Verseny eredmények 2022
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Will Power Scott Dixon Marcus Ericsson Josef Newgarden Alex Palou
450 pont 444 pont 438 pont 428 pont 417 pont
Teljes pontverseny tábla
Jules Goux

1885. április 6. – 1965. március 6.

Párizsi születésű Francia autóversenyző, aki az autóversenyzés hajnalától a versenypályákon hajtotta versenygépét.
Első nagy sikere az 1909-es Barcelona közelében rendezett Catalan Cup megnyerése. Ezt a sikert 1909-ben megismételte.
E siker hatására a Peugeot gyári csapat meghívta a versenyzői közé. Egy új soros négyhengeres motor kifejlesztésében segített a Peugeot-nak.
1912-ben az új Peugeot versenygéppel megnyerte a Sarthe Cup-ot a Le Mans-i versenypályán, 648 km-t teljesítve.
1913-ban csapatával átutazott Amerikába, hogy kipróbálja magát és versenygépét az Indianapolis 500 mérföldes versenyen. A Peugeot autó nagyon jól ment, és a Goux a 7. rajthelyre kvalifikálta magát.
A versenyen remekelt, 138 körön át vezette a mezőnyt és a verseny végén győztesként intették le. Az 500 mérföldet 6 óra 35 perc alatt teljesítette, 75.933 Mp/h-ás átlagot futva.
Közben Európában is versenyzett. Két második helyet szerez, a XIII. Grand Prix de l'A.C.F.-i (Amiens: 916.98 km) és a VII. Coupe des Voiturettes-i (623.8 km) és a versenyeken. Voiturettes-ben megfutja a leggyorsabb kört is, az 51.983-es kört 29.27 perc alatt teljesítve, amely 106.627 kph-ás árlagot jelentett.
A következő évben is részt vesz az 500-as versenyen. de nem sikerül az 1913-as bravúrt megismételnie. Igaz az elért 4. helye is kiváló eredmény, amiért nem kellett szégyenkeznie, főleg hogy a 19. rajthelyről küzdötte fel magát.
Ugyanebben az évben a XIV. Grand Prix de l'Automobile Club de France (Lyon: 752.58 km) versenyen a 4. helyet szerzi meg.
Az Első világháború miatt megszűntek a versenyek Európában és Amerikában is.
A háború utáni első Indy500-on már a pályán köröz ismét. Kiváló versenyzéssel a 22. rajthelyről indulva a 3. helyen zárja a versenyt. Ebben az évben még a Sheephead-i versenyen is szeretett volna indulni, de az autója nem érkezett meg időben.
Közben természetesen az európai versenypályákon is jelen van.
1921-ben a Ballot Automobile versenyautójával a 3. helyet szerzi meg a Francia Grand Prix-n, majd a Brescia mellett megrendezett Olasz Grand Prix-t megnyeri.
Eközben természetesen 1920-ban és 1922-ben részt vesz az Indianapolis-i versenyen. Mindkét évben műszaki probléma miatt kénytelen kiszállni a versenyből. 1923-ban pedig nevez egy Schmidt autóval, majd pedig visszavonják a nevezést.
A következő években az öreg kontinensen sem sikerül kiemelkedőt mutatnia.
1926-ban a Bugatti csapat T39A jelű autójával visszatér az elitbe. Nyer a Miramas-i Francia GP-n és a Circuito Lasarte-i(Spanyolország) pályán rendezett Európa GP-n.
1927-ben még részt vesz a Spa-Francorchamps-i túraautó versenyen.
A II. Világháborúig a Peugeot-nál és a Bugattinál is dolgozott mérnökként. A háború után visszavonult és az 1965-ben bekövetkezett haláláig a Franciaországi Mirmande-ban élt feleségével.

Indianapolis 500 rajtok: 5
Indianapolis 500 gy!zelem: 1 (1913)

Születésnapok és megemlékezések
2022.08.09.

Mai születésnaposok!

Willie Knipper
1882.08.09.-1968.09.07.

Elmer Ray
1887.08.09.-?

Fred Harder
1892.08.09.-1956.03.17.

Len Sutton
1925.08.09.-2006.12.04.

Luca Filippi
1985.08.09.


Mai megemlékezés!

Ab Jenkins
1883.01.25.-1956.08.09.

Jack Etheridge
1916.04.24.-2000.08.09.

Facebook
Weblapok

Partnerek

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
új jelszó kérése
Generálási idő: 0.01 másodperc 4,431,758 egyedi látogató