Alex Palou |
Scott Dixon |
Scott McLaughlin |
Pato O'Ward |
Josef Newgarden |
656 pont |
578 pont |
488 pont |
484 pont |
479 pont |
|
|
Az első női csapattulajdonos, Mrs. Bessie Lee Paoli. |
|
Bessie Lee Paoli volt az első nő, aki tulajdonosa lett egy Indy autónak 1952 februárjában, amikor is megrendelte a Kurtis Kraft 4000-es sorozatú, 349-es alvázat Frank Kurtis-tól. Ehhez a kasztnihoz megvásárolta a kor legjobb erőforrását, az Offenhauser 270 cubic inch-es motorját.
SzerzĹ‘dtette Clay ''Mr. Horsepower'' Smith-t csapatfĹ‘nöknek. A Springfield Welding's Smith Special autĂłt sikeresen felkĂ©szĂtettĂ©k az 1952-es szezonra.
A Bessie Lee Paoli tulajdonában lévő autó első versenye az 1952-es 36. Indianapolis 500-as verseny volt.
Az tĂ©ny, hogy a nĹ‘ket abban az idĹ‘ben nem engedtek be a belsĹ‘ kerĂtĂ©sen belĂĽlre a Brickyard-nál. Ez nem zavarta Mrs. Paoli-t, simán besĂ©tált a csapatához.
A csapat sikeres kvalifikációt hajtott végre és a 11. helyről várta a zöld jelzést Chuck Stevenson-nal a kormánynál. A versenyt 18. helyen zárták 13 kör hátránnyal.
A szezon nem várt sikert hozott a továbbiakban. Stevenson megnyerte a Milwaukee 200-as Ă©s a DuQuoin-i 100 mĂ©rföldes versenyt. A szezon során Indianapolis-t kivĂ©ve minden versenyen a Top 10-en belĂĽl Ă©rt cĂ©lba. A pontversenyben Troy Ruttman-t Ă©s Sam Hanks-et legyĹ‘zve hĂłdĂtotta el a bajnoki cĂmet.
Az 1953-as szezont Art Cross kezdte a Springfield Welding's Smith Special volánja mögött Indianapolis-ban. A verseny a 2. helyen fejezték be Bill Vukovich mögött.
A következő Milwaukee versenytől már a kor egyik legjobbja, Jimmy Bryan ült az autóban, aki rögtön egy második hellyel hálálta meg a bizalmat. Viszont az év további része elég hektikus volt. Nem igazán jöttek az eredmények. Ettől függetlenül a Sacramento-i Golden State 100-as versenyt sikerült megnyernie. Ezen eredmények csak a bajnoki pontvadászat 9. helyére volt elég Bryan és a csapat számára.
1954-ben ismĂ©telten Art Cross kezdte a szezont Indianapolis-ban. De a kvalifikáciĂł nem sikerĂĽlt, Ăgy csak a nĂ©zĹ‘i voltak az 500 mĂ©rföldes száguldásnak. Az Ă©vad további rĂ©szĂ©ben több versenyzĹ‘ is rajthoz állt a Springfield Welding's Smith Special versenygĂ©ppel; Troy Ruttman (Rex Mays Classic Milwaukee-ban), Al Keller (Springfield), Ed Elisian (Indiana State Fairgrounds), Tommy Hinnershitz (Arizona State Fairgrounds) Ă©s Rex Easton a Las Vegas-i versenyen. A szezon legjobb eredmĂ©nyĂ©t Art Cross hozta, a 200 mĂ©rföldes Milwaukee-i versenyen elĂ©rt 5. helyĂ©vel.
A csapat utolsĂł szezonja 1955-ben volt. Az autĂł ekkor már elavultnak számĂtott, mivel a KK4000-es sorozat eredetileg dirt pályás versenyekre kĂ©szĂĽlt. Az Ă©vad során fĹ‘leg Jiggs Peters vezette az autĂłt.
Egyetlen célba érést hoztak össze a Springfield-i oválon. Az 5. helyen intették le Peters-t a verseny végén. Még három versenyre neveztek, Milwaukee, DuQuoin és Indiana State Fairgrounds. De ezekre a versenyekre már nem tudták kvalifikálni az autót.
