Az első női csapattulajdonos, Mrs. Bessie Lee Paoli.
rta: gstyle - Dtum: November 13 2023 20:12:31
Bessie Lee Paoli volt az első nő, aki tulajdonosa lett egy Indy autónak 1952 februárjában, amikor is megrendelte a Kurtis Kraft 4000-es sorozatú, 349-es alvázat Frank Kurtis-tól. Ehhez a kasztnihoz megvásárolta a kor legjobb erőforrását, az Offenhauser 270 cubic inch-es motorját.
Szerződtette Clay ''Mr. Horsepower'' Smith-t csapatfőnöknek. A Springfield Welding's Smith Special autót sikeresen felkészítették az 1952-es szezonra.
A Bessie Lee Paoli tulajdonában lévő autó első versenye az 1952-es 36. Indianapolis 500-as verseny volt.
Az tény, hogy a nőket abban az időben nem engedtek be a belső kerítésen belülre a Brickyard-nál. Ez nem zavarta Mrs. Paoli-t, simán besétált a csapatához.
A csapat sikeres kvalifikációt hajtott végre és a 11. helyről várta a zöld jelzést Chuck Stevenson-nal a kormánynál. A versenyt 18. helyen zárták 13 kör hátránnyal.
A szezon nem várt sikert hozott a továbbiakban. Stevenson megnyerte a Milwaukee 200-as és a DuQuoin-i 100 mérföldes versenyt. A szezon során Indianapolis-t kivéve minden versenyen a Top 10-en belül ért célba. A pontversenyben Troy Ruttman-t és Sam Hanks-et legyőzve hódította el a bajnoki címet.
Az 1953-as szezont Art Cross kezdte a Springfield Welding's Smith Special volánja mögött Indianapolis-ban. A verseny a 2. helyen fejezték be Bill Vukovich mögött.
A következő Milwaukee versenytől már a kor egyik legjobbja, Jimmy Bryan ült az autóban, aki rögtön egy második hellyel hálálta meg a bizalmat. Viszont az év további része elég hektikus volt. Nem igazán jöttek az eredmények. Ettől függetlenül a Sacramento-i Golden State 100-as versenyt sikerült megnyernie. Ezen eredmények csak a bajnoki pontvadászat 9. helyére volt elég Bryan és a csapat számára.
1954-ben ismételten Art Cross kezdte a szezont Indianapolis-ban. De a kvalifikáció nem sikerült, így csak a nézői voltak az 500 mérföldes száguldásnak. Az évad további részében több versenyző is rajthoz állt a Springfield Welding's Smith Special versenygéppel; Troy Ruttman (Rex Mays Classic Milwaukee-ban), Al Keller (Springfield), Ed Elisian (Indiana State Fairgrounds), Tommy Hinnershitz (Arizona State Fairgrounds) és Rex Easton a Las Vegas-i versenyen. A szezon legjobb eredményét Art Cross hozta, a 200 mérföldes Milwaukee-i versenyen elért 5. helyével.
A csapat utolsó szezonja 1955-ben volt. Az autó ekkor már elavultnak számított, mivel a KK4000-es sorozat eredetileg dirt pályás versenyekre készült. Az évad során főleg Jiggs Peters vezette az autót.
Egyetlen célba érést hoztak össze a Springfield-i oválon. Az 5. helyen intették le Peters-t a verseny végén. Még három versenyre neveztek, Milwaukee, DuQuoin és Indiana State Fairgrounds. De ezekre a versenyekre már nem tudták kvalifikálni az autót.
A sikertelen szezon után Bessie eladta az autót jó barátjának, Mari Hulmannak, egy másik híres Indy Ladynek.

A Springfield Welding's Smith Special több 10 évre eltűnt és elveszettnek látszott.
1990-ben került elő az autó és az akkori tulajdonosa megkezdte az autó helyreállítását. 1998-ban új tulajdonoshoz került, de a felújítása folytatódott. Az 1952-es állapotát állították vissza a versenygépnek. A felújított autó 2000-ben mutatta meg magát az Indy500 hétvégéjén.
Majd 2003-ban Art Cross 50 év után újra beülhetett a Springfield Welding's Smith Special volánja mögé.
Az autó hibátlanul teljesített a Milwaukee Mile-on, a 2008-as és 2009-es Miller Meet versenyeken. Még 2008-ban megnyerte a versenyautó-osztályt, a Masterpiece Concours d'Elegance versenyen, ugyancsak Milwaukee-ban.
A autó továbbra is részt vesz bemutató rendezvényeken az USA-ban.