Pat Patrick az üzletember és csapattulajdonos, akinek köszönhetünk egy a későbbiekben legendává vált csapatot!
Pat Patrick aktív szerepet vállalt az amerikai open-wheel sorozat történelmében.
Nem volt autóversenyzői karrierje, egy ízig-vérig üzletember volt.
Könyvelőnek tanult, majd folgozott is mint könyvelő. A könyvelői állást maga mögött hagyva az olajiparba szállt be. Megalapította a Patrick Petroleum (majd később Patrick Energy). Olajkutatást végzett és végül egy sikeres céget hozott létre.
Ezután következett az autóversenyzés.
1967-ben szponzorként lépett be az autósport világába. Walt Michner (Michner Petrolem) autóját szponzorálta. 1968-tól a csapat Johnny Rutherford-ot szerődtette pilótának.
A következő évtől egyre nagyobb teret kapott Pat Patrick a csapatnál. Az autó névadó szponzora természetesen a Patrick Petroleum lett.
1970-ben a csapat résztulajdonosa lett és ekkor már Patrick Racing néven futott tovább a csapat. A csapat a sereghajtók közé tartozott a korai szakaszban.
Gordon Johncock és Pat Patrick megbeszélés közben az 1973-as Indy500 előtt.
1973-ban szintet lépett a csapat és rögtön a mezőny egyik legerősebb csapata lett. Ebben a szezonban már három versenyzőt is foglalkoztatott, Gordon Johncock, Wally Dallenback, Sr. és Steve Krisiloff. Gordon Johncock a szezon során három győzelmet könyvelhetett el (Indianapolis 500, Trenton és Phoenix). A csapat első nagy sikere az Indy500 győzelem volt. Dallenbach három győzelmet ért el, Milwaukee és két Ontario-i verseny. Dallenbach a 2. helyen zárta a bajnokságot.
A következő szezonokban is folytatta a Patrick csapat a sikeres versenyzést. Rendszeresen a Top 5-ben zátra csapata a szezonokat.
Gordon Johncock az 1976-os Michigan 150-es versenyen a pit-ben.
1976 meghozta a csapat első bajnoki címét. Johncock két versenyt nyerve, Norton Twin 200s és Trenton 200, húzta be a bajnoki címet. Johnny Rutherford-ot győzte le mindössze 20 ponttal. Eközben kifejlesztette csapatával a Wildcats névre keresztelt autót.
1979-ben Patrick egyike volt azoknak az autótulajdonosoknak, akik létrehozták a Championship Auto Racing Teams (CART) szankcionáló testületét. Az igazgatók, köztük A.J. Foyt, Jim Hall, Dan Gurney és Roger Penske, Patrickot választották meg első elnöküknek.
A '80-as szezonig a csapat meghatározó tagja volt a bajnokságnak. Minden bajnoki évadban a versenyzői, főleg Gordon Johncock, hozták a győzelmeket és a Top 5 heyezéseket.
1980 egy sikertelenebb szezon volt a csapat számára, elmaradtak a győzelmek.
1981-ben Mario Andretti is csatlakozott a csapathoz. És rögtön egy második hellyel örvendeztette meg a csapatot Indianapolis-ban.
1982-ben Gordon Johncock megszerezte a csapat és saját második Indy500-as győzelmét. De Mario Andretti is remekelt.
A '83-as évadban Johncock kiesett a csapatból a Michigan-i balesete után. Johnny Rutherford csatlakozott ismét Patrick csapatához. Ebben az évben a későbbi sikeres csapattulajdonos, Chip Ganassi volt a másik versenyző.
Az 1980-as évek közepén a csapat megvált az STP-től, és 1985-ben a 7-Eleven lett az elsődleges szponzoruk a sztár versenyző pedig Emerson Fittipaldi. Fittipaldi megnyerte a MIS 500-as versenyt.
1986-ban Marlboro csatlakozott a csapathoz a 7-Eleven mellé. Cogan és Fiittipaldi is egy-egy versenyt nyert. Cogan a második helyen végzett az 1986-os Indianapolis 500-on, miután alig több mint két körrel a vége előtt Bobby Rahal megelőzte.
1986-ban pedig az Indy Lights sorozat egyik alapító tagja volt.
1987-re az új Ilmor Chevy Indy V-8 motort szerelték az autójukba. Két Fittipaldi győzelem ellenére sem volt sikeres a csapat szezonja.
Miután újból egy autós csapat lett 1988-ban, csak Fittipaldi maradt a csapatnál. Két futamot nyert, Mido-Ohio és újból Road America. A 2. helyen végzett az Indy500-on.
Emerson Fittipaldi a Patrick Racing harmadik Indy500-as trófeájával.
Fittipaldi egészen az 1989-es szezon végéig szolgálta a csapatot. Az utlosó szezonjában megszerezte a csapat harmadik Indy500-as trófeáját és a második bajnoki címét. Ebben az évben már Chip Ganassi társtulajdonos volt a csapatban. Ekkor Pat Patrick a visszavonuláson gondolkodott.
1990-ben viszont a visszahátrált a visszavonulástól és újraépítette csapatát felvásárolva az Alex Morales Motorsports-ot, mivel a meglévő technikai forrásokat ekkor már Chip Ganassi használta fel a csapatához.
És innen kezdődik a késöbb legendássá vált csapat a
Chip Ganassi Racing története.
Viszont a későbbiekben az újraépített csapatát eladta Bobby Rahal és Carl Hogan párosnak. Így létrejött a Rahal-Hogan Racing. Majd ennek a csapatnak az utóda a jelenlegi RLL csapat.