Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 79
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 1169
Látogatók a hónapban: 28669
Összes látogatók: 1561988
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Will Power Felix Rosenqvist Alexander Rossi
53 pont 40 pont 37 pont 33 pont 31 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Circuit of the America versenyig

van hátra

Warren Wilbur Shaw

1902 Octóber 31. - 1954 Octóber 30.

Születési hely: Shelbyville, Indiana, USA

Az 1920-as évek elején kezdett versenyezni. De egy családi történet szerint első versenyét egy megyei vásáron rendezett kecske lovagló versenyen nyerte 5 évesen.
Fiatalon sok Indy500-on néőként. Az iskola helyett dolgozni kezdett Detroit-ban egy akkumulátorokkal foglalkozó cégnél. Szép bevételre tett szert.
1921-ben egy saját maga által épített autóval indult a Hooseir Speedway-en. De eltiltották, mert egy bíró az autót szabálytalannak vélte. Majd ugyanez a sportbíró segített Shaw-nak hogy szabályos SprintCar autót építhessen. Az USA közép-nyugati részén versenyzett és több versenyt is nyerni tudott.
1923-ban megnyeri a National Light Car bajnokságot.
1924-ben csatlakozik az AAA-hoz. A következő években a lehető legtöbb versenyen rajzhoz áll Illinois, Indiana és Ohio államban. A közpép-nyugat versenypályáit uralta a saját maga által épített versenyautóval.
1927-ben jött a nagy lehetőség. Részt vehetett az Indy500-on egy Jynx/Miller autóval. És a verseny végén az előkelő 4. helyen intették le, amely nagyszerű bemutatkozás volt. Ezután még két bajnokságon kívüli versenyen is indult. A Frontenac csapattal Cleveland-ben a 2. lett.
1928 a Miller gyári csapatnál kapott lehetőséget Indianapolis-ban és Detroit-ban. Ebben az évben nem sikerült szép eredmény hoznia az Indy500-on. A 43. körben bekövetkezett műszaki hiba miatt a versenyt Ray Keech tartalék versenyzőjeként folytatta. Detroit-ban pedig a 9. helyen futott be.
Az 1929-es szezonban is a Miller csapatnál versenyzett. Az indy500-on nem vett részt. Ettől függetlenül sikert sikerre halmozott, nyert három bajnokságon kívüli versenyt, Toledo 1., Toledo 2. és Cleveland. A Syracuse 100 mérföldes versenyen megszerezte első hivatalos AAA győzelmét. Detroit-ban és az Altoona-i második versenyen az 5. helyen intették le. A bajnoki pontversenyt a 3. helyen zárta. 1931 nem sikrül fényesen. Egyetlen Top5 helyezést ér el, az Altoona-i első versenyen 3. lett. Indianapolis-ban csak tartalék versenyzőként kap lehetőséget. A többi versenyen műszaki hibák sora keseríti meg a szezonját. Nem csoda hogy csak a 13. helyet szerzi meg a szezon végére.
1932-ben sem versenyez teljes szezont Indianapolis-ban a Veedol csapat Miller autóját vezeti, de a 157. körben hátsótengely törést szenved. Majd a Detroit-i első versenyen a 9. lett, legjobb eredménye pedig az Oakland-i 5. hely.
1933-ban ismét csapatott vált és egy Mallory/Stevens-Miller autót vezet. Indianapolis-ban a 2. helyen intik le. A következő versenyeken viszont a mezőny második felében tud csak végezni. Viszont az Indy500-as 2. helye elég a bajnokság 3. helyéhez.
1934-ben két versenyen indul. Indianapolis-ban a 2. rajthelyet szerzi meg, de ismételten műszaki hiba -olajszivárgás- miatt esik ki, már a 15. körben. Majd Lou Moore autóját vezetheti76 körön át. A Decemberi Mines Field-i road versenyen szerez egy 2. helyet.
A következő 1935-ös évad legtöbb versenyén részt vesz.Indy-ben 2., majd a St Paul-i oválon a 4. helyet szerezte meg. Ezután még az Altona-i versenyen tud egy 8. helyet begyűjteni. Megszerzi karrierje harmadik összetett 3. helyét.
1936 egy rövid szezon. Indianapolis-ban sikerül a 7. helyen célba érnie. A Goshen 100 mérföldes versenyen a 2. helyen intik le. Majd megnyeri a Springfield-i bajnokságon kívüli versenyt. Ezek az eredmények csak a 6. helyre elegendőek.
1937-ben megszerzi első Indy500 győzelmét és a vele járó 1000 pontot. A híres Vandrbildt Cup versenyen a 9. helyen fut be. Megszerzi első bajnoki címét is ebben a szezonban.
1938-tól már csak az Indy500-as versenyekre összpontosít. És szép eredményeket is ér el.
1938-ban 2. helyen végez, míg 1939-ben és 1940-ben a Boyle csapat Maserati 8CTF autójával nyer. 1939-ben második bajnoki címét is begyűjti az Indy győzelemmel. Beállítja Louis Meyer rekordját, akinek ugyancsak három Indianapolis-i győzelem áll a neve mellett.
utolsó versenyét 1941-ben futotta a Boyle csapat Maserati versenygépével. A 151. körben baleset miatt kiesik Indianapolis-ban.
A II: Világháború alatt a légi közlekedésnél dolgozik.
A háború után, 1945-től az Indianapolis Motor Speedway elnökeként dolgozik, sikeresen irányítja és szervezi meg a személyzetet, amely egy jól műdő Speedway-t eredményez.
1954-ben hunyt el, lezuhant a magán gépével az Indiana-i Decatur közelében.

Bajnok: 1937, 1939
Indianapolis 500 győzelem: 1937, 1939, 1940

Rajtok: 38
Győzelmek: 5
Pole: 1

Cimei:
1990, National Sprint Car Hall of Fame
1991, International Motorsports Hall of Fame
1991, Motorsports Hall of Fame of America

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.03.19.

Mai születésnaposok!

Al Cotey
1888.03.19.-1974.12.27.

Wade Morton
1889.03.19.-1935.02.22.

Wally Zale
1906.03.09.-1942.04.25.

Joe Sanko
1912.03.19.-1946.04.14.

Buddie Boys
1933.03.19.-2010.10.02.

Vern Schuppan
1943.03.19.

Michael Krumm
1970.03.19.

E.J. Viso
1985.03.19.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.25 másodperc 2,148,495 egyedi látogató