Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 78
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 1169
Látogatók a hónapban: 28668
Összes látogatók: 1561987
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Will Power Felix Rosenqvist Alexander Rossi
53 pont 40 pont 37 pont 33 pont 31 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Circuit of the America versenyig

van hátra

Mauri Rose

Mauri Rose
1906 Május 26. - 1981 Január 1.

Születési hely: Columbus Ohio, USA

1927-től versenyzett, első versenyeit Ohio dirt pályáin kezdte helyi versenyeken.
1932-től vett részt az AAA Nemzeti bajnokságban. Első versenyét Indianapolis-ban futotta volna, de a szabadedzésen összetörte az autóját.Még három versenyen vett részt a szezonban, és mindháromszor a Top5-ben végzett. Syracuse-ban 5., A Detroit-i oválon megszerzi első győzelmét is, majd Oakland-ban pedig a 4. helyen intik le. Sikeres kezdet egy újoncnak. A bajnokságot a 7. helyen zárta.
1933-ban több csapatnál is versenyez. Indianapolis-ban ismét nem volt szerencséje, kiesett. A következő három versenyen viszont remekelt. Detroit-ban és Syracuse-ban 2. lett, a bajnokságon kívüli Elgin-i road versenyen pedig a 3. helyet szerezte meg. Ezek az eredmények csak a 9. helyre voltak elegendőek.
1934-es Indy500-on Leon Duray autójával a 2. helyen futott be. A továbbiakban viszont a Red Lion csapatnál vezetett. A Springfield-i oválon 3. lett, Syracuse-ban pedig csak a 9. helyet szerezte meg. Az év végén a 2. helyen zárt.
1935-ös szezon nem sok jót hozott számára.Két versenyen indulni sem tudott(Syracuse, Altoona). Indianapolis-ban és St. Paul-ban pdig műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.
1936 viszont a csúcsra repíti. Az Indy500-as versenyen a 4. lett. A Syracuse-i ovál versenyt pedig megnyerte. Goshen-i dirt oválon a 6. lett. Az évadzáró Vanderbild Cup-ot 8. hyen zárta. Ebben az évebn nem kisebb egyéniség nyerte a versenyt, mint Tazio Nuvolari, Európa akkori egyik legjobbja. Ezeknek az eredményeknek köszönhetően megszerzi első bajnoki címét.
1937 újabb mélypont volt. Egyedül a Syracuse-i versenyen sikerül pontot szereznie. Indianapolis-t is csak a 18. helyen zárta.
Az 1938-as rövid szezonban az Indianapolis 500-as versenyen ismét műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. Syracuse-i oválon pedig 5. helyen zárt. A pontvadászatot a 14. helyen zárta.
1939-ben Wilbur Shaw csapatának autójával vág neki a szezonnak. Indianapolis-ban 8. helyen intették le. A következő Milwaukee-i versenyen 12., míg az utolsó Syracuse-i kihíváson nyerni tudott. A bajnokságban előrelépett a 7. helyre.
1940-ben csak az Indy500-on indult. A harmadik pozícióból kezdte a versenyt és a 3. helyen is zát.
1941-ben megszerzi első Borg-Warner trófeáját. Igaz megosztott győzelem ez Floyd Davis-el. Rose autója a 60. körben leállt, a 72. körben kihívták Davis-t és Mauri Rose ebben az autóban folytatta és nyerte meg a versenyt. A szezon további részében Milwaukee-ban 3., Syracuse-ban pedig 4. helyen végzett. A pontversenyt a 3. helyen zárta.
A II. Világháború utáni 1946-os szezonban csupán négy versenyen vett részt. Az ISF 100-as versenyen 2. lett, Milwaukee-ban a 6. helyen zárt.
1947-ben megszerzi második Indy500 győzelmét a Blue Crown csapattal. A Milwaukee versenyt kihagyja, mivel nem érkeztek meg időben a versenyhelyszínre.
1948-ban ugyancsak a Blue Crown csapattal ismét győz Indianapolis-ban, immár harmadszor.
Ekkor már csak az Indianapolis 500 mérföldes versenyeken indul. az 1949-es versenyen műszaki hiba miatt kieset.
1950-ben nagy versenyben szorult a 3. helyre.
1951-ben Howard Keck autóját vezeti. A verseny 126. körében súlyos balesetet szenved, melyet kisebb sérüléssel megúszott. Ez volt az a pillanat számára, amikor is szögre akasztotta a kormányt és visszavonult.
A következő években a General Motors-nál mérnökként dolgozott, ahol segített a Chevrolet jövőjét megalapozni a stock-car versenyeken.
1981-ben hunyt el újév napján Warren-ben, Michigan-i otthonában.

Bajnok: 1936
Indianapolis 500 győzelem: 1941, 1947, 1948

Rajtok: 36
Győzelmek: 6
Pole: 1

Címei:
1982, Michigan Motor Sports Hall of Fame
1996, Motorsport Historic Hall of Fame


Mauri Rose és Floyd Davis 1941-es győzelmüket ünneplik.

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.03.19.

Mai születésnaposok!

Al Cotey
1888.03.19.-1974.12.27.

Wade Morton
1889.03.19.-1935.02.22.

Wally Zale
1906.03.09.-1942.04.25.

Joe Sanko
1912.03.19.-1946.04.14.

Buddie Boys
1933.03.19.-2010.10.02.

Vern Schuppan
1943.03.19.

Michael Krumm
1970.03.19.

E.J. Viso
1985.03.19.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.27 másodperc 2,148,494 egyedi látogató