Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 3
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 614
Online látogató: 3
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 1557
Látogatók a hónapban: 21408
Összes látogatók: 1425268
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

In memoriam Greg Moore


1975 Április 22. — 1999 Október 31.

A fiatal kanadai a mezőny egyik legtehetségesebb versenyzőjeként tartották számon. Viszonylag későn kezdett versenyezni, természetesen gokarttal. Fantasztikus adottságai már itt is megmutatkoztak, két év után Észak-Amerikai Bajnok lett. 1991-ben és 1992-ben az év újonca címet nyerte el, előbb a helyi Formula 1600-ban, majd a Formula 2000-ben,mindkét szezonban több győzelmet szerezve. Ezek után egyenes volt az út a CART előszobáját jelentő Indy Lights sorozatba. Itt sem lassult a fiatal kanadai tempója, az első szezonban a 12 utamból nyolcszor végzett az első tíz között. Egy év múlva, 18 évesen már futamot nyert, sőt máig o a legfiatalabb, aki valaha Indy típusú versenyt nyert. Miután 1995-ben mindössze 20 évesen, soha nem látott fölénnyel nyert ebben a formulában is, egyértelmű volt a továbblépés iránya. Moore-t a CART korábbi bajnokcsapata, a Forsythe Racing szerződtette, ahol a szintén kanadai Jacques Villeneuve megüresedett helyét foglalhatta el. 1997-ben - mindmáig a legfiatalabbként - 22 évesen megszerezte első futamgyőzelmét, amelyet egy héttel később megismételt. Az elmúlt években mindvégig klasszis teljesítményt nyújtott, és eséllyel küzdött a bajnoki címért. Ki tudja, ha a Mercedes motor jobban muzsikált volna, talán meg is szerzi a bajnoki címet. Mindenesetre a hasonló erőforrással versenyző pilóták közt mindvégig a legjobb teljesítményt nyújtotta.
A következő évben már a megújuló Penske istállót erősítette volna. Az üstökösszerű pálya azonban derékba tört a Fontana-i pálya falán. Az előző napon Moore egy nevetséges robogóbalesetben eltörte a mutató ujját a pitben, így kénytelen volt kihagyni az időmérést, ám ő mégis versenyezni akart. A rendezők engedélyezték, hogy délután fusson egy-két értékelt kört. Ekkor még úgy látszott minden rendben van, ám a vasárnapi verseny tizedik körében - talán éppen a fájdalmas sérülésből adódóan - elvesztette uralmát a 350 km-es sebességgel száguldó gép felett.....a legjobb orvosok sem segíthettek rajta.
1999. október 31.-én délután 1 óra 21 perckor Greg Moore, a CART ünnepelt sztárja az égi versenypályákra távozott. ......

Fernandez: Úriemberként, és a legjobb barátként emlékezem rá....,
Chip Ganassi: Ilyenkor oly' lényegtelen a sport..itt az idő, hogy egy kicsit megálljunk, nekünk, akik ezt a sportot űzzük, szükségünk van egymásra.

Forrás: TopSpeed 2000/1-2 száma.
Robert Wickens közleménye az állapotával kacsolatban.

Robert Wickens tisztázta a félreértéseket.

forrás: usaracing.blog.hu

IMS teszt
Egy napos, de hűvös Októberi Szerdán hat IndyCar versenyző tesztelt az Indianapolis Motor Speedway-en.

Négy Indianapolis 500 győztes - Scott Dixon (2008), Tony Kanaan (2013), Alexander Rossi (2016) és Will Power (2018) - de csatlakozott még Ed Carpenter és Graham Rahal is a szerdai próbához, amikor is az új Firestone gumiabroncs-specifikációját tesztelték a 2019-es Indy500-hoz, és kipróbáltak aerodinamikai alkatrészeket is, hogy meggyőződjenek arról, hogy javítottak-e az autó kezelhetőségén.

"Azt hiszem, minden jól ment" - mondta Bill Pappas, az INDYCAR verseny- / versenytechnikai alelnöke, aki felügyelte a hat órás tesztet az INDYCAR aerodinamikai fejlesztési igazgatója és Tino Belli aerodinamikai fejlesztő igazgatója valamint Kevin Blanch INDYCAR technikai igazgatója mellett.

"A vizsgálat nagyon simán és hatékonyan ment végbe" - folytatta Pappas. "Mindenki jól dolgozott együtt. Ismét megmutatja, hogy Firestone, az INDYCAR és a csapatok milyen erőfeszítéseket tesznek azért, hogy jobbá tegyék a sorozatot. Nagyon örülünk annak, ahogy ez a mai napon kiderült."

A teszt első két plusz óráját azzal töltötték, hogy megerősítsék, hogy a Firestone gumiabroncs a 2019-es versenyre - amelyet először augusztusban az IMS-en teszteltek - még mindig jól működött, miután a tesztek között egy RPE penetránst alkalmaztak a pályán. A Firehawk gumiabroncs-specifikáció lelkes kritikákat kapott.

"A 19-es (gumiabroncs) sokkal konzisztensebb, sokkal könnyebb megismerni, hogy mit csinál, a tapadási szintje felfelé mutat, amihez mechanikus tapadás szükséges" - mondta Dixon, a 9. számú PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda, aki egy hónapja az ötödik bajnoki címét szerezte meg. "A Firestone, hogy őszinte legyek, nagyon jó munkát végzett."

A versenyzők együtt dolgoztak délután, tesztelték a gumiabroncsokat és különböző aerodinamikai elemeket, hogy meggyőződhessenek arról, sierült-e stabilabbá tenni az autót.

"A 2019-es opciók - a gumiabroncs és az aero - az hogy idejöttünk és teszteltünk, minden bizonnyal egy nagyobb előrelépés,
a tavalyihoz képest, így nyilvánvalóan pozitív dolog" - mondta Rossi

"Alig várom, hogy visszajöjjek, és megvédjem a koronámat" - mondta Power.

forrás: www.indycar.com

Kormos Géza,2018.10.21
AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2018.11.15.

Mai születésnaposok!

Jerry Unser
1932..11.15.-1959.05.17.

Louie Unser
1932.11.15.-2004.03.02.


Mai megemlékezés!

Bob Mathouser
1926.03.15.-1980.11.15.

Martin de Alzaga
1901.01.25.-1982.11.15.

Sam Grecco
1905.01.14.-1982.11.15.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.32 másodperc 1,984,292 egyedi látogató