A sikertelen szezon után Bessie eladta az autĂłt jĂł barátjának, Mari Hulmannak, egy másik hĂres Indy Ladynek.
A Springfield Welding's Smith Special több 10 évre eltűnt és elveszettnek látszott.
1990-ben kerĂĽlt elĹ‘ az autĂł Ă©s az akkori tulajdonosa megkezdte az autĂł helyreállĂtását. 1998-ban Ăşj tulajdonoshoz kerĂĽlt, de a felĂşjĂtása folytatĂłdott. Az 1952-es állapotát állĂtották vissza a versenygĂ©pnek. A felĂşjĂtott autĂł 2000-ben mutatta meg magát az Indy500 hĂ©tvĂ©gĂ©jĂ©n.
Majd 2003-ban Art Cross 50 év után újra beülhetett a Springfield Welding's Smith Special volánja mögé.
Az autĂł hibátlanul teljesĂtett a Milwaukee Mile-on, a 2008-as Ă©s 2009-es Miller Meet versenyeken. MĂ©g 2008-ban megnyerte a versenyautĂł-osztályt, a Masterpiece Concours d'Elegance versenyen, ugyancsak Milwaukee-ban.
A autó továbbra is részt vesz bemutató rendezvényeken az USA-ban.


 |
|
|
2023 bajnoka, Alex Palou! |
|
|
2023.09.08-10. : Firestone Grand Prix of Monterey |
|

Hivatalos spotter guide.
RaceControll
Juri Vips és Tom Blomqvist is maradt a helyén.
A megszokott 27 fős létszám vég neki a szezonzáró hétvégének.
Az első szabadedzésen Colton Herta volt a leggyorsabb, két McLaren-t megelőzve.
Érdekesség, hogy a legjobb Penskés Will Power volt a 13. helyével.
A második szabadedzésen összekeveredett a mezőny. Christian Lundgaard futotta meg a leggyorsabb időt.
Egy izgalmas időmérőt hoztak össze a versenyzők.
A Penske csapat összekapta magát, de az igazi meglepetĂ©st a Rahal csapat hozta el. Lungaard ismĂ©t kiválĂłan teljesĂtett Ă©s a Fast6-ig vitte a #45-ös gĂ©pet.
Csapattársa, az újonc Juri Vips pedig alig maradt le a Fast6-ről. Így az előkelő 7. helyről várja a zöld zászlót.
A másik újonc, Canapino is nagyot ment és a 13. helyről startolhat.
A pole-t végül a McLaren-től búcsúzó Felix Rosenqvist zsebelte be.
Igazán izgalmas záró versenyt láthattunk, amit Scott Dixon nyert meg. A verseny elején kapott egy büntetést azután hogy kitessékelte a pályáról Veekay-t.
Majd 20 körrel a vĂ©ge elĹ‘tt az Ă©lre állt Ă©s nyert. Ebben nagy segĂtsĂ©gĂ©re volt a nyolc sárgát számlálĂł káosz is.
Hétvége menetrendje:
2022.09.09. 23:30-00:45 : Szabadedzés 1. eredménye
2022.09.10. 19:00-20:00 : Szabadedzés 2. eredménye
2022.09.10. 23:00-00:30 : Időmérő eredménye
2022.09.11. 18:00-18:30 : Warm up
2022.09.11. 20:30-22:30 : Verseny eredménye
forrás: www.indycar.com |
|
|
|
Születésnapok és megemlékezések |
|
2023.12.01.
Mai születésnaposok!
Kurt Hitke
1889.12.01.-2979.02.23.
Dick Guldstrand
1927.12.01.
Marco Greco
1961.12.01.
Stanton Barrett
1972.12.01.
Mario Dominguez
1975.12.01.
Luis Diaz
1977.12.01.
Mai megemlékezés!
Ray ''Red'' Cariens
1899.12.20.-1925.12.01.
Wilbur D'Alene
1884.10.25.-1966.12.01.
|
|