Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 2
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 1106
Online látogató: 2
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 998
Látogatók a hónapban: 25089
Összes látogatók: 1490818
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

Ralph DePalma


Raffaele "Ralph" De Palma
1882 December 18. - 1956 Március 31.

Az Olaszországi Aquila régióban lévő Biccari-ban született.
Szüleivel 1893-ban emigráltak az USA-ba.
A fiatal Ralph kerékpár versenyzéssel indította karrierjét. Majd 22 évesen átnyergelt a motorkerékpár versenyzésre.
1909-ben pedig már az autóversenyzésben próbálja ki magát, dirt track és road versenyeken indul. Első hivatalos versenyének az 1909 augusztus 8.-i Indianapolis-i dirt oval verseny számít. Ezen a versenyen a Fiat tipusú gépével a 2. helyen végez a 93 körös száguldás végén, és ezzel hírnevet is szerez magának. Még három versenyen áll rajthoz ebben az évben, és mint jó olasz, továbbra is Fiat versenyautót vezet. A Lowell-i versenyen 6. lett, míg a következő Riverhead-i verseny meghozza neki az első győzelmet. A következő Long Island-i versenyen a 4. körben bukik és megsérül, így a verseny feladására kényszerül.
1910-ben ismét versenyez és ismét a Fiat típusú autójával. Az Atlanta-i dirt oval versenyeken egy 3. és 4. helyet szerez. A szeptemberi Indianapolis-i versenyekre is nevez. De a szept. 3.-i versenyen nem tud rajthoz állni. A következő versenyen viszont a 4. helyet szerzi meg.
1911-ben egy National autóval áll rajthoz a februári San Francisco-i versenyeken. Nem sikerült jól a Frisco-i kirándulás, az első versenyen mágnes hiba miatt csak 5. lesz és a következő versenyt sem tudja befejezni.
Simplex autóra vált ezt követően. Az első Indianapolis 500 mérföldes versenynek a 2. rajthelyről vág neki, a verseny végén 6. helyen intik le(7 óra 2 percet versenyzett). A következő Elgin-i versenyen műszaki hiba miat kiállni kényszerül már a 2. körben. Philadelphia-ban már egy Mercer versenygépet vezet. Ez a márka sem hoz neki szerencsét, kormánymű törés miatt kiáll a 22. körben, ennek ellenére a 2. helyen sorolják. A novemberi Savannah-i versenyeken Mercedes autóval indul. Az első versenyen 2., míg a második versenyen a 3. helyet szerzi meg.
Az első igazán sikeres szezonja az 1912-es. Mercer és Mercedes autókkal indul a bajnokságban. Az évad 18 versenyéből csak öt versenyen indul, de négyszer győzteskén intik le, és ez elég a bajnoki cím megszerzéséhez.
- ebben a korszakban igazából a versenyen nem sokan vettek rész és nem is volt olyan, hogy valaki minden versenyen idult volna. 1912-ben pl. a legtöbb versenyen Hugie Hughes állt rajthoz, 9 alkalommal és így lett 4. a bajnokságban.-
Tehát Ralph DePalma négyszer lett első Santa Monica 2, Elgin 4, Elgin 5 és Milwaukee 1. Az Indy 500-on dugattyú törés miatt kiállt a 198. körben.
A bajnoki címet Ted Tetzlaff elől halássza el mindössze 100 ponttal megelőzve vetélytársát.
1913-ban ismét csak öt versenyre nevez. A szezonban csak Mercer autóval versenyez. Indianapolis-ban csapágyhiba miatt ismét kiállni kényszerül. Az Elgin-i első versenyen győztesként intik le. A következő Elgin-i kihíváson 5. lett. Az évad végén a 4. helyen végez.
1914-ben megszerzi második bajnoki címét. Nyolc versenyt teljesít ebben az évben. Indianapolis-ban motorproblémák miatt nem tud indulni. A szezon során három győzelmet(Santa Monica 1, Elgin 1, Elgin 2) és három 4. helyet(Santa Monica 2, St. Paul, Corona) szerez.
1915-be két márkával versenyez. Legtöbbször Mercedes-el, míg a többi versenyen Stutz autóval indul. Elhódítja első és egyetlen Indianapolis 500 mérföldes trófeáját Mercedes autójával. A Kalamazoo-i versenyt viszont Stutz versenygépével nyeri meg. A két győzelem mellett még szerez öt Top5 helyezést is. A bajnokságot viszont csak a 6. helyen zárja.
1916-ban összesen 16 versenyen indul, igaz ebből csak nyolc a hivatalos, a másik nyolc pedig bajnokságon kívüli megmérettetés.
Az Indy 500 verseny jelentkezését lekési, így csak a lelátóról nézheti a versenyt. Ettől függetlenül jól kezdi a szezont. Az első négy versenyből kettőt nyer, Des Moines és Minneapolis, Chicago-ban 2 és az Omaha-i versenyen 7. lett. Az évad további része már nem ennire sikeres számára, többször műszaki hiba hátráltatta. Ezért a bajnokságban csak a 4. helyig jut.
A következő '17-es szezonban Packard autóval hat versenyen indul. A rossz kezdet után viszont az utolsó három versenye kárpótolja. A Chicago-i versenyeken szerez egy első és egy 3. helyet. Sheepshead Bay-i oválon pedig 2. helyen végez. A szezont a 10. helyen zárta.
