Wallace Jacob "Wally" Dallenbach, Sr.
1936.12.12. - 2024.04.29.
Születési hely: East Brunswick, New Jersey, USA
Fiatalon építőipari munkás volt. Első versenyeit Modified versenyautókkal futotta. A későbbiekben Midget Car és Sprint Car versenyeken vett részt.
1962-ben indult a Daytona 500-as versenyen is. Az 53. körben a Ford motorja kilehelte lelkét, így búcsúzott a versenytől.
1965-től már a USAC National Championship versenyeken gyűjtötte a pontokat. Ebben a szezonban két versenyen vett részt. Trenton-ban a Top 10-ben végzett.
Az 1966-ban sem futott teljes szezont.Négy versenyt teljesített komoly eredmények nélkül.
1967-től teljes szezonos versenyző lett. Legjobb eredményét a szezonban a júliusi langhorni versenyíen érte el, ahol a 4. helyen intették le.
A következő '68-as szezonban már négy Top 5 helyezést gyűjtött be. Ennek köszönhetően a bajnokágban a 16. helyen végzett.
1969 az előrelépé éve volt. A bajnokságot a 6. helyn zárta. Összesen hat alkalom végzett a Top 5-ben. De a versenyek nagyrészén is a Top 10-ben intették le.
A '70-es szezon sikertelenebb volt. Az egész évad alatt műszaki hibákkal küszködött és ez rányomta bélyegét az eredményeire.
1971-ben ismét nem teljesített teljes szezont. Tíz versenyt teljesített, ebből négy Top 5 helyezést hozott.
1972-ben ismét az egész bajnoki szezont végigviszi. Indianapolis-ban és az augusztusi Milwaukee versenyre nem tudta kvalifikálni magát. Ismét egy gyenge szezont teljesített.
1973-ra Pat Patrick szerződtette. Ez számára jó választásnak bizonyult. Igaz nehezen indult a szezon, de a Michigan-i versenytől jöttek az eredmények. Három versenyt nyert zsinórban, Milwaukee, Ontario Heat 1 és California 500 (Ontario). Összaesen hat Top 5 helyzést ért el. A bajnokságban pedig előrelépett a 2. helyre.
A '74-es évet is a Patrick Racing autójával viszi végig. Az eredmények elmaradnak a hét műszaki hiba miatt, ami a szezon során hátráltatta.
Továbbra is Pat Patrick csapanaál versenyez. Jó szezont tudott le a csapattal. Visszakapaszkodott a bajnokság 4. pozíciójába. A szezonnyitó Ontario-i Heat 2 versenyt megnyerte, és rendre a Top 10-ben intették le a szezon első felében.
1976-ban folytatták a kiváló sorozatukat. Győzelmet nem könyvelhettek el, de hét Top 5 helyezést igen. Ez a szezon végén a 3. helyet jelentette.
1977-ben nyerni tudott a Trenton-i versenyen. A hullámzó szezon ellenére hat Top 5 helyezést szerzett. Így csak a 6. helyet tudta megszerezni.
A következő '78-as bajnoki év két taktikai hiba ellenére jónak mondható. A két hibát a csapat követte el, mindkét alkalommal kifigyott az üzemanyag. A versenyek nagy részén a Top 10-ben hozta be a gépét. Ennek ellenére ismét csak a hatodik helyen zárta a pontgyűjtést.
1979 volt az utolsó szezonja. Végig kitartott Pat Patrick csapata mellett. közepesnek mondható szezont teljesített. Természetesen nem maradtak el a Top 5-ös helyezések sem.
1981-ben még visszatért a versenyzéshez. A Parick csapat hivta meg, de csak a szabadedzésen vitte pályára az autót. Végül Mario Andretti vezette a versenyen. Az 1981 Pikes Peak-i Motorcycle Colorado 500 motorversenyen 3. hely. Ez egy hegyifelfutás verseny 500cc-s motorok számára.
1974-ig négy alkalommal indult NASCAR versenyeken.
A privát életében sem maradt távol az motorsporttól. Elnöke volt a Colorado 500-as versenynek.
A kolorádo-i Basalt városában élt családjával, ahol jótékonykodott, pénzgyűjtést szervezett és vásárolt egy mentőautót is a városkának.
Miután visszavonult a vezetéstől, 1980-tól több mint 20 évig a Championship Auto Racing Teams (CART) versenyének főfelügyelőjeként dolgozott.
2023-ban visszaköltöztek New Jersey-be, ahol idén áprilisban hunyt el.
Rajtok: 180
Győzelmek: 5
Pole: 1
Pontok: 22070
cimei:
1992, Eastern Motorsport Press Association Hall of Fame
2004, Colorado Motorsports Hall of Fame
2004, Sports Hall of Fame of New Jersey
2006, Motorcycle Hall of Fame
2020, Motorsports Hall of Fame of America
2021, Canadian Motorsport Hall of Fame
2022, Indianapolis Motor Speedway Hall of Fame
2022, Pikes Peak Hill Climb Museum Hall of Fame