Navigáció
Kezdetek...
AAA National Championship !!!
USAC National Championship
C.A.R.T. & USAC
ChampCar World Series
IRL
IndyCar
Indianapolis 500 bajnokai
IMS története
Hall of Fame
Triple Crown Trophy
In Memoriam
Technikai adatok
Szabálykönyv 2018
Statisztika
IndyCar versenyek felvételei
INDYCAR 36
INDYCAR 101
Galéria

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Facebook
Online Statisztika
Online vendégek: 1
Online tagok:
Nincsenek online tagok jelen


Regisztrált tagok: 10
Aktiválatlan tagok: 0
Legújabb tag: Acelvaros

Látogatók ma: 685
Online látogató: 1
Max. Onlinerekord: 130
Max. napi rekord: 7939
Látogatók tegnap: 600
Látogatók a hónapban: 7237
Összes látogatók: 1452172
Online
Reklam
Verseny eredmények, 2018
Top5
1. 2. 3. 4. 5.
Scott Dixon Alexander Rossi Will Power Ryan Hunter-Reay Josef Newgarden
678 pont 621 pont 582 pont 566 pont 560 pont
Teljes pontverseny tábla
Visszaszámlálás

A 2019-es szezon kezdésig

van hátra

Versenyzö bejelentések

A Dale Coyne csapat Seb mellé 2019-re Santino Ferrucci-t ülteti a második autóba. Ferrucci idén már bemutatkozhatott az IndyCar mezőnyében.

Chip Ganassi pedig a 26 éves svéd Felix Rosenqvist-nek ad lehetőséget 2019-ben. Rosenqvist versenyzett a European Formula 3-ban, DTM-ben és a Formula-E kategóriákban is.
Egy cikk a Magyar Automobile Club-ról, az amerikai The Horseless Age újság 1910.07.03.-i kiadásában.
Magyar Automobile Club

A Magyar Automobile Clubot 1900-ban alapította gróf Szapary Pál, gróf Esterházy Mihály és gróf Andrássy Sándor , valamint az egykori szenvedélyes sportoló, Törley József.

A klubnak a korai években sok nehézséget kellett leküzdenie. A gépjárműveket csak ekkor kezdték bevezetni Magyarországon, és a közvélemény ekkor még nagyon ellenezte. De tíz évnyi komoly erőfeszítés után már 300 tagot számláltak, a klubot pedig Budapest egyik legdivatosabbjának és legtiszteletreméltóbbjának tartják. A klub fő célja azonban nem ez; nem szándékozik első sorban találkozóhelyet teremteni a tagok számára, hanem a gépjármű ügyekkel kapcsolatos turisztikai, műszaki és jogi információk rendszerét alkotja. A klub valójában olyan irodát jelent, amelyhez a Magyar kormány olyan feladatokat rendelt hozzá, mint az autó forgalom szabályozása, gépkocsik vizsgálata, nemzetközi autóipari kapcsolatok, tarifacsomagok stb., a térképek és a túravezető füzetek közzététele, és folyamatos elérhetősége annak érdekében, hogy könnyen hozzáférhető információkkal rendelkezzen a Magyar utak és autóutak állapotáról.

A klub továbbá felajánlotta a kormánynak, hogy egy kórházi gépkocsitőrzset állít fel a hadsereg mobilizációja esetén. Ezenkívül egy autós hadtestet is szervezett, így egy önálló katonai törzset képezve, amely évente részt vesz a nagybirodalmi hadgyakorlatok alkalmával.

A klub négy nemzetközi autóversenyt is szervezett, amelyek mind saját maguk, mind pedig Magyarország kereskedelmének hasznára vált. A klub létezésének fő eseménye a részvétel volt a Henry herceg túrája versenyen, amely részben Magyarországon vezetett, és ez volt az első enduró verseny, amely valaha meg lett rendezve az országban. A túra a magyarországi szakaszának megszervezésében, a klub tevékenyen vett részt, és nagy figyelmet fordított arra, hogy az eredményeket kedvezően kommentálják Európán keresztül. Mindazonáltal Magyarországon eddig csak kisszámú személygépkocsi volt - nem több mint 500. Ez is magyarázza a klub látszólag kis tagságát. Mindazonáltal egyhangú véleményt kapott az országba látogató külföldiektől, hogy a magyar utak a legjobb állapotban vannak.

