatér Európába és leszerződik az F1-be a Toro Rosso csapathoz. az évadnyitó versenyen kiváló teljesítményt nyújtott, de auz autó hibája miatt be kellet fejeznie a versenyt. A szezon hátralévő részében nem tud sikereket elérni.
2009-ben is a Torro Rosso csapatnál versenyez, de a bajnokság vége előtt megválik tőle a csapat.
2009 és 2010-ben a Superleague Formula sorozatban versenyez.
2010-ben a Peugeot Sport csapattal részt vesz az American Le Mans Series Sebringi 12 Órás versenyén, ahol 2. helyezést ért el a csapattársaival. Rajthoz áll még a Daytona-i Rolex 24 Hours versenyen a Crown Royal/NPN Racing csapattal.
2011-ben visszatár Amerikába. A Dale Coyne Racing szineiben indul az IndyCar sorozatban. Nem teljes szezont versenyez, csak az épített és utcai pályákon lévő versenyeken áll rajthoz. A 2. helyet szerzi meg a 24 órás Le Mans-i versenyen a Team Peugeot Total csapattal, Simon Peganeud és Pedro Lamy társaságában.
2012-ben is az IndyCar sorozatban versenyez Katherine Legge csapattársaként a Dragon Racing-nél. Két Top10 helyezést tud csak a csapattal felmutatni, legjobb eredménye egy Mid-Ohio-i 4. hely
2013-ban is a Dragon Racing-et erősíti, a csapat változásokon ment keresztül. A szezon második felére kezdtek jönni az eredmények. Négy Top5 helyezést szerez. A Toronto-i versenyen a 2. helyről rajtolva, megtartja helyezését és a 2. helyen is intik le. A szezont a 12. helyen zárja.
2014-re a KVSH Racing csapathoz szerződik, ahol nagy reményekkel várják az új szezont. Az évad első fele nagyon rosszul sikerült, annak ellenére, hogy az Indy GP-n és a Houston-i első versenyen is a 4. helyen futott be. A folytatás viszont már jobban nézett ki. A Toronto-i első versenyt pole-ból indulva megnyerte. Ezenkívül még egy Mid-Ohio-i 2. hellyel is büszkélkedhetett. A pontvadászatot a 10. helyen zárta.
2015-ben is a Vasser/Kalkhoven csapatnál vezetett. Kis költségvetésű csapat lévén ismét egy bajnoki 10. hely jól mutat. A csapat fejlődése látható volt. Nyolc Top10-es befutót hoztak össze. A Detroit-i 2. és a MIlwaukee 1 mérföldes oválon, Seb a győztesnek járó pezsgőt locsolhatta.
2016-ban a csapat sajnos súlyos anyagi gondokkal küzdött. Viszont Bourdais ettől függetlenül hozta a tőle elvárható eredményeket. A Detroit-i hétvége első versenyét ismét meg tudta nyerni. Összesen kilent Top10 helyezést gyűjtött be. De ez csak a 14. helyre volt elég az év végén.
2017 jól indult új csapatával a Dale Coyne-al. A szezonnyitó St Pete-i versenyt megnyerte, majd a következő Long Beach-i versenyen a 2. lett. A Phoenix-i versenyen már az első körben kiesett baleset miatt. Majd jött az Indy500, ahol is az első helyért Sebastien Bourdais az esélyesek egyike volt, de 3. körében csúnyán falhoz csapta az autót. Sajnos Bourdais többszörös medencecsonttörést és jobb oldali csípőtörést szenvedett. A hosszú három hónapos felépülés után az Augusztusi Gateway-i oválon már ismét autóban ült. A szezon hátralévő részében nem tudott jó eredményeket hozni.
2018-ban ismét nyert St. Pete-ben. Majd két gyengébb verseny után két Top5 helyezéssel örvendeztette meg csapatát.

ChampCar bajnok: 2004, 2005, 2006, 2007

Rajtok: 177
Győzelmek: 37
Pole: 35

Személyes tudnivalók:
Nõs, felesége Claire.
2006. decemberében született meg kislányuk: Emma Camille.
Hobbija a mountain biking, futás, úszás, síelés, zenehallgatás. Kedvenc zenekara a U2, Franz Ferdinand, Radiohead és a Queen.
Nagyon szereti a filmeket. Példaképe: Ayrton Senna. Pályafutására legnagyobb hatással szintén autóversenyzõ édesapja, Patrick bírt.
Gyengéje a palacsinta vaníliafagyival, banánnal töltve, nyakon öntve forró csokiszósszal. Kedvenc itala az ásványvíz és a bor. A szemüvegétõl sosem hajlandó megválni.

Születésnapok és megemlékezések
2019.05.21.

Mai születésnaposok!

Tom Alley
1889.05.21.-1953.03.26.

Max McVey
1891.05.21.-1939.07.15.

Norske Larson
1894.05.21.-1931.09.09.

Bud Sennett
1912.05.21.-2003.07.25.

Wally Stokes
1913.05.21.-1949.08.21.

Danny Ongais
1942.05.21.


Mai megemlékezés!

Johnny Hannon
1908.11.09.-1935.05.21.

Hartwell Wilburn 'Stubby' Stubblefield
1909.12.28.-1935.05-21.

Jack Rounds
1930.12.02.-1998.05.21.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.22 másodperc 2,235,105 egyedi látogató