1918-ban is csak a szezon kb. egy harmadán, három Chicago-i és három Sheepshead Bay-i versenyen áll rajthoz Packard autóval. Hihetetlen hat versenyt produkál, mind a hatszor győztesként intik le. De mivel kevés versenyen indult, így az összetett 4. hellyel kell megelégednie a 6 győzelem ellenére.
1919-ben Indianapolis-ban, Cincinnatti-ban és öt Sheepshead Bay-i versenyen áll rajthoz. Indianapolis-ban 6., míg a Sheepshead-i versenyeken 1., 2. és 3. helyeket szerez. Ez csak a 15. helyre lett elég.
Daytona Beach-en felállított egy 149.875 mph (241.15 kmh) sebességrekordot.
A szezon érdekessége, hogy a bajnok Howdy Wilcox csak két versenyen indulva hódította el a címet. Indianapolis-ban nyert és a júliusi Sheepshead-i versenyen 2. lett.
1920-ban egy Ballot volánja mögött versenyez. A szezon öt versenyéből négy versenyen állt rajthoz, az utolsó versenyre nem sikerült odaérnie, ezért csak az összetett negyedik lett, holott csak három versenyért kap pontot. Elgin-ben továbbra is jó teljesítményre képes. A 30 körös versenyen az élen végez. Indianapolis-ban az előkelő 5. helyen intik le.
Az 1921-es szezon felét a Beverly Hills-i oválon futották le. A 10 Beverly Hills-i versenyből haton indult és ebbőé hármat nyerni tudott. A Cotati és San Carlos-i versenyeken a Top5-ben végzett. Indianapolis-ban a 112. körben kiesett. Az év végén a 8. helyen állt.
Ebben az évben indul a Francia Nagydíjon, ahol Ballot 3L autóval a 2. helyen intik le, majd ezután az olasz nagydíjon is rajthoz áll, de műszaki hiba miatt feladja a versenyt.
1922-ben a Ballot márkát Duesenberg-re cserélte. Ebben a szezonban csak két értékelhető célba érése volt, Indianapolis-i 4. és a Cotati-i oválon megszerzett 7. hely. Ez csak a 12. helyre volt elég.
1923-ban is mint az előző szezonok nagy részében öt versenyen indul. Legjobb eredménye a Beverly Hills-i 3. hely. Nagy sikereket ebben az évben sem tud elkönyvelni. Indianapolis-ban műszaki probléma miatt kiállni kényszerül. A Tacoma-i versenyre pedig nem érkezik meg időben.
1924-es szezonban csak a Culver City-i versenyen áll rajthoz egy Miller SC autóval. A versenyt a 174. körben bekövetkezett dugattyútörés miatt nem tudja befejezni.
1925-ben csak 3 versenyre nevez, különösebb sikert nem könyvelhet el. Igaz két bajnokságon kívüli versenyen, Rockingham és Syracuse, nyerni tud.
Az 1926-os év értékelhetetlen számára, két verseny, egy kiesés és Indianapolis-ba nem tud elmenni. A bajnokságon kívüli Syracuse-i versenyt ismét megnyeri.
1927-ben csak az Indy 500-on szeretne indulni, de vissza lett vonva a nevezése. Bajnokságon kívül indul Syracuse-i és Cleveland-i versenyeken.
Az 1928 évadban csak a Syracuse-i versenyen vesz részt, de motorhiba miatt kiesik a versenyből.
1929-ben az Indy 500-as versenyre nem tud kvalifikálni, Detroit-ban pedig kiesik a 87. körben.
A következő évben csak Longhorn-i pályán áll rajthoz, de a 13. körben motorhiba miatt feladja a versenyt.
1931-ben az Indianapolis 500-as versenyre nem sikerül kvalifikálnia magát egy mIller versenygéppel.
Az utolsó open-wheel versenye az 1933-as Syracuse 100 mérföldes megmérettetés. A versenyt a 9. helyen zárja.
Ezután egészen 1936-os visszavonulásáig Stock Car versenyeken indul.
Szép karriert tudhat maga mögött, hiszen Amerikában és Európában is összesen 2889 versenyen vett részt; Sprint Car, Stock Car, Midget Car és európai nagydíjak.
Ezenkívül két filmben is szerepelt, az 1920-as High Speed és az 1924-es Racing for Life-ban.
Versenyzői pályafutása közben megszerezte 1920-ban az amerikai állampolgárságot majd megalapította Detroit-ban a DePalma Manufacturing Company céget, amely versenyautókat, motorokat autókhoz és repülőgépeket is gyártott.
1956-ban 73 évesen hunyt el South Pasadena-i otthonában.

Bajnokságok: 1912 és 1914
Indianapolis 500 győzelem: 1915

Rajtok: 100
Győzelmek: 25
Pole: 10

Címei:
1973, Automotive Hall of Fame
1991, International Motorsports Hall of Fame
1991, National Sprint Car Hall of Fame
1992, Motorsports Hall of Fame of America

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2019.01.22.

Mai születésnaposok!

Bob Sall
1908.01.22.-1974.10.14.

Gonzalo Rodríguez
1972.01.22.-1999.09.11.

Felipe Giaffone
1975.01.22.


Mai megemlékezés!

Ernest Friderich
1886.10.23.-1954.01.22.

Mike Hawthorn
1929.04.10.-1959.01.22.

Winfield J. Barndollar
1883.12.15.-1962.01.22.

Loral Tansy
1904.04.17.-1994.01.22.

Leland Colvin
1914.08.17.-1994.01.22.

William 'Wild Bill' Cantrell
1908.01.31.-1996.01.22.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.29 másodperc 2,063,174 egyedi látogató