A nyár folyamán a klub előreláthatólag nemzetközi repülős túrát szervez a Magas Tátrára, erre a kiemelkedő szépségű hegyvidékre, amely nagy sikereket ígér. Meg kell említeni a klub tevékenységét a légi közlekedés területén is. Tavaly közös légi közlekedési bizottságot neveztek ki. Ennek a bizottságnak a feladata, amelynek feladata az előkészületek rendezése 1910-ben tartott légi közlekedési megbeszéléshez. A bizottság tevékenysége egy magyar repülőklub létrehozásához vezetett, amely szorosan kapcsolódik a szülő klubhoz, és ellenőrzi a légi közlekedést Magyarországon.

Fordította : Salamon A. Richárd /Indycar Hungary , Indy500.hu

Forrás: 1910.07.03. The Horseless Age

Fotók: The Horseless Age, 1910

Scott Dixon

Scott Roland Dixon
(1980.07.22. - )

Születési hely: New Zealand Order of Merit, New Zealand

Versenyzői családban született, így már 7 évesen Go-kartozni kezdett 1994-1998 között Új-Zélandi és ausztrál versenysorozatokban szerepelt.
Rögtön első évében megnyeri a NZ Formula Vee Class II bajnokságot.
Az 1995-ös éve még sikeresebb, hiszen 14 versenyen, 13 győzelmet szerez.
Ezzel besöpri a NZ Formula Ford Class II bajnoki címet.
1996-ban a NZ Formula Ford Class I bajnokságban is rögtön az első szezonjába az évad végén megszerzi a bajnoki címet.
1997-ben átül az Australian Formula Holden sorozatba. Ahol megszerzi a Rookie of the Year címet, majd 1998 meghozza neki a bajnoki címet is.
A Formula Holden bajnoki cím elméletileg egyenes út a V8 Supercars sorozatba. De nem kapott szerződést egyik csapattól sem.
1999 és 2000-ben Az amerikai Indy Lights sorozatban vesz részt. 2000-ben megszerzi a bajnoki címet a PacWest csapat autójával, Towsend Bell előtt.
Az Indy Lights bajnoki címmel a zsebében 2001-ben beléphetett a C.A.R.T. sorozatba, ahol ugyancsak a PacWest csapattól kapott lehetőséget. Nazareth Speedway-en győzni tudott. Mindössze 20 éves 9 hónapos és 14 naposan, így megszerezve a legfiatalabb győztes címet.
A 2002-es idény közben a PacWest csapattól átigazol a Target Chip Ganassi Racing-hez. Az év végén csak a 13. helyen zár.
2003-ben a Chip Ganassi csapattal együtt átköltözik az IRL sorozatba. Rögtön bajnoki címmel is zárja az évet.
A 2004, 2005 és 2006-os szezonban nem tudnak igazán kiemelkedő eredményt felmutatni a bajnoki idények végén.
De 2007-re ismét magára talál a Ganassi Racing, és mindössze 13 ponttal lemaradva csapattársa, Dario Franchitti mögött, besöpri az összetett 2. helyet.
2008-ban ismét bajnok, de már az újra egyesült IndyCar Series első bajnoka. Nagy csatát vívtak a bajnoki címért a Penskés Helio Castroneves-el. Győzni tud a legendás Indy500 versenyen ebben az évben.
2009-es idényben ismét a 2. helyen zár mindössze 11 pont hátránnyal. a legyőzője ismét csapattársa, Dario Franchitti.
2010-es szezonban is a bajnoki címért küzd csapattársával Dario-val és a Penskés Will Power-el.
A szoros évad végén a 3. helyre szorul, hiába szerez három győzelmet(Kansas, Edmonton, Homestead).
2011-ben is kénytelen megbarátkozni az összetett 3. hellyel Dario Franchitti és Will Power mögött. Két győzelmet zsebelt be, Mid-Ohio és Motegi.
2012-ben harmadszor is a 3. helyen végez, 33 ponttal lemaradva a bajnok Ryan Hunter-Reay mögött. Mid-Ohio-ban és Detroit-ban győzelemre vezeti a Ganassi csapatot.
2013, egy közepes szezonkezdet után a bajnokság közepén beerősít és zsinórban három versenyt nyer, Pocono 500-at és a Toronto-i dupla hétvége két versenyét. Majd még a Houston-i Szombati verseny győztesnek járó díját is begyűjti. A szezon végére szoros csatában sikerül legyőznie Helio Castroneves-t. Mindössze 27 pontos előnnyl viszi el a bajnoki címet.
2014-ben ismét összetett 3. helyen végez. Ha nem bajnok, akkor 3., eddig ez a trend 2010-től számára. Ismét a szezon második fele sikerül jobban. A Mid-Ohio-i és a Sears Point-i versenyt megnyeri és összesen 11 Top5 helyezést szerez. De ez csak Will Power és Helio Castroneves mögött csak a 3. helyre lett elég.
2015-ös szezonban kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Nagyon szoros volt a szezon, Texas-ban és Long Beach-en nyerni tud, a 99. Indy500-on pedig pole-ból vághat neki az 500 mérföldnek. Végül a 4. helyen intik le. A szezonzáró versenyt Sonoma-ban megnyeri, és ennek a dupla pontozású versenynek köszönhetően pontegyenlőség alakul ki közte és a bajnoki cím várományos Juan-Pablo Montoya között. A bajnoki címet Scott Dixon a szezon során elért három győzelmének köszönheti, Montoya két győzelmével szemben. Ebben az évben a 24 órás Rolex versenyt is megnyeri a Ganassi csapattal.
2016-os szezon elég hektikusra sikeredett. És ennek függvényében a szezon végén elért 6. hely csalódást keltő volt. Mindössze öt Top5 helyezésre futotta, igaz ebből két versenyen is győztesként látta meg a kockás zászlót, Phoenix és Watkins Glen, az utóbbit pole-ból indulva nyerte meg.
2017-re ismét versenyképes lett és a bajnoki címért harcolt a négy Roger Penske fiaival. Kiegyensúlyozott évet teljesített, igaz ebből kilóg a brutális Indy500-as balesete. A tíz Top5 helyezés magáért beszél. A Road AMerica-i versenyen a szezonban elért egyetlen győzelmét ünnepelhette. De ezekkel az eredményekkel nem tudta legyőzni két Penskés ellenfelét, Josef Newgarden-t, aki a bajnok lett, és a második Simon Pagenaud-t sem. Bár hajszállal maradt le a bajnoki címről, hiszen mindössze 21 pont hátránnyal zárt a 3. helyen.
2018-ban kukába dobta a sorozat az addigi aero kit csomagokat, és egyen aero-val futnak a csapatok. A Ganassi csapatnak picit nehezebben sikerült az átállás, amely Scott eredményein is látszódott a szezon elején. Majd elkapta a fonalat a team és Detroit-ban az első versenyen nyerni tudott, majd a Texas-i hétvégén is győztesként futott be. A kanadai Toronto utcai versenyén megszerzi szezonbeli harmadik trófeáját is. A szezon során a legrosszabb helyezése az Iowa-i 12. hely volt. Talán eddigi karrierje legkiegyensúlyozottabb teljesítményét hozta. Összesen 13 Top5 helyezést ért el csapatával, ami egy 17 versenyes szezonban egy hihetetlen statisztika. Ezek alapján nem meglepő hogy begyűjti 5. bajnoki címét is.


