Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1125
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 998
Látogatók a hónapban: 25108
Összes látogatók: 1490837
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

Mauri Rose

Mauri Rose
1906 Május 26. - 1981 Január 1.

Születési hely: Columbus Ohio, USA

1927-től versenyzett, első versenyeit Ohio dirt pályáin kezdte helyi versenyeken.
1932-től vett részt az AAA Nemzeti bajnokságban. Első versenyét Indianapolis-ban futotta volna, de a szabadedzésen összetörte az autóját.Még három versenyen vett részt a szezonban, és mindháromszor a Top5-ben végzett. Syracuse-ban 5., A Detroit-i oválon megszerzi első győzelmét is, majd Oakland-ban pedig a 4. helyen intik le. Sikeres kezdet egy újoncnak. A bajnokságot a 7. helyen zárta.
1933-ban több csapatnál is versenyez. Indianapolis-ban ismét nem volt szerencséje, kiesett. A következő három versenyen viszont remekelt. Detroit-ban és Syracuse-ban 2. lett, a bajnokságon kívüli Elgin-i road versenyen pedig a 3. helyet szerezte meg. Ezek az eredmények csak a 9. helyre voltak elegendőek.
1934-es Indy500-on Leon Duray autójával a 2. helyen futott be. A továbbiakban viszont a Red Lion csapatnál vezetett. A Springfield-i oválon 3. lett, Syracuse-ban pedig csak a 9. helyet szerezte meg. Az év végén a 2. helyen zárt.
1935-ös szezon nem sok jót hozott számára.Két versenyen indulni sem tudott(Syracuse, Altoona). Indianapolis-ban és St. Paul-ban pdig műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.
1936 viszont a csúcsra repíti. Az Indy500-as versenyen a 4. lett. A Syracuse-i ovál versenyt pedig megnyerte. Goshen-i dirt oválon a 6. lett. Az évadzáró Vanderbild Cup-ot 8. hyen zárta. Ebben az évebn nem kisebb egyéniség nyerte a versenyt, mint Tazio Nuvolari, Európa akkori egyik legjobbja. Ezeknek az eredményeknek köszönhetően megszerzi első bajnoki címét.
1937 újabb mélypont volt. Egyedül a Syracuse-i versenyen sikerül pontot szereznie. Indianapolis-t is csak a 18. helyen zárta.
Az 1938-as rövid szezonban az Indianapolis 500-as versenyen ismét műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. Syracuse-i oválon pedig 5. helyen zárt. A pontvadászatot a 14. helyen zárta.
1939-ben Wilbur Shaw csapatának autójával vág neki a szezonnak. Indianapolis-ban 8. helyen intették le. A következő Milwaukee-i versenyen 12., míg az utolsó Syracuse-i kihíváson nyerni tudott. A bajnokságban előrelépett a 7. helyre.
1940-ben csak az Indy500-on indult. A harmadik pozícióból kezdte a versenyt és a 3. helyen is zát.
1941-ben megszerzi első Borg-Warner trófeáját. Igaz megosztott győzelem ez Floyd Davis-el. Rose autója a 60. körben leállt, a 72. körben kihívták Davis-t és Mauri Rose ebben az autóban folytatta és nyerte meg a versenyt. A szezon további részében Milwaukee-ban 3., Syracuse-ban pedig 4. helyen végzett. A pontversenyt a 3. helyen zárta.
A II. Világháború utáni 1946-os szezonban csupán négy versenyen vett részt. Az ISF 100-as versenyen 2. lett, Milwaukee-ban a 6. helyen zárt.
1947-ben megszerzi második Indy500 győzelmét a Blue Crown csapattal. A Milwaukee versenyt kihagyja, mivel nem érkeztek meg időben a versenyhelyszínre.
1948-ban ugyancsak a Blue Crown csapattal ismét győz Indianapolis-ban, immár harmadszor.
Ekkor már csak az Indianapolis 500 mérföldes versenyeken indul. az 1949-es versenyen műszaki hiba miatt kieset.
1950-ben nagy versenyben szorult a 3. helyre.
1951-ben Howard Keck autóját vezeti. A verseny 126. körében súlyos balesetet szenved, melyet kisebb sérüléssel megúszott. Ez volt az a pillanat számára, amikor is szögre akasztotta a kormányt és visszavonult.
A következő években a General Motors-nál mérnökként dolgozott, ahol segített a Chevrolet jövőjét megalapozni a stock-car versenyeken.
1981-ben hunyt el újév napján Warren-ben, Michigan-i otthonában.

Bajnok: 1936
Indianapolis 500 győzelem: 1941, 1947, 1948

Rajtok: 36
Győzelmek: 6
Pole: 1

Címei:
1982, Michigan Motor Sports Hall of Fame
1996, Motorsport Historic Hall of Fame


Mauri Rose és Floyd Davis 1941-es győzelmüket ünneplik.

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.01.22.

Mai születésnaposok!

Bob Sall
1908.01.22.-1974.10.14.

Gonzalo Rodríguez
1972.01.22.-1999.09.11.

Felipe Giaffone
1975.01.22.


Mai megemlékezés!

Ernest Friderich
1886.10.23.-1954.01.22.

Mike Hawthorn
1929.04.10.-1959.01.22.

Winfield J. Barndollar
1883.12.15.-1962.01.22.

Loral Tansy
1904.04.17.-1994.01.22.

Leland Colvin
1914.08.17.-1994.01.22.

William 'Wild Bill' Cantrell
1908.01.31.-1996.01.22.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.89 másodperc 2,063,193 egyedi látogató