Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2019
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 23
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 1169
Látogatók a hónapban: 28613
Összes látogatók: 1561932
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2019
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Josef Newgarden Scott Dixon Will Power Felix Rosenqvist Alexander Rossi
53 pont 40 pont 37 pont 33 pont 31 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A Circuit of the America versenyig

van hátra

Tommy Milton

1893.11.14.-1962.07.10.

A Minnesota-i St. Paul városban született.
1913-ban kisajátította a család öreg Mercer autóját, és két évig a Alex Sloan vándorcirkuszának tagjaként dolgozott. Miután függetlenedni próbált, kirúgták.
1914-ben 21 évesen kezdte hivatalos versenyzői pályafutását. Első versenyét egy Midwester United States dirt track versenyen futotta.
1915 környékén találkozott Fred és Agui Dusenberg, így vált a Dusenberg csapat tagjává, ahol a folyamatos jó teljesítménye miatt az első számú versenyző lett. 1916-tól az AAA Nemzeti Bajnokság résztvevője volt, a szezon végén újoncként az összetett 7. helyén végzett. Legjobb eredménye a Tacoma-i 2. hely volt.
1917-ben begyűjtötte első győzelmét is a Szept. 15.-i 2. Providnce-i versenyen, és az ezt követő 3. versenyt is megnyerte. A szezon során csak három versenyt nem tudott befejezni. A versenyeken rendre a mezőny élén végzett. A bajnokságot az 5. helyen zárta.
1918-ban részt vesz az I. világháborúban, majd visszatér a versenyzéshez. A szezon első versenyét Uniontown-ban megnyeri. Ebben az évben mindössze öt versenyen vesz részt. Viszont rendre jó eredményeket ér el, és így megszerzi a 8. helyet a szezon végére.
1919-ben továbbra is a Dusenberg csapatot erősíti. A szezon során öt győzelmet szerez, Uniontown 1, 2, 6, Sheepshead Bay 1 és Elgin. A Szeptemberi 6. Sheepshead-i versenyen megsérül és nem tud indulni. Mivel csak a szezon felében versenyez ezért ez csak az 5. helyre volt elég. 1920 ápr. 20.-án Daytona Beach-en megdöntötte Ralph DePalma sebességrekordját, 156.046 mhs sebességet érve el. A bajnokság csak öt versenyből állt. A Tacomai versenyen első lett, Indianapolis-ban 3. és az Elgin-i versenyen pedig a 2. helyen végzett. A két Beverly Hills-i versenyen pedig kiesett. Bajnokságon kívül is indult és három győzelmet is szerzet, egy Beverly Hills-i és két Uniontown-i versenyen. Gaston Chevrolet mögött a 2. helyen végzett.
1921-ben már nem kizárólag Dusenberg autóval indult, hanem Miller és Frontenac versenyautókkal is. A szezonban fantasztikusan teljesített, mindössze három versenyt nem tudott befejezni, 14 versenyes kiesés nélküli sorozatot produkált. Az Indianapolis 500 mérföldes versenyt Frontenac autóval nyerte, míg a Beverly Hills 4. és a Tacoma-i versenyeket Miller autóval. A Tacoma-i versenyt pole-ból indulva tudta nyerni. Az 1921-es szezonban begyűjtött amit lehetett, Bajnok és Indy 500 győztesként zárta az évet.
Az 1922-es évadban nem tudta megvédeni bajnoki címét, annak ellenére, hogy továbbra is kiváló formában versenyzett. Ekkor csak Miller autóval indult. A szezonnyitó Beverly Hills-i versenyek közül hármat megnyert és még szerzett egy 2. helyet is. Indianapolisban a 44. körben kiállni kényszerült, majd a következő Uniontown-i versenyt sem tudta befejezni. A további versenyekből Kansas City-ben nyerni tudott és még négy 2. helyet is begyűjtött, de ez csak a 2. helyre volt elég Jimmy Murphy mögött.
1923 egy rövid versenyévad volt, csak nyolc versenyből állt. Ebben az évben a technika ördöge hátráltatta, a nyolc versenyől ötször esett ki műszaki hiba miatt. De azért volt sikere is , hiszen Indianapolis-ban megszerezte a Pole-t és megnyerte az 500 mérföldes versenyt. Ennek a győzelemnek köszönhetően az 5. lett az év végén.
1924-ben jobban teljesített a Miller autó, csak egy kiesése volt meghibásodás miatt, és egy pedig baleset miatt. Csak a Charlotte-i versenyt tudta megnyerni. Szoros küzdelemben szorult a 4. helyre a bajnokság végén.
Az utolsó teljes szezonjában, Milles SC és Dusenberg SC autókkal versenyzett. Culver City-ben és Sharlotte-ban nyerni tudott. Egyedül a szezon közepe sikeredett gyengébbre műszaki hibák miatt. Az 1925-ös bajnokságot a 2. helyen zárta. 1926-ban egy versenyen indult, a Fulford-i oválon, de a 42. körben motorhiba miatt kiállni kényszerült.
1927-ben nevezett az Indy 500-ra egy Miller autóval. A 200 körös verseny végén a 8. helyen intik le.
Testvérével megalapították a Hercules Drop Forge Company and the Milton Engineering Company céget.
1949-es Indianapoli 500-as versenyen mint Chief Steward tért vissza az AAA kérésére.
1962 Július 10.-én hunyt el hosszú betegség után.

Bajnok: 1921
Indianapolis 500 győzelem: 1921, 1923

Rajtok: 102
Győzelmek: 20
Pole: 5

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.03.19.

Mai születésnaposok!

Al Cotey
1888.03.19.-1974.12.27.

Wade Morton
1889.03.19.-1935.02.22.

Wally Zale
1906.03.09.-1942.04.25.

Joe Sanko
1912.03.19.-1946.04.14.

Buddie Boys
1933.03.19.-2010.10.02.

Vern Schuppan
1943.03.19.

Michael Krumm
1970.03.19.

E.J. Viso
1985.03.19.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.26 másodperc 2,148,428 egyedi látogató