Rajtok: 304
Győzelmek: 44
Pole: 29

A versenyzői karrierje alatt elért díjak:
1999 Jim Clark Trophy
2001 CART Rookie of the Year
2001 Jim Clark Trophy
2003 Bruce McLaren Trophy
2004 Jim Clark Trophy
2008 Indianapolis 500 Winner
2008 Bruce McLaren Trophy
2008 NZ Sportsman Of The Year
2009 Inducted into MotorSport New Zealand Wall of Fame
2015 Zealand Wall of Fame

Bajnoki címei:
1994 NZ Formula Vee Class II bajnok
1995 NZ Formula Ford Class II bajnok
1996 NZ Formula Ford Class I bajnok
1998 Australian Formula Holden bajnok
2000 Indy Lights bajnok
2003 IRL bajnok
2008, 2013, 2015, 2016, 2018 IndyCar bajnok

Kormos Géza
2018.09.29.

AdSense
Születésnapok és megemlékezések
2018.12.10.

Mai születésnaposaink!

Edward H. Sherwood
1884.12.10.-1939.06.01.

Ralph Beardsley
1888.12.10.-1920.03.18.

Willard Prentiss
1897.12.10.-1959.10.06.

Bentley Warren
1940.12.10.

Price Cobb
1954.12.10.

Mike Nish
1959.12.10.


Mai megemlékezés!

Bob McDonogh
1889.02.05.-1945.12.10.

Ora Haibe
1887.09.27.-1970.12.10.

Peter Hahn
1909.06.27.-1991.12.10.

Weblapok

Partnerek

Fórumok

Generálási idő: 0.55 másodperc 2,017,100 egyedi látogató